duminică, 20 octombrie 2024

UN NOU INCEPUT

 Iertare...

Defectiuni tehnice ivite din senin m-au impiedicat sa imi fac "temele" si sa imi respect promisiunea!

Dar... uite ca incerc, insist sa incep noul meu proiect legat de povestile biblice, pe care noi, ortodocsii nu le prea stim.

Venirea intre oameni a Cuvantului lui Dumnezeu, prin intruparea Fiului, este un nou inceput asa cum primavara e o renastere. 

Dar nimic nu se naste din... nimic!

Biblia este temelia. Stiu, pare o lectura pe cat de necesara pe atat de greu de parcurs!

Personal, am inceput... cu inceputul, plina de entuziasm. Eram pe atunci o adolescenta careia i se spusese ca Biblia este baza culturii. Nu poti intelege istoria, nici arta, nici natura umana fara Biblie! Si am vazut mii de turisti in muzeele lumii privind si facandu-si selfi... ca viteii la poarta noua!

Dar, foarte repede, m-am pierdut atunci in multele povesti care, recunosc, m-au cam destabilizat! 

Atunci am incercat sa imi sistematizez lectura dupa ce am parcurs serios prima carte, Facerea! Am demarat pe capitole si nu vreti sa stiti, de cate ori am luat-o de la capat!

Unele carti, cum ar fi Numeri, m-au ostenit de-a dreptul si mare lucru nu pot spune ca am retinut dar... nimic nu e usor. 

Mi-au trebuit ani ca sa stiu ca primele carti ale Vechiului Testament ii sunt atribuite lui Moise, ca adevar revela! Alti ani ca sa intocmesc o genealogie a poporului ales si a Domnului nostru Iisus Hristos...

La vremea aceea nu gaseam talcuiri, nici chiar in biblioteci, nu erau carti indrumatoare si cred ca nici chiar studentii la teologie nu prea aveau material didactic. Ei insa aveau profesori!

Scriu despre toate astea pentru a-i incuraja pe cei care incearca sa atace aceasta cetate dumnezeiasca care este Sfanta Scriptura! Pentru ca Sfanta Scriptura este o citadela ce se vrea cucerita!

M-am tot gandit cu ce poveste sa incep. 

Ma gandeam sa incep cu  Adam si Eva dar apoi mi-am zis ca poate voi corela povestea proto-parintilor nostri cu momentele liturgice ale anului.

Intrucat Sfanta Scriptura este cea mai frumoasa poveste de iubire intre toate iubirile stiute si nestiute, este poate potrivit sa incep cu... o poveste in care IUBIREA are valori azi uitate!

Asa ca... promit pe curand o  poveste aflata intr-o Carte mai putin cunoscuta de noi, recomandata ca BUNA DE CITIT, nefiind considerata ca revelata, dar plina de mesaje, o sursa de inspiratie pentru crestinii care isi doresc o corecta abordare a vietii, intru credinta lui Dumnezeu.

Asadar, saptamana viitoare, cu voia lui Dumnezeu, incep povestile biblice cu o Carte scurta,  usor de citit si, sper, inedita pentru multi dintre cititorii mei!

Doamne, ajuta-ne!



Un comentariu:

  1. Pare un proiect de suflet! Sa fie asa cum il simti,
    draga Cita!
    Toate cele bune la tine! Imbratisari! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere