joi, 18 aprilie 2019

Saptamana a VI-a a Postului Mare

in care am intrat, este una de pregatiri a trei obiective: 
  •   Sambata lui Lazar (a invierii lui Lazar)
  •   Dumineca Stalparilor  - Intrarea Mantuitorului in Ierusalim (STALPARIramuri verzi ce se împart în biserică în Dumineca Floriilor/Dumineca stălpărilor, cea dinaintea Paștelor / Dexonline)
  •   Saptamana Mare
Pregatirea invierii lui Lazar a inceput deja inca din prima zi a acestei saptamani.

Iar noi ne continuam drumul nostru duhovnicesc...  

In pasajul evanghelic al serii de azi Il auzim pe Iisus intreband :

 - "Cine zic oamenii că sunt Eu, Fiul Omului?"

Intrebarea asta insa nu a fost pusa cu scopul precis de a afla parerea multimii...

Dar voi cine ziceţi că sunt? , isi intreaba Iisus apostolii.

Acesta a doua intrebare aduce conversatia in plan personal si am putea sa o socotim ca o intrebare pusa fiecaruia dintre noi! 
Cine este Hristos pentru mine? Ce cred eu despre Hristos? Cum ma raportez eu la El? Cum Il simt eu? Ce fac eu, ca si crestin, sa fiu demn de sacrificiul Sau si de nesfarsita iubire a lui Dumnezeu?

Lui Simon, fiul lui Iona, Domnul i S-a revelat!

Tu eşti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu! zice el.

- Fericit eşti Simone, fiul lui Iona, ii raspunde Mantuitorul, că nu trup şi sânge ţi-au descoperit ţie aceasta, ci Tatăl Meu, Cel din ceruri!

Biserica este Hristos care ni se daruieste in Sf. Euharistie! 
Dar nu este deajuns numai sa-L primim, ci si sa-L marturisim pe Hristos noi insine, sa-l impartasim si altora - prin asa numita Liturghie de dupa Liturghie!
Cel mai firesc lucru in acest demers este sa traim frumos, sa ne aratam a fi senini, fericiti, sa se remarce faptul ca-L avem in noi pe Hristos! Crezand cu tarie si iubindu-L cu adevarat nu avem a ne teme de nimic!
Sa ne regasim deci a fi "adevarati", respectosi ai legilor lui Dumnezeu! 

Pe tot parcursul Postului, urcusul nostru duhovnicesc constituie el insusi un pas important spre marturisirea lui Hristos!

Toate cele pe care le scriu aici sunt indemnuri pe care mi le adresez intai de toate mie, ca nevrednica de iubirea lui Dumnezeu!
Iertare, daca uneori tonul meu pare poate prea... didactic ori moralizator!
Acest blog este in sine un mijloc personal de a ma tine mai intai eu de "poalele" lui Dumnezeu! 
Daca se intampla sa ma insoteasca cineva... cu atat mai bine! Lauda Domnului!

Şi venind Iisus în părţile Cezareii lui Filip, îi întreba pe ucenicii Săi, zicând: 
Iar ei au răspuns: Unii, Ioan Botezătorul, alţii Ilie, alţii Ieremia sau unul dintre prooroci. 
Şi le-a zis: 
Răspunzând Simon Petru a zis: Tu eşti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu. 
Iar Iisus, răspunzând, i-a zis: Fericit eşti Simone, fiul lui Iona, că nu trup şi sânge ţi-au descoperit ţie aceasta, ci Tatăl Meu, Cel din ceruri. 
Şi Eu îţi zic ţie, că tu eşti Petru şi pe această piatră voi zidi Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor birui.
Şi îţi voi da cheile împărăţiei cerurilor şi orice vei lega pe pământ va fi legat şi în ceruri, şi orice vei dezlega pe pământ va fi dezlegat şi în ceruri. 
MATEI 16/ 13-19

Se spune ca trei monahi aveau obiceiul ca in fiecare an sa-l viziteze pe Sfantul Antonie. Doi dintre acestia ii puneau diverse intrebari legate de lupta cu patimile, in vreme ce al treilea pastra o tacerea desavarsita in fata sfantului. Dupa cativa ani, Sfantul Antonie i-a spus celui care tacea: "De mult timp vii aici si nu-mi adresezi nici o intrebare?" Iar ucenicul i-a raspuns: "Imi este de-ajuns sa te privesc, parinte!"


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu