luni, 20 aprilie 2015

VACANTA

Da. A venit vacanta de primavara!

Ma bucur cred mai mult decat nepotii mei! Ideea de a fi cu toti patru acasa ma incanta!
Cu fetele ma voi ocupa de lucruri... de fete ( coafuri, ordine, ceva lucruri de triat...

Cu baietii... pentru o joaca buna pe calculator ori un film gen tele-enciclopedie... am decis sa pun conditii - de citit sau ordine - caci cu astia e mai greu sa-i pui la treaba!

Afara e soare, iesim pe terasa... este superb!

Ieri a fost Dumineca Tomii si ia uitati ce zice Sfanta Evanghelie: Ioan 20, 19-31
În ziua cea dintâi a săptămânii, fiind seară şi uşile fiind încuiate, acolo unde erau adunaţi ucenicii de frica iudeilor, a venit Iisus şi a stat în mijlocul lor şi le-a zis: Pace vouă! Şi, zicând acestea, le-a arătat mâinile şi coasta Sa. Deci s-au bucurat ucenicii văzându-L pe Domnul. Atunci Iisus le-a zis iarăşi: Pace vouă! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit şi Eu pe voi. Şi, spunând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luaţi Duh Sfânt! Cărora veţi ierta păcatele, le vor fi iertate, şi cărora le veţi ţine, ţinute vor fi. Însă Toma, unul din cei doisprezece, cel numit Geamănul, nu era cu ei când a venit Iisus. Deci i-au spus lui ceilalţi ucenici: Am văzut pe Domnul! Dar el le-a zis: Dacă nu voi vedea în mâinile Lui semnul cuielor, şi dacă nu voi pune degetul meu în semnul cuielor, şi dacă nu voi pune mâna mea în coasta Lui, nu voi crede. Şi, după opt zile, ucenicii Lui erau iarăşi înăuntru, şi Toma era împreună cu ei. Şi a venit Iisus, uşile fiind încuiate, şi a stat în mijlocul lor şi a zis: Pace vouă! Apoi a zis lui Toma: Adu degetul tău încoace şi vezi mâinile Mele, şi adu mâna ta şi o pune în coasta Mea, şi nu fi necredincios, ci credincios! A răspuns Toma şi I-a zis: Domnul meu şi Dumnezeul meu! Iisus i-a zis: Pentru că M-ai văzut ai crezut. Fericiţi cei ce n-au văzut şi au crezut! Iisus a făcut înaintea ucenicilor Săi şi alte multe minuni, care nu sunt scrise în cartea aceasta. Iar acestea s-au scris ca să credeţi că Iisus este Hristos, Fiul lui Dumnezeu, şi, crezând, viaţă să aveţi în numele Lui.


Toma ne reprezinta pe noi toti, vesnic in cautare de certitudini, neincrezatori, dornici sa atingem, va vedem, sa pipaim, sa simtim fizic.
Domnul ii accepta provocare lui Toma tocmai pentru a ne lasa mesajul sau noua, celor ce avem nevoie de confirmari! Intelegem ca Hristos ne cheama la Adevarul Sau, cel care nu tine de rationalitate, de viata lumii asteia, cu proiecte cotidiene, cu griji legate de serviciu, de familie, de casa si masa! Ce reprezinta ele in fata vesniciei?
Adevarul Lui, cel inaltator, care mantuieste si care e vesnicie, il ratam, lepadandu-ne de el prin neincredere si dandu-l la schimb cu grijile lumii pieritoare.

Evanghelia ne invita la strigarea lui Toma :"Domnul meu si Dumnezeul meu!"

Sfântul Ioan Gură de Aur ne spune ca a fost „rânduiala lui Hristos ca să lipsească Toma, pentru ca îndoiala lui să facă şi mai vădită Învierea. Dacă Toma n-ar fi lipsit şi nu s-ar fi îndoit de Înviere, Mântuitorul nu ar fi risipit îndoiala, şi minunea Învierii ar fi smintit încă pe mulţi. Dar îndoiala lui Toma a ajuns leac pentru toţi îndoielnicii... Uită-te, te rog! Mântuitorul nu aşteaptă să afle de la ucenici de îndoiala lui Toma. N-a fost mai întâi înştiinţat şi apoi a învăţat. Ci, ca să-l convingă pe Toma că era de faţă, chiar când nu era văzut, şi ca să-l facă să-şi cerceteze singur îndoiala, îi spune: Adu degetul tău încoace, după cum ai spus, şi vezi mâinile Mele şi adu mâna ta şi o pune în coasta Mea şi nu fi necredincios, ci credincios“ (Ioan 20, 27).
Domnul arată că nu-i credincios cel care caută să se încredinţeze, ci cel care slujeşte credinţei.

Pentru Sfântul Ioan, evenimentul este unul de evidenţiere a adevărului creştin, caci spune:
„Totuşi să mulţumim bunătăţii şi îngăduinţei lui Dumnezeu, că degetul lui Toma a ajuns condeiul dreptei credinţe, care a rupt laţurile ereticilor şi a astupat gurile celor care îndrăznesc să spună că Domnul în aparenţă s-a îmbrăcat cu trup şi în aparenţă a murit. Degetul lui Toma a pus capăt îndoielilor ereticilor, ca şi degetul acela faţă de care n-au avut nici o putere magii egipteni, zicând: Degetul lui Dumnezeu este acesta“ (Ieş., 8, 19).

Sa avem cu totii o saptamana binecuvantata!