vineri, 7 iunie 2019

CUVANTAREA DE DESPARTIRE

Astazi, prin pericopa evanghelica a zilei, parcurgem mesajele Mantuitorului cuprinse in asa-numita "cuvantare de despartire", din Evanghelia dupa Ioan  - capitolele 14 - 16. 

Aceasta cuvantare contine 3 idei fundamentale:

1 -  Iisus, Cel care Isi defineste persoana
2 -  activitatea, rolul  şi  misiunea Duhului Sfânt
3 -  stabilirea calităţii de Apostol şi a rolului ucenicilor în        
       lume

Prin pericopa de astazi, parcurgem 11 versete din aceasta cuvantare in care: 
- Iisus se prezintă pe Sine ca fiind „calea, adevărul şi viaţa” 
- Existenta reala a Imparatiei lui Dumnezeu, despre care Iisus spune ca: „în casa Tatălui Meu multe locaşuri sunt,  locaşuri care pot primi doar pe cei care stiu calea  - care este Iisus Hristos. "Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine".
- Mai departe, Mantuitorul explica deofiinţimea Fiului cu Tatăl:
- Cel ce M-a văzut pe Mine, a văzut pe Tatăl
Cuvintele pe care vi le spun nu le vorbesc de la Mine, ci Tatăl – Care rămâne întru Mine – El însuși face aceste lucrări. 
- "Credeți Mie că Eu sunt întru Tatăl și Tatăl este întru Mine.”

EVANGHELIA ZILEI
IOAN 14, 1 -11

„Zis-a Domnul către ucenicii Săi: 
Să nu se tulbure inima voastră; credeți în Dumnezeu, credeți și în Mine. În casa Tatălui Meu multe locașuri sunt. Iar de nu, v-aș fi spus. Mă duc să vă pregătesc loc. Și, dacă Mă voi duce și vă voi pregăti loc, iarăși voi veni și vă voi lua la Mine, ca să fiți și voi unde sunt Eu. Iar unde Mă duc Eu, voi știți; și știți și calea. 
Toma I-a zis: Doamne, nu știm unde Te duci; și cum putem ști calea? 
Iisus i-a răspuns: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine. Dacă M-ați fi cunoscut pe Mine, și pe Tatăl Meu L-ați fi cunoscut; dar de acum Îl cunoașteți pe El și L-ați și văzut. 
Filip I-a zis: Doamne, arată-ne nouă pe Tatăl și ne este de ajuns. 
Iisus i-a zis: De atâta vreme sunt cu voi și nu M-ai cunoscut, Filipe? Cel ce M-a văzut pe Mine, a văzut pe Tatăl. Cum zici tu: Arată-ne nouă pe Tatăl? Nu crezi tu că Eu sunt întru Tatăl și Tatăl este întru Mine? Cuvintele pe care vi le spun nu le vorbesc de la Mine, ci Tatăl – Care rămâne întru Mine – El însuși face aceste lucrări. Credeți Mie că Eu sunt întru Tatăl și Tatăl este întru Mine.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu