marți, 4 octombrie 2016

AZI... DESPRE PSYLLIUM

Este Marti... si, cum il iubesc pe Sfantul Ioan, pun inceput bun saptamanii astazi cu ceva care sper sa-mi fie de folos: PSYLLIUM!

Ce este PSYLLIUM?
"Psyllium este o plantă care creşte mai ales în India şi care are excelente beneficii atunci când vine vorba de sănătate şi pierderea în greutate. 
Informatii despre aceste tarate spongiose se gasesc peste tot pe internet, de exemplu aici.

Nu ma prea preocupa pe mine kilogramele in plus, desi nu trebuie sa ma ingras, grasimea fiind o sursa de aderente si chiar tumori pentru cineva operat de cancer de san! 
Problema mea este aciditatea gastrica, aceste tarate absorbind surplusul de acid din tractul digestiv!
Ma ocup si eu asadar de sanatatea colonului, atat de dat la curatat in epoca noastra! :)
De astazi ma tratez deci cu tarate de Psyllium Blond!

Tot saptamana asta ma voi duce la sala de sport de dupa colt! Nu stiu daca de joi ori de... mai apoi :), caci trebuie sa am acte si tot felul de aprobari ca nu cumva sa fie ei in culpa daca mor pe covorul rulant! :) Timpul incepe sa fie neimbietor cand este vorba de mers in parc asa ca... voi apela la miscarea in sala si, cand vremea va fi agreabila, voi face si ceva plimbari in Parcul St Cloud!

Ca tot veni vorba de ... curat, iata ce zice Evanghelia zilei:

În vremea aceea au întrebat fariseii şi cărturarii pe Iisus: pentru ce ucenicii Tăi nu ţin datina aşezată din bătrâni, ci mănâncă pâine cu mâinile nespălate? Dar Iisus, răspunzând, le-a zis: bine a proorocit Isaia despre voi, făţarnicilor, precum este scris: poporul acesta Mă cinsteşte cu buzele, iar inima lor este departe de Mine; dar în zadar Mă cinstesc, învăţând învăţături care sunt porunci omeneşti. Căci, lăsând porunca lui Dumnezeu, ţineţi datina aşezată de oameni: spălarea ulcioarelor, a paharelor şi altele ca acestea multe, pe care le faceţi. Apoi le-a zis: bine este, oare, să lepădaţi porunca lui Dumnezeu, ca să păziţi datina voastră? Căci Moise a zis: cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta; cel ce va blestema pe tatăl său, sau pe mama sa, să fie pedepsit cu moarte. Voi însă ziceţi: dacă un om va spune tatălui său, sau mamei sale: corban - adică cu ce te-as fi putut ajuta este dăruit lui Dumnezeu - atunci voi nu-l mai lăsaţi să facă nimic pentru tatăl său sau pentru mama sa, călcând astfel cuvântul lui Dumnezeu, prin datina pe care aţi aşezat-o voi; şi, de felul acestora, faceţi multe. Apoi, chemând din nou toată mulţimea, le-a zis: ascultaţi-Mă pe Mine toţi şi înţelegeţi. Nimic din ceea ce intră în om dinafară nu poate să-l spurce pe el; ci cele ce ies dintr-însul, acelea îl spurcă pe om. De are cineva urechi de auzit, să audă. Marcu 7: 5-16

Acest pasaj este unul din cele care folosite spre sustinerea ideii ca nu trebuie sa postim! 
Numai ca aici Mantuitorul nu vorbeste despre digestie ci despre cuvant si puterea lui!  

Caci nestapanirea limbii aduce nenumarate necazuri, masura si intelepciunea calmand lucrurile! Este inutil sa ai usi daca nu le zavorasti! Asa si cu limba si cu gura: ele nu ne sunt de nici un folos daca ratiunea careia Dumnezeu i-a incredintat grija de a le deschide si de a le inchide cu toata precautia, cu toata atentia, nu este folosita! 

Pune Doamne, strajă gurii mele şi uşă de îngrădire, împrejurul buzelor mele. (Ps. 140)

In fond fiecare om normal stie care sunt cuvintele pe care trebuie sa le spuna si pe care trebuie sa le opreasca, ca de la Dumnezeu ne vine constiinta binelui si a raului! 
Armele au facut mai putine victime decat limba. 

Domnul Hristos de aceea ne spune: "Nu ceea ce intra pe gura spurca pe om ci ceea ce iese pe gura, aceea spurca pe om" 

Cat despre post... sunt pasaje clare in Evanghelii care arata necesitatea postului, Mantuitorul Insusi postind!

6 comentarii:

  1. Chiar ieri mi-a spus cineva ca ia acele tarate. Ideea e ca le uitasem numele si le-am regasit la tine! Interesanta coincidenta.
    Ideea este ca in toate, indiferent de subiect, trebuie sa avem o masura, decenta, respect fata de trupul nostru si fata de sufletul nostru. Cum o facem e alegerea noastra.
    Iar uneori alegerile noastre poate sunt cam anapoda. In Cartea Sfanta sunt multe idei care daca ar fi respectate, cred ca am fi mult mai sanatosi si mai fericiti. De fapt cred ca nu cuvantul respectate este cel mai corect. Poate intelese ar fi mai aproape.

    Ganduri dragi de octombrie! Senin si sanatate!

    PS. Citesc acum o carte care mi se pare cu totul aparte.
    "Sistemul complet de autovindecare - exercitii interne-", de Dr. Stephen T. Chang.
    Inca nu am terminat-o, dar abordarile sunt pur si simplu altfel. A fost tradusa in multe limbi, poate a aparut si la tine.
    Si mai trec linkul unui articol care m-a bulversat un pic (mai mult)
    https://liviabonarov.wordpress.com/2014/02/10/cum-sa-ne-schimbam-efectiv-viata-simplu-si-practic-cum-sa-ne-vindecam-de-boli-si-dependente-interviu-cu-dr-joe-dispenza/

    Poate ti se vor parea si tie interesante/utile.
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Suzana! Am sa caut si cartea si voi citi articolul! Eu cred insa ca omului ii sunt necesare opintelile bolilor caci frica de moarte trebuie incinsa cu dragul vesniciei langa Dumnezeu!
      Fara bolile mele eu nu as fi fost cine sunt azi! Insa sa le invingi face parte dintr-un complex de trairi de neinlocuit!
      Octombrie pe aici este insorit si rece dar... cand ceril este senin... toate sunt frumoase!
      Sa-ti fie bine! Multumesc!

      Ștergere
  2. și eu folosesc psyllium și semințe de chia și ovăz mai nou. :)
    este, la mine , un soi de schimbare a obiceiurilor, de echilibrare, fără legătură cu greutăți ori altceva.
    te îmbrățișez cu drag (la noi a nins- pe munte- și este tare frig, așa că stăm zgribuliți).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Pisic, gasesc interesanta aceasta planta - Bravo. cred ca e vremea schimbarilor vechilor obiceiuri! Traim o perioada de tranzitie! Nu-i usor sa fii pe... muchie dar... trebuie! :) cu drag!
      ps Ieri m-am gandit la tine: cineva mi-a remarcat parfumul la imbratisare si... asta mi te-a adus in gand! :)

      Ștergere
    2. mulțumesc! :)
      și eu te port adesea în gând și rugă.

      Ștergere