luni, 16 noiembrie 2015

SA PUNEM INCEPUT BUN

Nu am scris nici despre nenorocirea din Bucuresti si nici despre cea din Paris. M-am rugat si ma rog, aprind lumanari si, incremenita, tac. 

Mi se pare dealtfel ca se vorbeste prea mult si ca asta ne impiedica sa ne reculegem, sa reflectam -  la bine si la rau, la dragoste si la ura, la cat de mica este linia care le desparte!

Vrem sa stim ce se intampla, dar ceea ce aflam nu ne face bine!
Si nu pentru ca ne tulburam, afland despre nenorociri, ci pentru ca ele, nenorocirile, au trecut in sfera faptului divers! Si asta ma revolta!
Media transforma totul in numere: atatia morti, atatia raniti...
Oamenii morti insa nu sunt numere! Ei au nume, familii care sufera, dureri lasate in urma, lacrimi...
Cata vreme  ne vor fi prezentate victimele ororilor asa, ca procente si cifre, stirile nu vor face altceva decat sa ne imunizeze la suferintele aproapelui!

Frica? De ce sa ne fie frica? Evanghelia de azi ne asigura ca nu e cazul sa ne facem griji caci Domnul are grija de toate!
In orice situatie, cel mai important este sa ne pastram credinta! Ea ne da si curaj si putere sa mergem mai departe si sa ne ducem viata fara frici ori frustrari! Si se pare ca ea, credinta noastra, trebuie sa ne fie incercata! Si zdruncinandu-ni-se credinta, ce ne ramane? Doar ura!?

LECTURA  ZILEI

Si a venit la Iov un sol, care a zis: "Boii arau si magaritele pasteau langa ei. Si s-au aruncat niste Sabeeni asupra lor, i-au luat si au trecut pe slujitori prin ascutisul sabiei. Numai eu am scapat, ca sa-ti dau de stire." Pe cand vorbea el inca, a venit un altul si a zis: "Focul lui Dumnezeu a cazut din cer si a aprins oile si pe slujitorii tai si i-a ars de tot. Numai eu am scapat, ca sa-ti dau de stire."
Pe cand vorbea el inca, a venit un altul si a zis: "Niste Haldeeni, insirati in trei cete, s-au aruncat asupra camilelor, le-au luat si au trecut pe slujitori prin ascutisul sabiei. Numai eu am scapat, ca sa-ti dau de stire."
Pe cand vorbea el inca, a venit un altul si a zis: "Fiii tai si fiicele tale mancau si beau vin in casa fratelui lor intai nascut.
Si deodata, a venit un vant mare de dincolo de pustiu si a izbit in cele patru colturi ale casei: casa s-a prabusit peste tineri, si au murit. Si am scapat numai eu, ca sa-ti dau de stire."
Atunci Iov s-a sculat, si-a sfasiat mantaua si si-a tuns capul. Apoi, aruncandu-se la pamant, s-a inchinat si a zis: "Gol am iesit din pantecele mamei mele si gol ma voi intoarce in sanul pamantului. Domnul a dat si Domnul a luat - binecuvantat fie Numele Domnului!"
In toate acestea, Iov n-a pacatuit deloc si n-a vorbit nimic necuviincios impotriva lui Dumnezeu.

Cartea lui Iov, 1; 14-22



Incepand de ieri am intrat in Postul Craciunului!
Un post vesel, as zice, caci la capatul lui ne asteapta Bucuria Nasterii Mantuitorului!
Si nici nu este foarte greu de tinut,  de vreme ce, in fiecare sambata si duminica, este dezlegare la peste, ulei si vin!
Sa punem, asadar, inceput bun si sa ajungem cu bine la Craciun!
 

EVANGHELIA ZILEI

Zis-a Lui cineva din mulţime: Învăţătorule, zi fratelui meu să împartă cu mine moştenirea. Iar El i-a zis: Omule, cine M-a pus pe Mine judecător sau împărţitor peste voi? Şi a zis către ei: Vedeţi şi păziţi-vă de toată lăcomia, căci viaţa cuiva nu stă în prisosul avuţiilor sale. Şi a zis către ucenicii Săi: De aceea zic vouă: Nu vă îngrijiţi pentru viaţa voastră ce veţi mânca, nici pentru trupul vostru cu ce vă veţi îmbrăca. Viaţa este mai mult decât hrana şi trupul mai mult decât îmbrăcămintea. Priviţi la corbi, că nici nu seamănă, nici nu seceră; ei n-au cămară, nici jitniţă, şi Dumnezeu îi hrăneşte. Cu cât mai de preţ sunteţi voi decât păsările! Şi cine dintre voi, îngrijindu-se, poate să adauge staturii sale un cot? Deci dacă nu puteţi să faceţi nici cel mai mic lucru, de ce vă îngrijiţi de celelalte? Priviţi la crini cum cresc: Nu torc, nici nu ţes. Şi zic vouă că nici Solomon, în toată mărirea lui, nu s-a îmbrăcat ca unul dintre aceştia. Iar dacă iarba care este azi pe câmp, iar mâine se aruncă în cuptor, Dumnezeu aşa o îmbracă, cu cât mai mult pe voi, puţin credincioşilor! Şi voi să nu căutaţi ce veţi mânca sau ce veţi bea şi nu fiţi îngrijoraţi. Căci toate acestea păgânii lumii le caută; dar Tatăl vostru ştie că aveţi nevoie de acestea; căutaţi mai întâi împărăţia Lui. Şi toate acestea se vor adăuga vouă. Luca 12, 13-15, 22-31

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu