luni, 8 decembrie 2014

Z 305

O noua saptamana...

pe care o incep mai optimist, desi as fi avut toate motivele sa nu ma dau jos din pat!
Candva am scris o intamplare petrecuta cu ani in urma, a carei protagonista a fost, in principal, mama mea.
Ea, saraca, nu intelegea de ce cei ce pot sa duca duc cel mai mult. In fine, e o lege pe care, ca sa o intelegi, e nevoie de multa meditatie, adancire in cultura crestina si, nu in ultimul rand, de puterea de a accepta ca lucrurile bune poarta o jertfa.
Eu nu ma mai intreb "De ce eu, Doamne?" "De ce mie, Doamne?" si nici "De ce atat, Doamne?"
Un lucru este insa cert: pot sa duc, caci altfel, potrivit teoriei ca fiecare primeste pe masura puterii de a indura, as primi cu mult mai putin!
Cum probabil nu era destul sa ma doara piciorul, am mai capatat si aceasta pardalnica de contractura musculara din mijlocul spatelui, care ma chinuieste si nu ma lasa nici sa dorm. Partea buna - caci este si o parte buna, desigur - este ca ma doare asa de tare incat incep sa uit de durerea de picior!

Dar sper ca saptamana asta o sa fie mai bine!
Cat despre depresia de week end... mai am si eu zile proaste dar fac eforturi sa ma ridic... mai viguros dupa fiecare cadere!
Doamne, ajuta-ma sa le pot!

EVANGHELIA ZILEI
Ev. Luca 17, 20-25

În vremea aceea a fost întrebat Iisus de farisei: când va veni împărăţia lui Dumnezeu? Le-a răspuns, zicând, că împărăţia lui Dumnezeu nu va veni în chip văzut. Nici nu vor spune: iat-o este aici, sau iat-o dincolo; fiindcă, iată, împărăţia lui Dumnezeu este în mijlocul vostru. Şi a zis către ucenici: vor veni zile, când veţi dori să vedeţi una din zilele Fiului Omului, şi nu veţi vedea. Şi vă vor spune vouă: iată aici, sau iată acolo este; să nu vă duceţi, nici să nu vă luaţi după ei. Că precum fulgerul, fulgerând dintr-o parte de sub cer, luminează până la cealaltă parte de sub cer, aşa va fi şi Fiul Omului în ziua Sa. Dar mai întâi El trebuie să sufere mult şi să fie lepădat de neamul acesta.


Bunicul meu, saracul, obisnuia sa zica adesea ca raiul si iadul sunt pe pamant! 
Iata, in aceasta Evanghelie, Iisus le spune celor care inca se mai indoiau asupra identitatii Sale, ca Imparatia lui Dumnezeu era cu ei... 
Mesajul hristic este valabil in totalitate si azi, caci, atata timp cat suntem cu El, in gand si in suflet, in trairile cele mai banale ca si in cele inalte, Imparatia lui Dumnezeu este cu noi!

Suferinta Fiului lui Dumnezeu a fost jertfa suprema, sansa noastra de a fi detinatorii Noii Legi, aceea a iubirii, de a primi darul mantuirii.

Daca Hristos, Dumnezeu, a suferit, cine sunt eu sa ma plang de suferinta?
Doar asa nadajduiesc sa ma pot apropia macar un pic de El, fie numai pentru a-i pune la picioare durerile mele.
Pentru orice lucrare e nevoie de jertfa si mantuire... fara nevointa... nu este cu putinta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu