luni, 4 iulie 2022

Înaintemergătorul Domnului


"În vremea aceea, auzind Ioan în închisoare despre faptele lui Hristos, a trimis pe doi dintre ucenicii săi ca să-L întrebe: 
Tu ești Cel ce vine sau să așteptăm pe altul? 
Și Iisus, răspunzând, le-a zis: 
Mergeți și spuneți lui Ioan cele ce auziți și vedeți: Orbii își capătă vederea și șchiopii umblă, leproșii se curățesc și surzii aud, morții înviază și săracilor li se binevestește. Și fericit este acela care nu se va sminti în privința Mea. 
După plecarea acestora, Iisus a început să vorbească mulțimilor despre Ioan: Ce ați ieșit să vedeți în pustie? Oare trestie clătinată de vânt? Dar de ce ați ieșit? Să vedeți un om îmbrăcat în haine moi? Iată, cei ce poartă haine moi sunt în casele regilor. Atunci, de ce ați ieșit? Să vedeți un proroc? Da, zic vouă, și mai mult decât un proroc. El este acela despre care s-a scris: «Iată, Eu trimit înaintea feței Tale pe îngerul Meu, care va pregăti calea Ta, înaintea Ta». Adevărat zic vouă: Nu s-a ridicat între cei născuți din femei unul mai mare decât Ioan Botezătorul; totuși, cel mai mic în Împărăția cerurilor este mai mare decât el. Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum Împărăția cerurilor se ia prin străduință și cei ce se silesc pun mâna pe ea. Toți prorocii și Legea au prorocit până la Ioan. Și, dacă voiți să înțelegeți, el este Ilie, cel ce va să vină. Cine are urechi de auzit să audă.” Matei 11, 2–15 


De ce spune Mantuitorul   Fericit este acela care nu se va sminti în privința Mea. ?  

El, Cel cu inima curată, Cel blând, Cel bun, 
făcătorul de pace, e prigonit, insultat, refuzat! 
El, Mielul lui Dumnezeu, ia asupra Sa păcatul lumii! 
Cine nu se sminteste, judecandu-L dupa slabiciuni si nu dupa lipsa de pacat, e fericit, caci dovedeste ca a înțeles taina tuturor celor  9 fericiri inscrise in Evanghelia dupa Matei! 
Toate pleaca de la disponibilitatea noastra de a intelege cine este El, ce face și ce zice El!

Pare ca Iisus îi răspunde lui Ioan Botezător la întrebarea pusa ( „Ești Tu sau e un altul?”) cu o intrebare: " Te scandalizeaza cumva ce zic sau ce fac? Accepți ideile Mele ca fiind judecata lui Dumnezeu? Accepți mila Mea – ca judecată a lui Dumnezeu – sau vrei altceva? 
Fericit ești tu dacă nu te smintesti de Mine”. 

Bineinteles ca Ioan stia cine este EL, dar discipolii lui... fascinati de invatatorul lor, erau confuzi!
Ioan Botezătorul, profetul, prin discipoli pune o întrebare care are note profetice!
Profetul nu vrea sa se arate atoatestiutor si, pentru că Dumnezeu este „Cuvânt”, întrebarea contine si raspunsul, Cuvântul, adevărul lui Dumnezeu!
prin cele pe care le face, este evident Cine Este si, atata timp cat înmulțește pâinea, vindeca bolnavii si învie morți, nimeni nu ar trebui sa se sminteasca... de aceasta realitate coplesitoare dar Iisus trebuie sa spuna caci El este CUVANTUL! 

Sminteala este posibila pentru ca El este cel care împărtășește slăbiciunea și fragilitatea omeneasca, limitele noastre, patimirea si chiar moartea !
Dumnezeu a venit la noi ca om, cu toate ale noastre, mai putin cu pacatul, gata sa ne piarda!

Cap. 11 pune in lumina cele doua optiuni ce ni se pun inainte: 
acceptarea sau refuzul acestui Om, care, in mod surprinzator, desi Dumnezeu, are slabiciuni!
Acceptarea Lui are darul de a ne face fiii lui Dumnezeu! 
Neacceptarea Omului Iisus ne descalifica din statutul de Fii ai lui Dumnezeu, chiar de-am fi
perfecti, ori supraoameni!

Atitudinea lui Ioan Botezătorul este fundamentală pentru viața noastră spirituală, pentru că noi avem toti in cap imagini pe care i le atribuim lui Dumnezeu, însă este necesar sa constientizam faptul ca Dumnezeu e complet diferit de ceea ce ne imaginam noi! 

Ioan Botezătorul este omul pregatit să-L primească pe Dumnezeu si el, cel mai mic în Împărăția cerurilor, este cel care „deja L-a primit pe Dumnezeu”!

Primul „cel mai mic în Împărăția cerurilor” IL precedă pe Iisus și Îl urmează, prefigurându-I destinul. 
Prin asta, Sf Ioan Botezătorul este cel mai mare între toți oamenii

Demnitatea crestinului stă în a-L primi pe Insuși Dumnezeu ca astfel sa fie mai mare decât toți patriarhii, decât toți regii și profeții, mai mare decât oricine. „Chiar și cel mai mic din Împărăție e mai mare" decât oricine altcineva!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu