vineri, 26 decembrie 2014

Z 324

MAGICA ZI DE CRACIUN, CEA CARE, PRIN IUBIRE, ADUCE PACE SI BUCURIE!

Craciunul este un moment de referinta: poate fi ziua cea mai fericita, cea mai trista  sau chiar cea mai anosta...  a anului!
Binecuvantati cei care stiu ca de Craciun familia TREBUIE sa se reuneasca, dincolo de orice, ca nimeni nu trebuie sa fie singur, aceia care stiu sa dea stralucire acestei zile, indiferent de cat de saraci ori de bogati sunt! Magia Craciunului nu are nimic a face cu cadouri multe si scumpe!

Nu imi aduc aminte de nici un cadou primit in copilarie, de Craciun.
M-am nascut intr-o vreme cand toti oamenii erau saraci!
Stiu insa ca bradul impodobit de mama, in taina, in noaptea de ajun, cu toate decoratiile facute de mana ei, mi-a ramas in amintire ca  ceva absolut minunat! Ma intreb si azi cum reusea ea sa-i dea atata stralucire, fara ghirlande luminoase?!
Poate ca sub el se va fi aflat si vreun cadou. Eu insa cu asta am ramas, cu freeria bradului nostru de Craciun.
In varful lui era un ingeras, pe care mama il facuse folosind chipul de copil perfect al lui Shirley Temple, caruia ii atasase aripioare din carton imbracare in saten alb. Rozete rosii si albe, crosetate de mama, apretate scoarta, atarnau delicat, completand globurile putine, alaturi de bomboanele speciale, care erau ambalate in staniol si care reflectau minunat lumina lumanarilor. In loc de ghirlande, mici bulgarasi din vata insirati pe ata, curgeau precum fulgii de zapada, din varful bradului pana jos... Si in fiecare an mai descopeream ca fiind noi alte decoratii, despre care azi stiu ca erau aceleasi!
Niciodata nu am gasit cutia cu minuni decorative, nici nu am vazut bradul inainte de a fi o minune si nici nu am simtit-o pe mama in timp ce-l facea sa devina magia noptii de Craciun, desi operatiunea asta se petrecea in camera nostra, in timp ce dormeam!
Bradul era cel mai minunat cadou, acel cadou care ne arunca in lumea de povesti.

Masa era frumos aranjata, cu fata de masa brodata si apretata, pe care erau raspandite crengute de brad... Cozonacul era inca cald (chiar daca au fost ani in care l-a facut fara ou si ii dadea culoare punand la farmantat suc de morcovi!) si in casa plutea un miros pe care am cautat, intreaga mea viata, sa-l aduc in caminul meu!
Pentru mine ziua de Craciun nu avea, si nu are egal!
Ma intreb insa si azi: oare cum reusea mama sa faca stralucitoare ziua de Craciun, sfidand saracia?
Cu gandul acesta am facut imposibilul pentru ca si pentru familia mea ziua aceasta sa fie MINUNATA!
Daca am reusit sau nu... nu stiu, m-am straduit insa convinsa fiind ca stralucirea unei zile de sarbatoare nu sta in bogatie ci in admosfera pe care stii sa o creezi din lucruri mici, aparent neimportante, facute insa cu dragoste si cu gandul la ceilalti si la bucuria lor!

Totul poate deveni magic cand e facut cu iubire!

CRACIUN FERICIT



Evanghelia de la Matei II, 13-23

Iar după ce au plecat magii, iată îngerul Domnului i se arătă în vis lui Iosif, zicând: „Ridică-te, ia Pruncul şi pe maica Sa şi fugi în Egipt şi stai acolo până când îţi voi spune eu, fiindcă Irod vrea să caute Pruncul ca să-L omoare“. Şi ridicându-se Iosif, i-a luat în timpul nopţii pe Prunc şi pe maica Sa şi a plecat în Egipt. Şi au stat acolo până la moartea lui Irod, ca să se plinească cuvântul spus de Domnul prin profetul ce zice: Din Egipt L-am chemat pe Fiul Meu. Iar Irod, văzând că fusese amăgit de magi, s'a mâniat foarte şi, trimiţând, i-a ucis pe toţi pruncii care erau în Betleem şi'n toate hotarele lui, de doi ani şi mai în jos, după timpul pe care îl aflase de la magi. Atunci s'a plinit cuvântul spus prin Ieremia profetul: Glas în Rama s'a auzit, plângere şi tânguire multă, Rahela-şi plânge copiii şi nu vrea să se mângâie, pentru că nu mai sunt. După moartea lui Irod, iată îngerul Domnului i s'a arătat în vis lui Iosif, în Egipt, zicându-i: „Ridică-te, ia Pruncul şi pe maica Sa şi mergi în ţara lui Israel, căci au murit cei ce căutau viaţa Pruncului“. Iar el, ridicându-se, a luat Pruncul şi pe maica Sa şi a venit în ţara lui Israel. Şi auzind că Arhelau domneşte în Iudeea, în locul lui Irod, tatăl său, s'a temut să meargă acolo şi, luând poruncă prin vis, s'a dus în părţile Galileii. Şi a venit şi a locuit în oraşul numit Nazaret, ca să se plinească ceea ce s'a spus prin profeţi, că Nazarinean Se va chema
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu