joi, 7 august 2014

Z 182

PROGRAM...  FLEXIBIL


Da. Trebuie sa fie flexibil caci neprevazutul este mereu in spatele nostru.

Ieri, am pandit o raza de soare si, de indata ce am vazut-o, am zbughit-o pe usa si am fugit in padure.
Super: soare, cald.
Toate bune pana cand, din senin, o ploaie torentiala m-a udat pana la piele si mi-a scurtat plimbarea! Dar... tot am facut 5 km!

Apoi, tot ieri, cum se manca peste, caci era sarbatoare, mi-am cumparat o bucata de cabillaud din magazinul bio din cartier. Acasa insa am constatat ca era stricat! As fi putut sa merg sa-l returnez - caci dupa data inscrisa pe pachet produsul nu ar fi trebuit sa fie perimat - dar... nu-mi plac chestiile astea, asa ca, l-am aruncat si am mancat SEITAN.

Stiti ce este SEITAN.ul?

Ei bine, este vorba de un preparat bogat in proteine vegetale, fabricat din faina si gluten de grau, framantate lent, cu diverse mirodenii si supa de legume. Rezultatul este un produs care are consistenta carnii, concurent al produselor Tofu si Soia. In plus are gust si se poate gati dupa preferinte.

 
Stiu ca dietele fara gluten sunt acum la moda! Cu toata umilinta eu cred ca sunt periculoase -  in afara unei suferinte produse de gluten, desigur. Lipsa glutenului din alimentatie priveaza organismul de cateva vitamine din complexul B si produce dezechilibre ale sistemului imunitar!
Cat priveste chestia cu slabitul... eu am o singura solutie: trebuie mancat mai putin, cu masura si din toate cele specifice  locului din care provii! Africanii sa manance banane si noi mere , de exemplu!
Dar... traim intr-o lume libera, zice-se!
O zi buna tuturor!
 
 
EVANGHELIA ZILEI

Matei 20, 17-28

In vremea aceea, suindu-Se Iisus la Ierusalim, i-a luat pe cei doisprezece ucenici numai cu El şi le-a spus pe cale: „Iată, ne suim la Ierusalim, şi Fiul Omului va fi dat în mâna arhiereilor şi a cărturarilor, şi-L vor osândi la moarte; şi-L vor da pe mâna păgânilor, ca să-L batjocorească şi să-L biciuiască şi să-L răstignească, dar El a treia zi va învia“. Atunci s'au apropiat de El mama fiilor lui Zevedeu împreună cu fiii ei, închinându-se şi cerând ceva de la El. Iar El i-a zis: „Ce voieşti?“ Ea I-a răspuns: „Zi ca aceşti doi fii ai mei să şadă unul de-a dreapta şi altul de-a stânga Ta întru împărăţia Ta“. Dar Iisus, răspunzând, a zis: „Nu ştiţi ce cereţi. Puteţi oare să beţi paharul pe care-l voi bea Eu şi să vă botezaţi cu botezul cu care Eu Mă botez?“ Iar ei I-au zis: „Putem“. Şi El le-a zis: „Paharul Meu îl veţi bea şi cu botezul cu care Eu Mă botez vă veţi boteza, dar a şedea de-a dreapta şi de-a stânga Mea nu este al Meu a da, ci se va da celor pentru care s'a pregătit de către Tatăl Meu“. Şi auzind cei zece, s'au mâniat pe cei doi fraţi. Dar Iisus, chemându-i, le-a zis: „Ştiţi că ocârmuitorii neamurilor domnesc peste ele şi cei mari le stăpânesc. Nu tot aşa va fi între voi, ci acela care va vrea să fie mare între voi, să fie slujitorul vostru; şi acela care va vrea să fie întâiul între voi, să vă fie vouă slugă; precum nici Fiul Omului n'a venit să I se slujească, ci El să slujească şi să-Şi dea viaţa răscumpărare pentru mulţi“.