luni, 10 martie 2014

Z 31

Ziua a 31.a, din cele pe care le consider dar de la Dumnezeu, o voi petrece cu prietena mea de aici, pe care Dumnezeu mi-a scos-o in cale in vremuri de mult trecute, cand nici prin gand nu ne trecea ca vom bate Parisul amandoua!
Vom servi masa la un restaurant apoi vom merge sa vedem un film. Ador sa merg la film aici: salile sunt elegante, fotoliile mai confortabile decat cele de acasa, in fine, imi place si basta!
Dar cum a mai rasarit o data soarele "pe strada mea", dau slava lui Dumnezeu.
Pana la urma cancerul asta care iar ma locuieste, nu este un motiv suficent de puternic pentru a ma impiedica sa admir frumusetea unei noi zile de primavara! Poate, cine stie, infruptandu-ma din bucurie impreuna cu dusmanul asta, se va imbuna si el! Avea bunica mea o teorie despre imblanzirea dusmanului. Ea zicea ca nu este bine sa fii rau cu el, nici suparat pe el si, mai ales sa-l sfidezi ci sa te porti bine cu el si sa ii dai ocazia sa fie multumit! :)
Ceea ce ma gandesc sa fac cu boala asta.
 
Azi este zi aliturgica.
 
Voi insera mai jos o poezie a lui Nechifor Crainic, scrisa in inchisoare, la Aiud, poezie pe care mi-a trimis-o prietena mea duhovniceasca, Martha .
 
 
Photo de Popa Paula.
 
 
Cerșea la colţ un slăbănog/ În zdrenţe, slut și fără dinţi./ Neguţătorul de arginţi/ Gândi zărindu-l pe milog:/ Eu nu dau mila mea obol/Acestui trântor de prisos/ Și-ntoarse  rânjetu-i câinos/ Rămasului cu mâna-n gol./ Trecu maestrul glorios/ Al farmecului triumfal/ Cu spiritul în ideal/  Și-a zis văzând pe zdrenţăros:/E-atât de slut și mă-nspăimânt/ Eu, magul purei frumuseţi!/ Și-ntoarse recele dispreţ/ Rămasului cu mâna-n vânt./ Trecu predicatorul sfânt/ Grăbindu-se către   amvon,/ Vijelios ca un ciclon/ Să  se  dezlănţuie-n cuvânt,/ S-aprindă mila din altar,/ De soarta celui slăbănog,/ Dar ocoli pe-acest milog/ Cu mâna-ntinsă  în  zadar./ Târziu, când noaptea cobora,/ Sosi o umbră ca-n icoane,/ Pe mâini cu semne de piroane/ Și-o inimă ce sângera./ Pe chipul ars de chin și vai/ Oftând îl sărută fierbinte/ Cu veșnicie în cuvinte:/ "Tu azi, vei fi cu mine-n rai".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu