miercuri, 2 decembrie 2015

CA PRUNCII...

Urma sa mergem la Cinema; trebuia sa ma intalnesc cu prietena mea pe cheiul unei statii de metro.
Prinsesem metroul in ultimul moment si de aceea calatorisem in ultimul vagon. Am coborat la statia cu pricina si am reperat-o pe Florentina de departe: tocmai cerceta persoanele ce coborau, cautandu-ma cu privirea.
Cand am ajuns destul de aproape de ea, am remarcat cat era de incruntata! M-am speriat gandind ca i se intamplase ceva.
- Cucu, ii strig eu, incercand sa nu pun in glas ingrijorarea! Ce s-a intamplat?
- Nimic, imi raspunde ea descretindu-si fata!
- Erai asa de incruntata incat m-am speriat!
- Asa sunt eu, imi raspunse ea zambind. Si nu pricep de ce ma crispez asa! O data, am auzit chiar remarca unui muncitor roman, care nu banuia ca si eu sunt romanca, care zicea: "Ia uitati-va, bai, la asta, ce fata de femeie rea are!"
Ne-am amuzat amandoua si am plecat la Cinema!
In treacat fie spus, prietena mea nu este rea deloc!

Vecina mea, frantuzoaica, este o fosta farmacista, azi pensionara! Ori de cate ori o intalnesc, ma luminez asa cum te luminezi cand privesti un copil! Este atat de luminoasa, de senina, si are o anume nevinovatie care te incanta!

Deprinderile noastre, gandurile inutile pentru tot si pentru toate, ne aspresc, ne rapesc gandul curat, acela pe care l-a pus Dumnezeu in noi, ne adumbresc privirea senina cu care ar trebui sa ne uitam catre ceilalti!
Am devenit banuitori, neincrezatori, avand mereu un dublu gand!

Cred ca trebuie sa ne straduim sa privim cu ochi de copil lumea si pe Dumnezeu - adica cu sinceritatea si increderea unui prunc, chiar daca exista riscul ca oamenii sa ne dezamageasca!
Caci Domnul a zis: "Cine nu va primi împărăţia lui Dumnezeu ca un prunc nu va intra în ea"!


EVANGHELIA ZILEI

Şi aduceau la El şi pruncii, ca să Se atingă de ei. Iar ucenicii, văzând, îi certau. Iar Iisus i-a chemat la Sine, zicând: Lăsaţi copii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci împărăţia lui Dumnezeu este a unora ca aceştia. Adevărat grăiesc vouă: Cine nu va primi împărăţia lui Dumnezeu ca un prunc nu va intra în ea. Zis-au cei ce ascultau: Şi cine poate să se mântuiască? Iar El a zis: Cele ce sunt cu neputinţă la oameni sunt cu putinţă la Dumnezeu. Iar Petru a zis: Iată, noi, lăsând toate ale noastre, am urmat Ţie. Şi El le-a zis: Adevărat grăiesc vouă: Nu este nici unul care a lăsat casă, sau femeie, sau fraţi, sau părinţi, sau copii, pentru împărăţia lui Dumnezeu, Şi să nu ia cu mult mai mult în vremea aceasta, iar în veacul ce va să vină, viaţă veşnică. Luca 18, 15-17, 26-30

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu