sâmbătă, 22 octombrie 2016

DELOC INTAMPLATOR...


si foarte interesant, drumul meu pe calea Crucii, Calvarul meu, a fost jalonat de oameni cu credinta.

Oncologul meu, cel responsabil de chimio si radio-terapiile facute, este evreu, dar unul credincios in credinta lui. O persoana care vede zilnic moartea si care are deviza: "sa facem ce se poate ca sa iesim din rahatul asta ca sa si traim nitel!"

Radiolo(a)ga, cea care imi face scanner-ele, are radacini berbere, ceea ce inseamna cunoasterea si atasamentul fata de cele 3 religii monoteite, cu tot ce au ele mai bun! Nu am intalnit inca un medic mai plin de compasiune, mai milos si mai indurerat de durerea celui in suferinta!

Chirurgul este catolic. Surprinzator, in cabinetul lui exista icoane ortodoxe!

Celalalt radiolog, cel care imi face mamografiile, care 
, dupa nume, presupun ca este evreu polonez, este chiar atasat de ortodoxie, fiind casatorit cu o romanca! 
Inainte de prima operatie, afland de unde vin, m-a asigurat ca voi iesi cu bine din aceasta incercare caci ... "romanii au credinta si asta ajuta"!

Pasager, pe drumul asta, am intalnit si doua naturopathe, luminate si in afara de lumina din launtrul lor!

Una dintre ele m-a ajutat sa ma iert pentru "vina" de a nu fi fost in stare sa-mi salvez omul de la moarte (ce idee eretica!) Cea de-a doua, m-a ajutat sa inteleg boala in alt fel si sa ma imprietenesc cu ea, iubind-o pentru acele lucruri minunate pe care mi le-a dezvaluit despre Dumnezeu si despre mine!
"Veti vedea, mi-a spus, daca abordati asa boala, veti deveni alta persoana, mai puternica, mai buna!

Acum, cand scriu, simt aceeasi emotie ...
In Romania, in toate cabinetele medicale sunt icoane si cruci. Aici, unde traiesc eu, este aproape imposibil sa gasesti asa ceva! Cum sa nu vezi mana Domnului cand in lumea asta bezmetica ajungi sa intalnesti doar oameni cu frica de Dumnezeu?! Si ce oameni!

Boala este pana la urma cea mai buna ocazie de a cauta in adancul firii si de a scoate de acolo demonii ce ne cotropesc, acei ingeri rai care se tem de Iisus si care Il recunosc ca Sfantul lui Dumnezeu!

Toti ne rugam sa ne dea Domnul sanatate... Dar stim oare ce bine ne aduce boala in ce priveste cresterea noastra duhovniceasca, urcarea noastra pe scara mantuirii?

Nu cumva Domnul coboara cu harul Sau mai curand in cei bolnavi, in cei incercati?

Cred ca o ruga mai potrivita ar fi: 
Da-mi, Doamne, putere si intelepciune sa trec cu bine de toate cate Tu ai pregatit pentru mine si sufletul meu!

Şi S-a coborât la Capernaum, cetate a Galileii, şi îi învăţa sâmbăta. Şi erau uimiţi de învăţătura Lui, căci cuvântul Lui era cu putere. Iar în sinagogă era un om, având duh de demon necurat, şi a strigat cu glas tare: Lasă! Ce ai cu noi, Iisuse Nazarinene? Ai venit ca să ne pierzi? Te ştim cine eşti: Sfântul lui Dumnezeu." Şi l-a certat Iisus, zicând: "Taci şi ieşi din el". Iar demonul, aruncându-l în mijlocul sinagogii, a ieşit din el, cu nimic vătămându-l. Şi frică li s-a făcut tuturor şi spuneau unii către alţii, zicând: Ce este acest cuvânt? Că porunceşte duhurilor necurate, cu stăpânire şi cu putere, şi ele ies. 
Luca 4, 31-36

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu