joi, 13 octombrie 2016

CE AI FI FACUT DACA...

AI FI FOST CONTEMPORAN CU IISUS?


Este o intrebare grea  
tinand cont ca raspunsul, daca e sincer, ar putea fi ravasitor! 


Am avut o discutie cu un francez care, la momentul Confirmarii fiului sau, a facut o criza de libertate spirituala si...  si-a luat copilul si a plecat din biserica... 
Astfel, prin decizia sa, fiul sau este azi practic nebotezat, de vreme ce nu poate primi ostia, care simbolizeaza Trupul lui Hristos!

Pentru cine nu stie, Confirmarea este evenimentul batismal catolic care constituie finalitatea botezului, botez care, in ritualul bisericii catolice, are trei etape, parcurse in intervalul cuprins intre 0 si 14 ani. 
Biserica ortodoxa considera aceasta practica drept un pericol pentru sufletul copilului care, daca moare in acest rastimp - lucru de nedorit dar posibil - el este nebotezat!
Confirmarea este echivalenta cu mirungerea si asa-zisa imbisericire a celui botezat, care incheie si botezul ortodox!

L-am intrebat asadar pe francez ce anume l-a jenat in momentul acela de a luat o astfel de decizie. Mi-a raspuns ca s-a simtit manipulat de preot cand acesta a citit Evanghelia, evocand prea "teatral", dupa opinia sa, infingerea sulitei in coasta Mantuitorului, care murise pe Cruce ... Ca i s-a parut lui evident ca se urmarea spalarea pe creier si asta nu a suportat!

Doamne, mi-am zis, cum refuzam noi sa Te aflam! 
Cum refuzam sa asumam sacrificiul Tau! 
Cum am ajuns oare sa ne simtim manipulati de suferinta Ta perpetua spre salvarea nostra? 
Cum de respingem mesajul Tau divin binefacator, dar nu cartim cand e vorba de cele ale lumii? 

Parintii care s-au revoltat pentru predarea religiei in scoli nu ar cuteza sa se impotriveasca reclamelor lui Coca-Cola sau MCDonald! 
Nu au cum sa lupte cu balaurul marketingului asa ca... pentru "binele copiilor si libertatea lor de gandire" se lupta cu Tine! Isi apara copiii de Tine, nu de ei!

Zilnic traim procesul de indobitocire si manipulare! Ni se vand toate porcariile, mancaruri daunatoare, medicamente neconforme, bauturi distrugatoare, care dau dependenta, diabet ori obezitate... cu spectacol de imagine si sunet, stimuland slabiciunile noastre - mesajul de avertizare, cand exista,  este fie scris cu litere marunte, fie spus la repezeala ca sa nu se inregistreze cumva in mintea noastra! 
In cap trebuie sa ne ramana doar imaginea sugestiva, lasciva si tentanta a placerii!
Lumea este de mult spalata pe creier dar nu de Biserica!

Des mi se intampla sa ma intreb
Daca as fi fost contemporan cu Hristos... oare as fi strigat si eu: "Rastigneste-L"

Dar tu?

Şi au intrat iarăşi în Ierusalim. Şi pe când se plimba Iisus prin templu, au venit la El arhiereii, cărturarii şi bătrânii. Şi I-au zis: Cu ce putere faci acestea? Sau cine Ţi-a dat Ţie puterea aceasta, ca să le faci? 
Iar Iisus le-a zis: Vă voi întreba şi Eu un cuvânt: răspundeţi-Mi şi vă voi spune şi Eu cu ce putere fac acestea: Botezul lui Ioan din cer a fost, sau de la oameni? Răspundeţi-Mi! 
Şi ei vorbeau între ei, zicând: De vom zice: Din cer, va zice: Pentru ce, dar, n-aţi crezut în el? Iar de vom zice: De la oameni - se temeau de mulţime, căci toţi îl socoteau că Ioan era într-adevăr prooroc. Şi răspunzând, au zis lui Iisus: Nu ştim. 
Şi Iisus le-a zis: Nici Eu nu vă spun vouă cu ce putere fac acestea. Marcu 11, 27-33

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu