joi, 24 aprilie 2014

Z 77

Dupa o seara agreabila petrecuta cu copiii mei, am dormit ca un prunc (asa e vorba caci, dupa mine, pruncii nu prea dorm  :))

Ma simt destul de incoltita. E ca si cum vrasmasul ar dori sa-mi arate ca nu sunt buna de nimic, ca nu sunt nici pe departe asa de buna precum ma dau! Imi cauta toate greselile, ma zgandare in toate neputintele, da cu mine de pamant....
Nu ma dau buna caci stiu cat drum mai am spre a ma ameliora... ci incerc sa meditez, sa ma modelez tinand un anume ritm duhovnicesc, tinandu-ma de Hristos. 
Cad in capcane si simt cum sunt biciuita de cel viclean, cum isi asmute discipolii spre a ma hartui! Cel mai usor ii pot domoli recunoscandu-mi micimea si privind spre Domnul. 
In fond de n-as gresi... nu ar avea de ce ma prinde cel viclean!
Stiu ca nu sunt la inaltime, ca drumul spre curatire si lumina este spinos. 
Cel mai greu este sa abandonezi chestia asta cu EU! MIE! PE MINE si PENTRU MINE! Dar nu este imposibil si, cu smerenie si multa credinta... se poate.

Ia uitati ce citat minunat mi-a trimis Martha:
,,Cautam noi inceputuri, fabricate din momente mici, incantatoare. Sa indraznim sa zambim, sa fim fericiti si multumiti. Sa ne indreptam privirea nu in jos cu deznadejde, nu in sus cu mandrie, nu la stanga sau la dreapta pentru comparatii si frustrari, ci spre Lumina, spre Hristos. Florile isi desfac petalele spre lumina. Priveste cerul! Ce reverie...!’’ (Ieromonahul. Hisostom Filipescu)

Am vorbit cu duhovnicul meu care mi-a spus ce rugaciuni sa citesc. Am sa scriu si despre ele la timpul potrivit. Deocamdata... ma antrenez, cum s-ar spune!

M-am tuns. Nu este asa de dramatic dar este un alt look cu care, mai ales cei din jur, trebuie sa se obisnuiasca!
Fata mea mi-a cumparat niste cercei exotici... In fine, e ok!
Azi este si ea acasa asa ca voi avea si copiii si nepotii pe langa mine! Nu este minunat?
Doamne, iti multumesc!

Azi se citeste din  Apostoli: Fapte 2: 38-43, Fapte 12: 1-11, 1 Corinteni 2-12, Efeseni 6:10-17
Din care citez: "
12 .Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de ceva." (1 Corinteni) 
11.Îmbrăcaţi-vă cu toate armele lui Dumnezeu, ca să puteţi sta împotriva uneltirilor diavolului.(Efeseni 6)


Evanghelia zilei

Ioan 3: 1-15;
1. Şi era un om dintre farisei, care se numea Nicodim şi care era fruntaş al iudeilor.
2. Acesta a venit noaptea la Iisus şi I-a zis: Rabi, ştim că de la Dumnezeu ai venit învăţător; că nimeni nu poate face aceste minuni, pe care le faci Tu, dacă nu este Dumnezeu cu el.
3. Răspuns-a Iisus şi i-a zis: Adevărat, adevărat zic ţie: De nu se va naşte cineva de sus, nu va putea să vadă împărăţia lui Dumnezeu.
4. Iar Nicodim a zis către El: Cum poate omul să se nască, fiind bătrân? Oare, poate să intre a doua oară în pântecele mamei sale şi să se nască?
5. Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ţie: De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu.
6. Ce este născut din trup, trup este; şi ce este născut din Duh, duh este.
7. Nu te mira că ţi-am zis: Trebuie să vă naşteţi de sus.
8. Vântul suflă unde voieşte şi tu auzi glasul lui, dar nu ştii de unde vine, nici încotro se duce. Astfel este cu oricine e născut din Duhul.
9. A răspuns Nicodim şi i-a zis: Cum pot să fie acestea?
10. Iisus a răspuns şi i-a zis: Tu eşti învăţătorul lui Israel şi nu cunoşti acestea?
11. Adevărat, adevărat zic ţie, că noi ceea ce ştim vorbim şi ce am văzut mărturisim, dar mărturia noastră nu o primiţi.
12. Dacă v-am spus cele pământeşti şi nu credeţi, cum veţi crede cele cereşti?
13. Şi nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer.
14. Şi după cum Moise a înălţat şarpele în pustie, aşa trebuie să se înalţe Fiul Omului,
15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viaţă veşnică.
 

Luca 12  8-12

8. Şi zic vouă: Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, şi Fiul Omului va mărturisi pentru el înaintea îngerilor lui Dumnezeu.
9. Iar cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor, lepădat va fi înaintea îngerilor lui Dumnezeu.
10. Oricui va spune vreun cuvânt împotriva Fiului Omului, i se va ierta; dar celui ce va huli împotriva Duhului Sfânt, nu i se va ierta.
11. Iar când vă vor duce în sinagogi şi la dregători şi la stăpâniri nu vă îngrijiţi cum sau ce veţi răspunde, sau ce veţi zice,
12. Că Duhul Sfânt vă va învăţa chiar în ceasul acela, ce trebuie să spuneţi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu