sâmbătă, 20 octombrie 2018

REVENIRE

A trecut ceva vreme ... de cand nu am mai scris. 
Parca niciodata, de la infiintarea acestui blog, nu am stat asa de mult timp departe ...
Desigur pot spune ca absenta mea motivata dar... nu ar fi 100% adevarat

Daca vara m-a tinut departe cu dezradacinarile produse de vacante, caldura si, nu in ultimul rand, lipsa de conexie internet, toamna m-a luat de mana si m-a pus la invatat... 

Asa cum am mai scris aici si in anii precedenti,  Centrul Ortodox de Studii si cercetare Dumitru Staniloae, de la Paris, mi-a oferit sansa, nesperata pentru o persoana de varsta mea, de a studia teologia, apeland la mijloacele moderne de comunicare. Astfel, pe parcursul unui an de studiu, o data sau de doua ori pe saptamana, ma asez in fata calculatorului, ma conectez si devin student! 
Pentru o suma modica am sansa de a urmari timp de un an scolar, din fotoliul meu, de acasa, pe ecranul computerului, niste prelegeri minunate, ocazie cu care, afland lucruri noi, simt ca ma cladesc spiritual. 


In cei 5 ani de cand fac asta, am invatat o multime de lucruri dar, mai mult decat orice, m-am apropiat de Dumnezeu mai in cunostinta de cauza, mai serios!

Unde mai pui ca, pentru cei ce doresc sa participe si nu au surse financiare, exista si varianta de a fi primi burse de studiu oferite de Centrul Staniloae!

La finalul unui an de studiu, ne intalnim cu totii - cursanti, profesori si organizatori - de fiecare data in alt colt al Europei!  


Anul acesta intalnirea a avut loc la Bologna, in Italia.
Cu acest prilej nu numai ca am putut verifica cam ce stim, ce am invatat, dar ne-am cunoscut intre noi, am vazut locuri minunate, ne-am rugat impreuna, am dezbatut cate ceva din intrebarile ce ne preocupa dar, mai mult decat toate astea, am fost in traire cu Dumnezeu, cu inima si gandul la El. 

Stiu ca studiul teologic in sine, strict teoretic, te poate chiar departa de Dumnezeu. Mintea singura nu Il descopera in Duh decat daca inima ta este pregatita sa-L primeasca, caci doar El singur ni se dezvaluie!
Cursurile astea tocmai asta fac: te pregatesc sa fii capabil sa primesti dezvaluirea Sa! 

Dar, daca noi nu-L cunoaştem cu adevărat pe Dumnezeu nu putem sti
nici daca Dumnezeu ne cunoaste trairile, necazurile şi ispitele noastre.


In opinia parintelui Sofronie Saharov , “esenta pacii lui Hristos sta in cunoasterea desavarsita pe care o avea despre Tatal!” Asemenea si noi, doar cunoscand Adevarul Vesnic vom reusi sa indepartam de sufletul nostru chinurile acestei vieti si sa ne incredintam Lui!
Multumesc Domnului pentru inca un an ingaduit si Ii
Cer iertare pentru toate caderile pricinuite de prea multa bucurie traita alaturi de cursanti si profesori!

Fie ca povestea asta minunata sa continue! 
Amin.






 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu