luni, 22 iulie 2024

FORMA FARA FOND


Intre Legea veche si Legea noua, propovaduita de Hristos,  sunt diferente de fond!

Mie mi se pare ca suntem si noi ancorati in forma, uitand fondul.
De exemplu: auzim o multime de persoane spunand: "azi e sarbatoare, nu spal!" ori "azi este Buna-vestire: se mananca peste".  
Numai ca de sarbatoare nu spalam rufele nu din superstitie si nici din vreo regula impusa cu forta, ci doar din bun simt crestin, caci, de sarbatoare se merge la Liturghie, se fac rugaciuni, se fac milostenii, etc si nu se face curatenie, ca nu e timp si pentru asta! De sarbatoare dam intaietate lui Dumnezeu ori unui sfant pe care-l cinstim, lasand cele ale lumii deoparte
Cand se scrie in calendar ca se mananca peste, nu inseamna ca este o obligatie, ci doar ca acela este un moment de praznic in vreme de post, o rasuflare in timpul nevointei!
Degeaba nu spal de sarbatoare dar nu m-am dus la biserica, nici nu m-am rugat, nici nu am dat de pomana, ori am fost dezagreabila cu cei din jur! Mai bine spalam!
La ce sa mananc peste de Buna-Vestire daca nu am tinut post si cu o zi inainte am mancat carnati!
Toate aceste "reguli" netraite au transformat credinta in superstitie, nemaiavand fond duhovnicesc, asemenea legilor tinute de iudeii din vremea lui Iisus!
Mantuitorul aduce schimbarea potrivit careia nimic nu este mai de pret decat trairea in Dumnezeu!
Inainte de a ne incorseta in norme formale, inainte de a ne dojeni ori de a ne judeca, El se milostiveste si ne ajuta.
Asa cum spunea un preot, pe care il apreciez enorm,  "Domnul, mai curand decat focul iadului, ne arata lumina raiului!"

Si trecând de acolo, a venit în sinagoga lor. Şi iată un om având mâna uscată. Şi L-au întrebat, zicând: Cade-se, oare, a vindeca sâmbăta? Ca să-L învinuiască. 
El le-a zis: Cine va fi între voi omul care va avea o oaie şi, de va cădea ea sâmbăta în groapă, nu o va apuca şi o va scoate? Cu cât se deosebeşte omul de oaie! De aceea se cade a face bine sâmbăta. Atunci i-a zis omului: Întinde mâna ta. El a întins-o şi s-a făcut sănătoasă ca şi cealaltă.  
Matei 12, 9-13

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu