joi, 27 octombrie 2016

CUI SA-I CEREM AJUTORUL MAI INTAI?

La nevoie... cautam pile si relatii? 
Unii au, ca si lucru de baza, o agenda cu adrese si telefoane ale unor persoane importante la care pot apela la nevoie!

Crestinii au alte reguli. Ei ii cer ajutor Domnului, Maicii Sfinte si sfintilor!
In cartile de rugaciuni exista cate o rugaciune  pentru fiecare zi a saptamanii, in care cerem ajutor Domnului, uneori apeland la ... intermediari:
Luni il invocam pe Arhanghelul Mihail;
Marti cerem ajutor in rugaciune Sf Ioan Botezatorul;
Miercuri - ca dealtfel in fiecare zi - smeriti ne rugam Domnului nostru Iisus Hristos; 
Joi il chemam pe Sf Nicolae, mare facator de minuni, cerandu-i ajutorul;
Vineri in rugaciune dam slava Sfintei Crucii a Domnului, apeland la puterea Sa;
Sambata ne reamintim de Calvarul Domnului si punerea Sa in mormant... Amintirea aceasta ne poarta cu gandul la cei dusi dincolo!
Duminica este Ziua Domnului  - cand dam slava Sfintei Treimi!

Azi este Joi si este ziua inscrisa in existenta mea ca fiind cea in care mi s-au intamplat toate lucrurile importante care mi-au marcat destinul. Tin la aceasta zi!

Citind fragmentul evanghelic al zilei, m-am gandit cat de reconfortanta este pentru mine caderea la picioarele Domnului, cautarea Sa ori de cate ori ma tulbura ceva! 
Cand apele vietii mi-au fost involburate, primul meu gand a fost la El...
Mi s-a intamplat sa fiu indepartata de El, ratacita, ostila, revoltata, zdrobita ori speriata de viata... dar tot acolo mi-a stat gandul, tot la El am dat fuga!

Dependenta aceasta de Dumnezeu o am de cand ma stiu si cred ca bunicii mele materne trebuie sa-i multumesc pentru asta, dand slava Domnului, desigur! 

Mantuitorul ne cheama neincetat, ne asigura ca de-L urmam, ne va fi bine, numai ca noi, oamenii,  ne-am invatat sa cerem ajutor de la oameni mai degraba decat de la El!

Apoi, cum spuneam, devine tot mai greu sa ne lasam credintei si asta din pricina ca nu mai avem obiceiul sa ne tinem juramintele! 
Angajamentele, chiar si cele facute noua insine, ne sperie !

Numai cine a experiat cautarea Lui, gasirea si inchinarea stie ca nici unde nu e mai bine si mai linistitor ca langa Dumnezeu!

Toate Mi-au fost date de către Tatăl Meu şi nimeni nu cunoaşte pe Fiul, decât numai Tatăl, nici pe Tatăl nu-L cunoaşte nimeni, decât numai Fiul şi cel căruia va voi Fiul să-i descopere. Veniţi la Mine toţi cei osteniţi şi împovăraţi şi Eu vă voi odihni pe voi. Luaţi jugul Meu asupra voastră şi învăţaţi-vă de la Mine, că sunt blând şi smerit cu inima şi veţi găsi odihnă sufletelor voastre. Căci jugul Meu e bun şi povara Mea este uşoară.  
Matei 11, 27-30

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu