joi, 27 iunie 2019

DUMINICA INTAI, DUPA RUSALII - A TUTUROR SFINTILOR

Zis-a Domnul către ucenicii Săi: Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oame­nilor, mărturisi-voi și Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. Iar de cel care se va lepăda de Mine înaintea oamenilor, și Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. Cel ce iubește pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubește pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; și cel ce nu-și ia crucea și nu-Mi urmează Mie nu este vrednic de Mine.
Atunci Petru, răspunzând, I-a zis: Iată, noi am lăsat toate și Ţi-am urmat Ţie. Cu noi, oare, ce va fi?
Iar Iisus le-a zis: Ade­vărat zic vouă că voi, cei ce Mi-ați urmat Mie, la înnoirea lumii, când Fiul Omului va ședea pe tronul slavei Sale, veți ședea și voi pe două­sprezece tronuri, judecând cele douăsprezece seminții ale lui Israel.
Și oricine a lăsat case, sau frați, sau surori, sau tată, sau mamă, sau femeie, sau copii sau țarini pentru numele Meu, înmulțit va lua înapoi și viață veșnică va moșteni. Și mulți dintâi vor fi pe urmă și cei de pe urmă vor fi întâi.


Capitolul 10 al Evangheliei dupa Matei constituie un veritabil discurs misionar, prin care Mantuitorul le prezinta celor doisprezece Apostoli misiunea pentru care au fost alesi (10,1-4) si pentru care ei sunt trimisi in lume (10, 5-16). 
Misiunea e nobila dar deloc usoara si Mantuitorul ii previne, invatandu-i cum sa faca fata viitoarelor persecutii, ce atitudine sa adopte in fata reactiei oamenilor (10, 17-25).

Desigur se vor teme - justificat sau nu (10,26-31) - daca se vor teme, insa cel mai important lucru ramanea acela de a-L marturisi pe Hristos cu orice pret! 
Marturisirea lor in fata lumii (10,32-39)   devenea o necesitate (10,32).
Apostolilor li se explica cum Credinta cea Noua avea sa dezbine (10, 34-36) - pentru ca, in final, cel care se dovedeste vrednic de Hristos (10,37-39) sa-si primeasca rasplata (10,40-42). 

In aceasta prima Duminica dupa Marele Praznic al Rusaliilor ii cinstim pe toti sfintii! Această zi ne aminteste despre anonimatul sfințeniei, despre faptul că numele celor ajunsi in Imparatie sunt înscrise acolo, în ceruri, nu în calendarele noastre care nu i-ar putea cuprinde pe toti. 
Dumnezeu știe cine e sfânt! 
Toți avem parte de mijlocirea sfintilor pe care ii chemam in ajutor sa ne poarte rugaciunea la Dumnezeu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu