sâmbătă, 30 ianuarie 2016

GANDUL DE SAMBATA

Cum ieri am avut o zi nebuna, am scris tarziu gandul meu legat de Evanghelia propusa pentru ziua de vineri.

Azi ni se da spre meditatie un alt fragment, din Luca de data asta!
Si ramanem tot la puterea de a ierta!

Cred ca lucrurile ar sta complet altfel daca... am crede cu fierbinteala! Credinta noastra insa este... calaie!
De am fi traitori ai Luminii, macar cei cati suntem crestini... lumea ar arata altfel!
Ce este azi Botezul copiilor, de exemplu? Este el o dovada de credinta? Nu este cumva in majoritate prilej de petrecere si de a strange ceva bani!?
Ne omoara insa slava desarta! Ne mandrim in fond cu cele ce suntem datori sa le facem!
Sa fii om de omenie si bun crestin... a devenit lucru rar si poate de aceea orice fapta buna, ori gest caritabil devin exceptionale!
Dar... nimic din ce ni se intampla nu este... degeaba!

Evanghelia zilei
 
Luaţi aminte la voi înşivă. De-ţi va greşi fratele tău, dojeneşte-l şi dacă se va pocăi, iartă-l.
Şi chiar dacă îţi va greşi de şapte ori într-o zi şi de şapte ori se va întoarce către tine, zicând: Mă căiesc, iartă-l.
Şi au zis apostolii către Domnul: Sporeşte-ne credinţa.
Iar Domnul a zis: De aţi avea credinţă cât un grăunte de muştar, aţi zice acestui sicomor: Dezrădăcinează-te şi te sădeşte în mare, şi vă va asculta.  Cine dintre voi, având o slugă la arat sau la păscut turme, îi va zice când se întoarce din ţarină: Vino îndată şi şezi la masă?
Oare, nu-i va zice: Pregăteşte-mi ca să cinez şi, încingându-te, slujeşte-mi, până ce voi mânca şi voi bea şi după aceea vei mânca şi vei bea şi tu?
Va mulţumi, oare, slugii că a făcut cele poruncite? Cred că nu.
Aşa şi voi, când veţi face toate cele poruncite vouă, să ziceţi: Suntem slugi netrebnice, pentru că am făcut ceea ce eram datori să facem.
Luca 17:3-10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu