marți, 10 martie 2015

URARE DE PRIMAVARA


... să lepădăm orice povară şi păcatul (...) şi să alergăm cu stăruinţă (...) cu ochii aţintiţi asupra lui Iisus, (...) Care, pentru bucuria pusă înainte-I, a suferit crucea, n-a ţinut seama de ocara ei şi a şezut de-a dreapta tronului lui Dumnezeu. 


REIAU JURNALUL MEU DUHOVNICESC.
L-am lasat singur pe timpul vacantei, pe care mi-am luat-o, asa, ca pe un fel de respiro aniversar la implinirea unui an de la ultima operatie.
Mi-a fost bine! Simt ca mi-am incarcat bateriile, desi multe ar fi fost motivele sa nu se intample asa! 

Chiar daca am facut sevraj de internet - blogging si email - din lipsa de conectare, am continuat cursurile mele de teologie, cu riscul de a deveni inoportuna prin casele amicilor! Dar, cum scopul a fost unul nobil... nu m-am prea simtit vinovata!
Nu ar fi meritat nici o vacanta, oricat ar fi fost ea de inedita ori extravaganta, sa pierd acele prelegeri minunate care m-au facut sa simt si sa inteleg mult mai mult decat credeam ca este cu putinta la inceputul acestei experiente!

Asadar, iata-ma inapoi la introspectie, meditatie si, cu voia dvs, la comunicare!
* *
*
Ieri am avut rendez-vous cu chirurgul care m-a operat.
"Doamna, mi-a spus el cu glas moale si compatimitor, dar stiu ca nu ati fost deloc rasfatata de soarta! Un cancer cu o tumoare nu prea agresiva dar cu metastaze ganglionare  si un al doilea cu o tumoare foarte agresiva fara metastaze... e un pic cam mult!"
"Adevarat, i-am raspuns, dar eu sunt foarte bine, senina, binedispusa, cu un moral de zile mari! Mi-as dori sa fiu mai putin ostenita, mai svelta dar... e bine si asa!"
M-a privit peste ochelari si a zambit, apoi m-a consultat in liniste si cu minutiozitate!

Da! Deocamdata totul este in regula! Urmeaza sa ne revedem la anul!

Deocamdata eu trebuie sa ma bucur de ceea ce am si sa dau Slava lui Dumnezeu!

Primavara incepe sa se insinueze in vietile noastre asa ca si optimismul isi gaseste loc fara prea mult efort.
Doresc tuturor reinnoire - fizica, spirituala, sufleteasca! 
Fie ca energia primaverii sa ne inunde pe toti, daruindu-ne puterea cea de folos!
Caci iata ce zice Apostolul:

Ap. Evrei 12, 1-10


Fraţilor, având împrejurul nostru atâta nor de mărturii, 

să lepădăm orice povară şi păcatul ce grabnic ne împresoară şi să alergăm cu stăruinţă în lupta care ne stă înainte, cu ochii aţintiţi asupra lui Iisus, începătorul şi plinitorul credinţei, Care, pentru bucuria pusă înainte-I, a suferit crucea, n-a ţinut seama de ocara ei şi a şezut de-a dreapta tronului lui Dumnezeu. 
Luaţi bine aminte, dar, la Cel ce a răbdat de la păcătoşi, asupra Sa, o atât de mare împotrivire, ca să nu vă lăsaţi osteniţi, slăbind în sufletele voastre. 
În lupta voastră cu păcatul nu v-aţi împotrivit încă până la sânge. Şi aţi uitat îndemnul care vă grăieşte ca unor fii: «Fiul meu, nu dispreţui certarea Domnului, nici nu te descuraja când eşti mustrat de El. Căci pe cine îl iubeşte Domnul îl ceartă, şi biciuieşte pe tot fiul pe care îl primeşte». Răbdaţi spre înţelepţire. Dumnezeu se poartă cu voi ca faţă de fii. Căci care este fiul pe care tatăl său nu-l pedepseşte? Iar dacă sunteţi fără de certare, de care toţi au parte, atunci sunteţi fii nelegitimi şi nu fii adevăraţi. Apoi dacă am avut pe părinţii noştri după trup, care să ne certe, şi ne sfiam de ei, oare nu ne vom supune cu atât mai vârtos Tatălui duhurilor, ca să avem viaţă? Pentru că ei, precum găseau cu cale, ne pedepseau pentru puţine zile, iar Acesta, spre folosul nostru, ca să ne împărtăşim de sfinţenia Lui.

Minuat, zic eu, pilduitoare si ziditoare cuvinte!


Ev. Matei 10, 16-22

Zis-a Domnul ucenicilor Săi: iată Eu vă trimit ca pe nişte oi în mijlocul lupilor. Deci fiţi înţelepţi ca şerpii şi fără răutate ca şi porumbeii. Feriţi-vă de oameni, căci vă vor da pe mâna sinedriilor şi în sinagogile lor vă vor bate cu biciul. Chiar înaintea domnilor şi a împăraţilor veţi fi duşi pentru Mine, ca mărturie lor şi păgânilor. Iar când vă vor da pe voi în mâna lor, să nu vă îngrijiţi cum, sau ce veţi vorbi, căci se va da vouă în acel ceas ce să grăiţi, fiindcă nu voi veţi fi cei care veţi răspunde, ci Duhul Tatălui vostru, Acela va grăi prin voi. Va da frate pe frate la moarte şi tată pe fiu; şi se vor scula copiii asupra părinţilor şi-i vor omorâ. Iar voi veţi fi urâţi de toţi pentru numele Meu, dar cel care va răbda până la sfârşit, acela se va mântui.

Ev. Luca 21, 12-19

Zis-a Domnul către ucenicii Săi: păziţi-vă de oameni, pentru că ei vor pune mâinile pe voi şi vă vor prigoni, dându-vă prinşi în sinagogi şi în temniţe, şi vă vor duce la împăraţi şi la dregători, din pricina numelui Meu. Şi vi se va întâmpla să mărturisiţi. Puneţi deci în inimile voastre să nu va gândiţi de mai înainte ce veţi răspunde. Căci Eu vă voi da gură şi înţelepciune, căreia nu-i vor putea răspunde nici sta împotrivă toţi potrivnicii voştri. Şi veţi fi daţi şi de părinţi, şi de fraţi, şi de rudenii, şi de prieteni; şi unii dintre voi vor fi daţi la moarte. Şi veţi fi urâţi de toţi oamenii, din pricina numelui Meu. Dar nici un păr din capul vostru nu va pieri. Prin răbdarea voastră, vă veţi păstra sufletele voastre.


"Ajuta-ne Doamne in ziua aceasta fara de pacat sa ne pazim noi" Amin