vineri, 22 aprilie 2016

PSALMII SI PUTEREA LOR VINDECATOARE

Desi exista o serie de superstitii potrivit carora citirea 
Psaltirii aduce ghinion,  "s-a constatat ca citirea ei consecventa imbunatateste echilibrul psihic, facandu-l favorabil restabilirii sanatatii

Exista medici, slava Domnului, care au selectat chiar un “repertoriu” de texte, pe care le rostesc atat pentru spiritualizarea actului medical clasic, cat si ca terapie autonoma. 
(De exemplu, stiu ca un medic foloseste sistematic Psalmul 22 (23) pentru echilibrare endocrina!) 

Lectura Psalmilor se recomanda si in profilaxia degenerativa. S-a constatat ca exista o corelatie intre Psalmi si vindecare.

Astfel Psalm care a fost selectat pentru o trebuinta psiho-somatica trebuie citit cel putin sapte zile la rand (sau 16, 21, 33 si 40), fie de catre terapeut (cand cunoaste modul adecvat de citire sau de asociere cu practica sa medicala), fie de pacient sau de penitentul insusi.

Citirea psalmilor se face intr-o stare de destindere, de liniste launtrica, cu uitare de sine, traind profund fiecare cuvant al Psalmului (si cu o lumanare aprinsa catre Sfanta Treime).


Din cei 150 de Psalmi, am ales 10 ca fiind prioritari in improspatarea fortelor si refacerea sanatatii.
Pe acestia i-am impartit in patru categorii:

1. Psalmi care se citesc in caz de boala, poticnire,
    stres, depresie anagapica, dizarmonie - ai insanatosirii
2. Psalmii profilaxiei sau pastratorii vietii;
3. Psalmii penitentei, sau ai purificarii;
4. Psalmii perfectiunii, pentru cei care, dupa insanatosire,            
cauta iluminarea.

I. Psalmii insanatosirii 

  • Psalmul 22 (in unele Biblii, este numerotat cu nr 23) incepe cu versetul: “Domnul ma paste si nimic nu-mi va lipsi. Se citeste pentru orice fel de “poticnire” - maladiva, psihica sau somatica. Este un Psalm al insanatosirii  care vine dinspre spirit spre trup. Puterea lui consta nu doar in sugestie, ci in activarea arhetipului Tatalui protector si datator de viata, Tatal care biruieste “valea umbrei mortii” , stimuland resursele vietii, neutralizand potrivnicii sau taietorii vietii. “Toiagul Tau si varga Ta, acestea m-au mangaiat…”: lovirea sortii este resimtita ca operatie psihica de intarire. Psalmul acesta este construit in intregime pe arhetipul renasterii si pe simbolul salvarii: incepand cu salvarea fizica (hrana, apa), continuand cu cea energetica (“ Sufletul meu l-a intors”) si terminand cu cea pontificala (“ca sa locuiesc in casa Domnului…”). Efectul medical si atitudinea mentala imunogena decurg din identificarea cu realitatea Duhului.


  • Psalmul 102 (103) care incepe cu “Binecuvanteaza, suflete al meu, pe Domnul…”. Acesta contine sugestii puternice, care creeaza un bine mental, conditia necesara restabilirii sanatatii. Bolnavul este intarit in redescoperirea legii revelate. Este prin excelenta un psalm al regenerarii, al intineririi.                         
Despre acest Psalm si cancer meu dublat, am marturisit si eu aici!

II  Psalmii profilaxiei sau ai pastrarii vietii

  • Psalmul 6, care incepe cu “Doamne, nu cu mania Ta sa ma mustri pe mine, nici cu urgia Ta sa ma certi…”. Este un Psalm care evidentiaza relatia intre pacat si boala.                                                                              Eroarea, contrazicerea legii, pacatul, au ca urmare o imbolnavire somatica sau psihica. Boala psihica apare mai intai ca o ingustare a mintii, alteori ca o tulburare de personalitate, ca o scindare sau o dizarmonie. Psalmul 6 nu lasa pacatul sa se incuibeze pana se ajunge la boala,  ci il stopeaza.                                                                        Trebuie inteles ca boala nu e o pedeapsa pentru pacat, ci o oprire de la pacat.                                                      Dumnezeu nu este un pedepsitor. El a plantat in om, in fiecare celula a corpului omenesc, legea Sa. Cand legea este incalcata sau contrazisa, se manifesta durerea si boala nu ca si o pedeapsa, ci intru restabilirea legii (boala nu este o pedeapsa, ci o repercusiune a “contrazicerii legilor Universului”).
  • Psalmul 38 (39) care incepe cu “Zis-am: Pazi-voi caile mele, ca sa nu pacatuiesc eu cu limba mea…” (“Zis-am; Voi veghea asupra cailor mele…”).                                     Este un Psalm care ne indeamna la constientizarea conditiei noastre de trecatori, de pelerini pe acest pamant. Amintirea mortii nu trebuie sa nasca tristete, ci  permite valorizarea corecta a vietii.                                  Este aici demn de amintit mesajul din Ecleziastul: Toate sunt zadarnice, numai poruncile lui Dumnezeu dau sens in acest univers…

III. Psalmii penitentei sau ai purificarii
        

        Însanatosirea presupune doua etape:

  1. arderea negativitatii ancestrale sau achizitionate 
  2. restabilirea comuniunii cu armonia divina (iertarea si iubirea). 


