joi, 7 ianuarie 2016

SFANTUL IOAN BOTEZATORUL

este "cel mai mare nascut din femeie, desi cel mai mic in Imparatia cerurilor este mai mare decat el." (Matei 11,11)
 
Considerat ultimul prooroc, cel care a unit Vechiul Testament cu Noul Testament, Ioan este model de smerenie, de viata asctica, cel mai mare sihastru si postitor din cati au fost vreodata!
Pentru romani el este unul din sfintii cei mai iubiti, poate chiar cel mai iubit! 
A fost o vreme cand nu era familie fara cativa ... Ioni!
A urmat o perioada cand lumea s-a departat de acest nume, pentru ca acum, cand se revine la onomastica biblica, multi dintre copii sa fie botezati cu numele sau !

Crestinii i-au dedicat Sf Ioan nu mai putin de 6 sarbatori:
  • zamislirea lui (23 septembrie),
  • nasterea (24 iunie),
  • soborul lui (7 ianuarie),
  • taierea capului sau (29 august),
  • prima si a doua aflare a capului lui - (24 februarie)
  • si a treia aflare a capului sau (25 mai)
 A doua zi a văzut Ioan pe Iisus venind către el şi a zis: Iată Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridică păcatul lumii. Acesta este despre Care eu am zis: După mine vine un bărbat, Care a fost înainte de mine, fiindcă mai înainte de mine era, Şi eu nu-L ştiam; dar ca să fie arătat lui Israel, de aceea am venit eu, botezând cu apă. Şi a mărturisit Ioan zicând: Am văzut Duhul coborându-Se, din cer, ca un porumbel şi a rămas peste El. Şi eu nu-L cunoşteam pe El, dar Cel ce m-a trimis să botez cu apă, Acela mi-a zis: Peste Care vei vedea Duhul coborându-Se şi rămânând peste El, Acela este Cel ce botează cu Duh Sfânt. Şi eu am văzut şi am mărturisit că Acesta este Fiul lui Dumnezeu. Ioan 1, 29-34

"Dumnezeu il poate face pe om sa auda in forma omeneasca ceea ce vrea El sa-i spuna, si sa vada in forma in care vad ochii omenesti vointa Sa dintr-un anumit moment. Ioan a fost proroc cand Dumnezeu i-a spus cum va cunoaste pe Fiul Sau intrupat, si a fost apostol cand a vazut pe Duhul Sfant pogorat peste Hristos si a auzit glasul Tatalui cu privire la El.
Cum putea vorbi omeneste Fiul lui Dumnezeu intrupat, asa si Tatal Lui a putut "vorbi" sau face pe Ioan sa-L auda vorbind.
Se arata si in aceasta ca omul este dupa chipul lui Dumnezeu". Parintele Dumitru Staniloae
 

Sfinte Ioane, Inaintemergatorul si Botezatorul Domnului, roaga-te pentru noi ca sa ne mantuim prin ragaciunile tale!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu