joi, 28 martie 2019

Intru Domnul umblaţi ca fii ai luminii!

De cand stiu eu cate ceva despre credinta, ma tot intreb: 
De ce pe fetele noastre, ale crestinilor ortodocsi romani, nu se vede, frate, lumina lui Hristos?
Cu exceptia catorva clerici ori monahi... suntem niste fete triste, nemultumite. 
Om fi noi posaci din fire, ori ne osandim, indoindu-ne in parte ca am putea fi mantuiti. Poate avem vocatia nefericirii?!
Toti ne vaitam, ni se pare ca nu ne este destul de bine...
Oare nefericirea asta viscerala nu ne vine cumva din vesnica admiratie a caprei vecinului? Problema nici nu ar fi asa de grava daca am tine cont ca sunt si vecini ale caror capre sunt vai de capul lor dar noi... nu si nu! Capra "cea mai cea" ne este in vizor!

Cand  crezi cu adevarat, cand iubesti din tot sufletul... in mod natural speri si  nimic nu ar trebui sa te intristeze. 
"Domnul a dat, Domnul a luat, Fie numele Domnului binecuvantat!", asa zicea Blandul Iov! Nu e bine azi, nu e cum ai dori sa fie? Nu-i nimic. Slava Domnului daca mai ai zile ca sa ajungi si ziua cand sa fie totul bine!

Cine crede cu adevarat in Hristos si in puterea Sa mantuitore, nu poate sa fie suparat, ursuz ori adumbrit! 
Toate ale vietii au un rost. 
Dumnezeu ne da mesaje, ne pune la incercare, ne atentioneaza, ne mangaie cand  speranta noastra nu coincide cu voia Sa...
Rostul asta insa nu-l putem intelege decat cand lucrurile s-au asezat - nicidecum cand ele sunt in plina derulare.

Asadar sa ne trecem ziua de azi cu lumina lui Hristos pe fata!
Doamne, ajuta -ne asa sa fie! Amin

Efeseni 5, 8-19

Altădată eraţi întuneric, iar acum sunteţi lumină; întru Domnul umblaţi ca fii ai luminii!
Pentru că roada luminii e în orice bunătate, dreptate şi adevăr.
Încercând ce este bineplăcut Domnului.
Şi nu fiţi părtaşi la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiţi-le pe faţă.
Căci cele ce se fac întru ascuns de ei, ruşine este a le şi grăi.
Iar tot ce este pe faţă, se descoperă prin lumină,
Căci tot ceea ce este descoperit, lumină este. Pentru aceea zice: Deşteaptă-te cel ce dormi şi te scoală din morţi şi te va lumina Hristos.
Deci luaţi seama cu grijă, cum umblaţi, nu ca nişte neînţelepţi, ci ca cei înţelepţi,
Răscumpărând vremea, căci zilele rele sunt.
Drept aceea, nu fiţi fără de minte, ci înţelegeţi care este voia Domnului.
Şi nu vă îmbătaţi de vin, în care este pierzare, ci vă umpleţi de Duhul.
Vorbiţi între voi în psalmi şi în laude şi în cântări duhovniceşti,lăudând şi cântând Domnului, în inimile voastre,
oferita de biblia-ortodoxa.ro

6 comentarii:

  1. "Altădată eraţi întuneric, iar acum sunteţi lumină"...

    Draga Cita, marturisesc cu siceritate ca inca nu am intalnit pe cineva care sa afirme raspicat despre lumina, in fata unui semen. (Nu ma refer la o slujba religioasa). Asta spune mult despre despre cum oamenii primesc cunoasterea din copilarie pana la maturitate. Cred ca mai sunt multe lucruri de schimbat - invatat - descoperit - aprofundat -...! :)
    Multumesc, draga Cita! Zile frumoase, cu bucurii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. EU ITI MULTUMESC! INTELEG CA MA APROBI SAU ... AM FOST PREA... RASPICATA? :)
      UN SFARSIT DE SAPTAMANA FRUMOS! :)

      Ștergere
    2. Sunt doua idei diferite care pot foarte bine sa coexiste!
      Nu am suficiente cunostinte pentru a comenta ideile esentiale de la tine. Din pacate. Dar pic cu pic incerc sa ma 'luminez'. Asa ca doar uneori comentez. Sunt multe lucruri pe care inca nu le inteleg si sunt anumite idei pe care le vad dintr-o alta perspectiva,
      dar e bine si asa. A fi 'raspicata' inseamna din punctul meu de vedere ca ti-e foarte clara ideea.
      ... Si ar fi extrem de trist sa avem 'vocatia' nefericirii'. Sunt tentata sa spun ca nefericirea pe care o tot vedem in jurul nostru, izvoraste din neputinta de a gandi in afara tiparelor mentale pe care le avem dar nici nu stim asta. Este o idee culeasa din mai multe surse, dar rezonez cu ea.
      Si eu iti MULTUMESC, draga CITA. O seara placuta si o duminica minunata! Imbratisari!

      Ștergere
    3. Inteleg.
      Eu am scris strict referindu-ma la lumina credintei, care ar trebui sa ni se citeasca pe fata! Credinta implica o incredere totala si o acceptare a tuturor intamplarilor viatii - bune sau rele - fara echivoc.

      Propozitia despre "vocatia nefericirii" era urmata de semnul intrebarii!:)
      Este chiar o problema pe care mi-o pun adesea.
      Eu cred ca noi, romanii, cu toata natura noastra latina, avem ca, toate popoarele zonei balcanice, un fel special de a ne raporta la fericire. Mostenim afectul estului, inclinatia spre tragic si melancolie. Eu, personal, asa ma simt! Eu pot suferi chiar urmarind un film de comedie!(spre disperarea ginerelui meu care nu rateaza sa faca fotografii in acele momente :)! Mereu gasesc ceva care sa ma faca sa lacrimez!

      In principiu, lumea functioneaza pe baza modelelor de grup, asa ca, fiecare natie are pana la urma, prin traditiile ei, un model, alterat azi de cel propus de lumea consumismului, media si lumea virtuala, pe care il urmam fara intrebari sau retineri.

      Azi ne mai miscam de colo colo si doar natiunile foarte traditionaliste isi impun tiparele proprii, uneori depasind limitele! Dar oricum e greu sa faci fata vanturilor schimbarii.

      Credinta insa este altceva pentru ca ea te tine departe de material, lucrand sufletul.

      Aici nu emit "judecati de valoare" ci imi pun doar gandurile mele intaratate de Cuvintul evanghelic!

      Meditatia, studiul biblic, contrarietatile, caderile si ridicarile mele... pe care le traiesc continuu, chiar si la cei aproape 70 de ani ai mei, ma fac sa ma simt inca un copil nestiutor. Dar continuu sa intreb, sa ma intreb, sa gresesc,sa invat, fara pretentia de cunoaste adevarul. Doar Domnul stie Adevarul caci El ne vede pe toti odata si din timpuri nestiute, in ansamblu nostru uman!

      WE minunat si multumesc! A fost bucuria mea sa conversam.

      Ștergere
    4. Ups! Iertare pentru cele cateva greseli... nu are rost sa sterg si sa le corectez! Scuze

      Ștergere
    5. Multumesc pentru ideile interesante si cu mult miez.
      Si pentru timpul tau dedicat raspunsurilor. Nu-ti fa probleme. Cuvintele se inteleg mereu, asa ca nu e nicio problema. O seara linistita iti urez cu drag!

      Ștergere