miercuri, 6 ianuarie 2016

SFINTIREA APELOR, SFINTIREA CASELOR

La colocviile la care am asistat la Bruxelles, cu ocazia sustinerii examenului meu de Teologie, unii dintre parintii-profesori ne-au intrebat cum traim noi ortodoxia printre straini?
Este o buna intrebare!
Banuiesc ca exista diferente intre trairile membrilor diasporei romanesti - poate conditionate de locul in care te gasesti, comunitatea careia ii apartii, si, nu in ultimul rand, de felul in care te raportezi tu, ca persoana, la ortodoxie.
Eu ma simt binecuvantata, caci am ocazia sa imi traiesc credinta intr-un fel curat -  motivele reprosurilor adresate clerului in Romania... fiind aici inexistente! Nu banul, donatiile ori contributia ta sunt importante ci rugaciunea, evlavia, puterea ta de a te bucura de Duhul Sfant!
In biserica "mea", de exemplu, fiecare doneaza cat si cum doreste, in majoritate in mod anonim, dar nimeni nu duce bani la Altar ci doar lumanarea si pomelnicul sau! Asta nu creeza nici diferente si nici un fel de oprelisti in a indrazni sa ceri preotului sa se roage pentru tine, chiar si daca nu ai bani!  
Botezul, cununia, - care, in treacat fie spus, nu se fac contra unei taxe - se desfasoara NUMAI in timpul Liturghiei! E minunat!Preotii nostri fac sute de kilometri pentru a ne sfintii casele!
Si ce bucurie pe noi!
In fine, multe ar fi de spus... si poate voi gasi timp si loc sa le expun!
Apoi observ cum prezenta noastra aici are efecte vizibile printre credinciosii catolici care intreaba, se intereseaza de lucrurile care ne unesc ca si de cele care ne despart - aspecte ignorate complet acum 25 de ani! (desi biserica ortodoxa rusa s-a manifestat vizibil inca de acum 100 de ani!)
Bisericile ortodoxe romanesti se inmultesc pe aici, cel putin in zona pariziana, botezul adultilor francezi fiind tot mai des intalnit!

In fiecare zi de Boboteaza, impreuna cu Inalpreasfintitul Iosif, are loc procesiunea de sfintire a apelor... Sennei! 
Si asta nu este de neluat in seama!

Nu stiu cum va fi anul acesta, avand in vedere faptul ca, de la atentatele teroriste, in zilele de Duminica suntem paziti de soldati, dar sunt fericita sa mai traiesc inca o data momentul Sfintirii Apelor! 


În acest timp a venit Iisus din Galileea, la Iordan, către Ioan, ca să se boteze de către el. Ioan însă Îl oprea, zicând: Eu am trebuinţă să fiu botezat de Tine, şi Tu vii la mine? Şi răspunzând, Iisus a zis către el: Lasă acum, că aşa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea. Atunci L-a lăsat. Iar botezându-se Iisus, când ieşea din apă, îndată cerurile s-au deschis şi Duhul lui Dumnezeu s-a văzut pogorându-se ca un porumbel şi venind peste El. Şi iată glas din ceruri zicând: "Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit". Matei 3, 13-17

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu