vineri, 1 august 2014

Z 176

INCEPUTUL POSTULUI SF. MARII SI  
PRIMA ZI A EXODULUI FRANCEZILOR

In Franta este o adevarata nebunie in aceasta zi, caci incep vacantele.
Toti francezii pleaca, care incotro, de parca ii goneste cineva, manati de o unica si comuna obsesie care se numeste VACANTA!

Incepand de azi drumurile Frantei sunt un cosmar, durata deplasarilor fiind dublata, in cel mai bun caz.
Un adevarat... fenomen psiho-social care umbreste orice sarbatoare cu caracter religios!

O alta faza a "exodului" va fi in ajunul zilei de 15 august cand, zice-se, francezii - aceia care mai merg la biserica si, pe langa ei, tot poporul ateu, musulman , mozaic ori mai stiu eu de ce confesiune - sunt liberi pentru a o venera pe Sf. Maria!

Cum orasul se goleste in august ca in timp de refugiu, cei ca mine se vor bucura de plimbari calme, de parcari goale si mai ales de parcuri fara aglomeratie!

Sper sa imi refac pielea in acest week end. Deja am simptome de insolatie!

Doctorul meu este, evident, si el in vacanta, asa ca nu imi permit sa am neplaceri, desi si-a lasat asociatul in loc!

Dar, cum spuneam, eu ma bucur de ce imi da Domnul: vara, soare, aer curat si vacanta mea in Parisul eliberat de parizieni! :) 
Toate cu post si, nadajduiesc, rugaciune vrednica!
Caci iata ce ne sfatuieste arh. Daniliuc pe portalul Doxologia.ro:


"Cum să împăcăm concediul cu postirea? 
Aș vedea o soluție lesnicioasă: să o luați pe Maica Domnului la drum cu frățiile voastre. Sună ciudat, nu? Dar, să știți că Buna Maică nu este deloc pretențioasă. Nu cere nimic, e discretă, necheltuitoare. În plus, vă va ocroti șederea, călătoria, pelerinajul. Tot ce trebuie să faceți este ca, pe lângă clipele de relaxare, de tratament, drumeții ori plajă, să vă rezervați câteva minute spre a citi o rugăciune Maicii Domnului. În peregrinările estivale să găsiţi timpul de a vă coborî genunchii la rugăciune într-o sfântă biserică și, de ce nu?, să vă întâlniți cu Mântuitorul Hristos la o dumnezeiască Liturghie."

EVANGHELIA ZILEI


Matei 17, 10-18


In vremea aceea ucenicii L-au întrebat pe Iisus, zicând: „Pentru ce dar spun cărturarii că trebuie să vină mai întâi Ilie?“ Iar El, răspunzând, a zis: „Ilie, într'adevăr, va veni, şi pe toate le va aşeza din nou la locul lor; Eu însă vă spun vouă că Ilie a şi venit, dar ei nu l-au cunoscut, ci au făcut cu el câte-au vrut; tot aşa va pătimi şi Fiul Omului de la ei“. Atunci au înţeles ucenicii că Iisus le-a vorbit de Ioan Botezătorul. Şi mergând ei spre mulţime, s'a apropiat de El un om căzându-I în genunchi şi zicând: „Doamne, miluieşte pe fiul meu, că este lunatic şi pătimeşte rău, că deseori cade în foc şi deseori în apă; şi l-am adus la ucenicii Tăi şi ei n'au fost în stare să-l vindece“. Iar Iisus, răspunzând, a zis: „O, neam necredincios şi îndărătnic, până când voi fi cu voi? Până când vă voi suferi?... Aduceţi-Mi-l aici!“ Şi Iisus l-a certat şi demonul a ieşit din el şi copilul s'a vindecat din ceasul acela.

Amin