marți, 6 mai 2014

Z 89

Ieri seara nu prea a fost roz deloc!

Inainte de cina am iesit totusi la o plimbare, asa, mai ca batranii, cu pas lent, asta ca sa mobilizez lichidul limfatic dar si sa uit de durerile de oase! Incet, incet, cu genunchii moi adesea, am facut o plimbare de 4km! La dureri insa asta nu m-a ajutat. Ma si gandeam ce cumplite sunt metastazele osoase... pentru ca nu cred sa doara mai rau decat ma dor acum pe mine oasele in maduva lor!

Granocytele mi-au mobilizat globulele, nu gluma! Sper sa nu le creasca mai mult decat am nevoie! :)

Am evitat pe cat am putut calmantele - mai ales ca nu am voie orice fel de calmante - insa... la miezul noptii, nu am mai putut, am rascolit doua case, si am luat unul!
Azi am vorbit cu doctorul si m-a asigurat ca, fie ce-o fi, trebuie sa fac si celelalte  doua injectii de granocyte! Mi-a spus sa mai iau cortozon! Super! Ca tot e periculos si asta! :)

De mancat, nu am prea avut chef, dar sfanta este salata de rosii cu branza telemea de oaie! Asta nici nu-ti face greata nici nu-ti este de prisos! Am strecurat si cateva buchetele de broccoli, asa, pentru impresia artistica! :)
Seara, am chinuit niste cartofi fierti la vapori... ca, din cauza durerilor, nici vorba sa imi doresc sa mai mananc. ceva!

Altfel... intestinele inca ma dor dar gura pare sa-si revina!
Dupa cum se vede... sunt otravita pana in... maduva oaselor! :)
Fara sa te lasi pe mana lui Dumnezeu, cum sa poti merge inainte?

Azi este ZIUA DREPTULUI IOV!

Este pentru mine prilej de adanca meditatie!
Dincolo de rostul suferintei ori de incercarea credintei prin suferinta, invatatura pe care o putem descoperi in
Cartea lui Iov- una din cele mai frumoase din Vechiul Testament - pare sa fie nu numai indrazneala lui Iov de a veni la judecata cu Dumnezeu ci si modul in care trebuie sa ne purtam cu cei aflati in suferinta.
Stiu ca, asemenea lui Iov, am cerut si eu socoteala lui Dumnezeu! (Eu, care nici nu cutez sa fac vreo minima apropiere intre inaltimea credintei Blandului Iov si a mea!)
L-am intrebat asadar pe EL de ce m-a ales pe mine sa sufar cand eu am suferit alaturi de prietenii mei, de rude si chiar de straini! Am cartit!
Ma aflu azi in faza de a constientiza gresala mea de a fi intrecut limitele si de a fi incercat sa pun ratiune omeneasca unde era una dumnezeiasca! 
Am inteles totusi ca Dumnezeu are o lucrare cu mine dar, totodata, imi este clar ca suferintele mele pot fi o incercare si pentru apropiatii mei, pentru anturajul meu!
“De bună seamă, ochiul meu a văzut toate acestea, urechea mea le-a auzit şi le-a înţeles. Ceea ce ştiţi voi, ştiu şi eu şi nu sunt deloc mai prejos decât voi. Dar eu vreau să vorbesc cu Cel Atotputernic, vreau să-mi apăr pricina înaintea lui Dumnezeu. Căci voi sunteţi nişte născocitori ai minciunii, sunteţi cu toţii nişte doctori neputincioşi! Ce bine ar fi fost dacă aţi fi tăcut! Câtă înţelepciune ar fi fost din partea voastră! (Iov 13, 1-5)

Atunci Iov a început să vorbească şi a zis: “Câtă vreme veţi întrista voi sufletul meu şi mă veţi zdrobi cu cuvântările voastre? Iată a zecea oară de când mă batjocoriţi. Nu vă este ruşine că vă purtaţi aşa? Chiar dacă ar fi adevărat că am păcătuit, greşeala mea este pe capul meu. Iar dacă voi vă faceţi tari şi mari împotriva mea şi-mi scoateţi ochii cu ticăloşia mea, Să ştii că Dumnezeu este Cel ce mă urmăreşte şi că El m-a învăluit cu laţul Său. (Iov 19, 1-6)

Milă fie-vă de mine, aveţi milă de mine, o, voi, prietenii mei, căci mâna lui Dumnezeu m-a lovit! De ce mă prigoniţi cu urgia lui Dumnezeu şi nu vă mai săturaţi de carnea mea? Cit aş vrea ca vorbele mele să fie scrise, cât aş vrea să fie săpate pe aramă. Să fie săpate pe veci, cu un condei de fier şi de plumb, într-o stâncă! Dar eu ştiu că Răscumpărătorul meu este viu si că El, în ziua cea de pe urmă, va ridica iar din pulbere această piele a mea ce se destramă. Şi afară din trupul meu voi vedea pe Dumnezeu. Pe El Îl voi vedea şi ochii mei Îl vor privi, nu ai altuia. Şi de dorul acesta măruntaiele mele tânjesc în mine“. (Iov 19, 22-27)


Imi aduc aminte ca, acum 5 ani, o credincioasa de la biserica noastra, afland ca sunt in chimio-terapie, m-a intrebat, nedumerita: " Oare de ce vi se intampla toate astea, ca doar veniti la biserica, sunteti credincioasa, nu?"

Nici o deosebire intre judecata prietenilor lui Iov - pe care Dumnezeu ii iarta la rugamintile lui  - si aceasta femeie din zilele noastre! 
Iarta-ne Doamne pe toti si deschide-ne ochii mintii ca sa cuprindem, sa intelegem, caile Tale!

 Nu te uita la om din ce cauza sufera, ci uita-te la cat de mult sufera!” (Cuv. Sofronie de la Essex, citat de parintele Rafail Noica);
Celui care sufera nu trebuie sa-i spui multe cuvinte, nici sa-l dascalesti. Intelege ca te doare pentru el si astfel se foloseste. Durerea este totul.” (Cuv. Paisie Aghioritul) 
Iov nu a avut pe nimeni, a baut si paharul tradarii prietenilor sai, nerecunostinta celor carora le făcuse bine, mania femeii sale si batjocura semenilor sai” Ioan Gura de aur

Azi, de ziua Blandului Iov, iti multumesc, Martha, prietena mea, insotitoarea mea  in suferinta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu