duminică, 19 februarie 2017

INFRICOSATOAREA JUDECATA

nu este atat un act de dreptate cat unul de iubire!

desi la prima vedere am putea spune ca este un act just, de dreptate, prin care raii vor fi pedepsiti iar cei buni rasplatiti. 
Numai ca in pericopa despre judecata devine infricosatoare nu pedeapsa, ci dezvaluirea unei chei, cheia care dezleaga secretul mantuirii noastre!
Caci dezvaluirea faptului ca nimic nu se va intampla in afara... iubirii, ne poate cutremura!
Oare iubim destul?

La judecata vom sta cu totii in fata Judecatorului, care este Hristos! El ne va cantari faptele bune si cele rele, El si nu Dumnezeu Tatal, prea transcedent pentru o astfel de "cernere"! 
Dumnezeu Fiul s-a intrupat traind toate cele ale omului. El a cunoscut suferinta si suferinta a devenit calea mantuirii noastre.
Hristos ne este si judecator si aparator, ca Rascumparator al nostru!

Dumnezeu ne asteapta in Locurile Sale pregatite ca dar de iubire. Si vom beneficia de darul iubirii Sale in functie de felul in care ne-am invatat lectia iubirii, caci daca Dumnezeu este iubire si noi suntem facuti dupa chipul si asemanarea Sa, inseamna ca intreaga nostra trecere prin lume este un drum parcurs spre a ne identifica cu El. Viata este deci o scoala a iubirii! Cine nu poate iubi se va asemana mai curand ingerilor intunericului care il vor cucerii!
Sfântul Isaac Sirul spunea, facand aluzie la Ev. dupa Luca, cap 20, 30: 
Cel ce în dragoste trăieşte, rodul vieţii din Dumnezeu culege şi în lumea aceasta aerul învierii încă de acum îl respiră. Întru aerul acesta se desfătează drepţii la înviere. Dragostea este Împărăţia pe care cu taină a făgăduit-o Domnul apostolilor a o mânca în Împărăţia Lui”.
Sfântul Isaac Sirul, vorbește despre dragostea dumnezeiască, aceeași și față de cei „buni”, și față de cei „răi” :
Eu zic cum că cei ce în gheenă se muncesc, cu biciul dragostei se biciuiesc. Căci ce este mai amar şi mai cumplit decât chinul dragostei?... Însă dragostea îmbată sufletele fiilor Cerului cu desfătarea ei”.

Judecata lui Dumnezeu este un act de iubire si iubirea fata de cei din jur va fi si criteriul judecatii!

Nu-i asa ca devine... infricosator sa stii ca nimic nu te mai salveaza stiind ca mai curand ai urat decat ai iubit?

Zis-a Domnul: Când va veni Fiul Omului întru slava Sa și toți sfinții îngeri cu El, atunci va ședea pe tronul slavei Sale. Și se vor aduna înaintea Lui toate neamurile și-i va despărți pe unii de alții, precum desparte păstorul oile de capre. Și va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga. Atunci va zice Împăratul celor de-a dreapta Lui: Veniți, binecuvântații Tatălui Meu, moșteniți Împărăția cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. Căci flămând am fost și Mi-ați dat să mănânc; însetat am fost și Mi-ați dat să beau; străin am fost și M-ați primit; gol am fost și M-ați îmbrăcat; bolnav am fost și M-ați cercetat; în temniță am fost și ați venit la Mine. Atunci, drepții Îi vor răspunde, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând și Te-am hrănit? Sau însetat și Ţi-am dat să bei? Sau când Te-am văzut străin și Te-am primit, sau gol și Te-am îmbrăcat? Și când Te-am văzut bolnav sau în temniță și am venit la Tine? Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei: Adevărat zic vouă: Întrucât ați făcut unuia dintr-acești frați ai Mei prea mici, Mie Mi-ați făcut. Atunci va zice și celor de-a stânga: Duceți-vă de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, care este pregătit diavolului și îngerilor lui. Căci flămând am fost și nu Mi-ați dat să mănânc; însetat am fost și nu Mi-ați dat să beau; străin am fost și nu M-ați primit; gol, și nu M-ați îmbrăcat; bolnav și în temniță, și nu M-ați cercetat. Atunci vor răspunde și ei, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând, sau însetat, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniță și nu Ţi-am slujit? El însă le va răspunde, zicând: Adevărat zic vouă: Întrucât nu ați făcut unuia dintre acești prea mici, nici Mie nu Mi-ați făcut. Și vor merge aceștia la osândă veșnică, iar drepții la viața veșnică. Mt. 25, 31-46


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu