vineri, 17 aprilie 2015

IZVORUL TAMADUIRII

In vinerea din Saptamna Luminata, 

crestinii ortodocsi sarbatoresc Izvorul Tamaduirii. 
Biserica Vlaherne
Aceasta sarbatoare este aducere aminte a uneia dintre minunile Maicii Domnului, petrecuta cu un orb. 
Inainte de a fi imparat, Leon cel mare a gasit intr-o padure un orb, care i-a cerut apa. La indemnul Maicii Domnului, ce i s-a aratat, Leon i-a dat orbului sa bea apa dintr-un izvor, iar orbul s-a vindecat, capatand vederea.

Pentru a multumi Maicii Domnului, cand a ajuns imparat, Leon cel Mare a ridicat in apropierea izvorului o biserica unde s-au savarsit apoi multe minuni. Aceasta Biserica, situata in vechiul cartier Vlaherne, se mai vede si astazi in Istanbul. 
In toate bisericile si manastirile ortodoxe, dupa oficierea Sfintei Liturghii, se savarseste slujba de sfintire a apei, dupa o randuiala adecvata Saptamanii Luminate.


Am cautat aceasta Biserica 2 zile in Istambul, asa cum am cautat si azi fotografiile in care am imortalizat-o! 
Bucuria mea de a o afla, intr-un tarziu, ascunsa intre casele darapanate ale cartierului Vlaherne, azi o ruina,  a fost enorma. Si ce pace m-a cuprins!
Mai am inca o sticluta cu apa de la acel izvor minunat!
Doamne, multumesc ca m-ai invrednicit a ajunge sa o vad!
Maica Preacurata, indura-te de noi!