  • Psalmul 21 (22),  incepe cu “Dumnezeul meu. Dumnezeul meu, ia aminte la mine, pentru ce m-ai parasit?” (“Dumnezeule, Dumnezeule! Pentru ce m-ai parasit…”)  Iisus, pe cruce, a rostit versete din acest Psalm: “Eli, Eli! Lama sabahtani ?” (Mat. 27: 46).      In acest caz nu-i vorba  nici de o poticnire, nici de deznadejdea Sa, ci de penitenta asumata pentru neamul omenesc. Iisus rosteste acest Psalm, caci in acl moment El ii implineste profetia! In acest Psalm se spune:  "Strapuns-au mainile mele si picioarele mele (…) si pentru camasa mea au aruncat sorti”. Patimirea Lui arde pacatul lumii. Citind acest Psalm, reactualizam penitenta lui Hristos Insusi.


  • Psalmul 31 (32). “Fericiti carora s-au iertat faradelegile si carora s-au acoperit pacatele. Fericit barbatul, caruia nu-i va socoti Domnul pacatul, nici nu este in gura lui viclesug…”  Este un Psalm cu putere de intarire. Apare insa intrebarea: exista oare greseli care nu sunt “socotite”? Greseli pentru care nu platesti prin boala sau moarte? Exista greseli pe care Dumnezeu le-ar trece cu vederea?  Raspunsul, (care este afirmativ), rezulta si din acest psalm, dar si din observarea unei cazuistici a penitentei universale, insotita insa de urmatoarea explicatie: prin greseala, te micsorezi! Desigur poti trai si micsorat, suportand insa toate inconvenientele micsorarii tale: marginalizare, mediocritate… Poti trai micsorat si sanatos (!), cu conditia sa nu iesi de sub binecuvantare, ca micsorarea sa nu devina nimicire.
  • Psalmul 50 (51). “Miluieste-ma, Dumnezeule, dupa mila Ta (…) intoarce fata Ta de la pacatele mele…”,  este cel mai important Psalm al penitentei. Uneori duhovnicii impun drept canon copierea zilnica a acestui psalm, timp de 21 de zile. El contine si sugestia arderii pacatului, dar si imperativul iertarii, ca ultima sansa a purificarii.
  • Psalmul 141 (142). Cu glasul meu catre Domnul am strigat, cu glasul meu catre Domnul m-am rugat.”  - este Psalmul asumarii sacrificiului de sine, spre ridicare celor parasiti si spre transformarea singuratatii in sansa.


IV. Psalmii desavarsirii
        Litania Legii


  • Psalmul 45 (46). “Dumnezeu este scaparea si puterea noastra, ajutor intru necazurile ce ne impresoara.” , este un Psalm al practicii spirituale.                        Adevarata sanatate nu este o problema medicala, ci una sufleteasca. De aici reiese si importanta acestui Psalm al ascezei, unde gasim scris: “Opriti-va si cunoasteti ca Eu sunt Dumnezeu…” (45: 10) ! Unii autori filocalici (Isaia Pustnicul, de exemplu) au dezvoltat acest verset, vorbind despre cele 6 opriri ale realizarii.
  • Psalmul 118 (119). “Fericiti cei fara prihana in cale, care umbla in legea Domnului.”                                  Psalmul acesta ii “incununeaza” pe toti ceilalti ca psalm al psalmilor. Este un tratat de medicina, de intelepciune, de mistica! El reaminteste secretul restaurarii omului: interiorizarea Legii revelate, si  cauza bolilor: incalcarea legilor universale. Cele mai importante legi universale pe care le incalca omul sunt:
  • iubirea de Dumnezeu 
  • si iubirea de semeni.

Aceasta incalcare se identifica in: agresivitate, egoism, mandrie, furie, vanitate, osandirea aproapelui si neputinta iertarii!!
Psihologia numeste aceasta serie de erori structurate in caracter, “complexul Cain”: tendinta omului de a-si elimina semenul. 
Aceasta tendinta, adesea tradusa in practica, are ca urmare si ca avertisment o imbolnavire

Blestemul, blasfemia, ura, osandirea, au ca prima urmare o cefalee, o dereglare endocrina sau circulatorie, o scadere energetica. 

Nu ca sa te pedepseasca ti le da Dumnezeu, ci ca sa te opreasca de la incalcarea legii universale.

"Psalmul 118 ne trezeste in memorie detaliile legii, rememorarea lor continua, intru deplina sanatate a trupului si intru iluminarea mintii."

NOTA BENE


"Se intelege ca nu numai Psalmii selectati aici, ci toti ceilalti, au o energie benefica salvarii noastre.
Scrierile revelate contin coduri puternice, adesea enigmatice, pierdute uneori de noi, oamenii moderni. Regasirea lor cere un travaliu ascetic, de fiecare data rasplatit."

Sursa: https://fiituinsutimaa.wordpress.com/2015/01/05/psalmii-si-vindecarea/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu