marți, 11 noiembrie 2014

Z 278

O zi frumoasa, de toamna tarzie!

Frunze, cad frunze pe strada, puzderie de culori pica din cer!
Le aud caderea, le simt tristetea si le inteleg sacrificiul.
Culorile lor imi inunda privirea iar inima-mi tanjeste un timp ce-a trecut. Pe aici inca cad frunze!

Ma rasfat imbatata de mirosul crizantemelor si caut frunze inca verzi de craite - dornica sa le strivesc intre degete sperand ca mainile-mi sa le pastreze aroma, dar suspin in ascuns.
Imi place sacrificiul frunzelor intru iubirea perenitatii.
Ador mireasma de vechi cu boare de proaspat promis, chiar daca el nu mai e pentru mine.

Privesc cum cad frunze pe strada... si sufletul meu,  dezgolit impudic ca si copacii desfrunziti, as vrea sa-l ascund sub mormanul multicolor. M-as imbraca in frunze aramii-rosiatice si m-as rasuci in aer purtand trena ruginie, ajurata cu galben si verde si maro; 
as pluti si m-as privi in oglinda lacului ca sa vad cum fata-mi devine o frunza cazuta, arsa de vara ce s-a risipit de mult. 

Devenind prozaica, admir tabloul si... beau ceai de foi de dafin
Sper sa scap de tusea care ma chinuie de aproape o luna!

Azi il cinstim, intre altii, pe Sf  Mare Mucenic MINA! Eu il iubesc mult caci mi-a dovedit nu o data ca ma protejaza! E sfantul meu, cel care mi-a adus la usa o valijoara cu acte, furata din masina... o poveste care merita spusa!

O, preasfinte și întru tot lăudate, Mare Mucenice Mina, și de minuni făcătorule; primește această rugăciune de la mine nevrednica roaba ta, căci către tine ca la un adevărat izvor de tămăduiri și grabnic folositor și ajutător preaminunat scap eu ticăloasa și către sfânt chipul icoanei tale cu lacrimi fierbinți mă rog ție; vezi, sfinte, paguba mea, vezi sărăcia și ticăloșia mea; vezi bubele și rănile trupului și sufletului meu si vino in ajutorul meu!
Lui Iisus roagă-te ca să fiu și eu ajutata și miluita pentru rugăciunile tale, și din pagube și necazuri izbăvita, ca să laud și bine să cuvântez și să slăvesc întrutotlăudatul și preaputernicul nume al Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

EVANGHELIA ZILEI

Ev. Luca 11, 1-10

În vremea aceea, fiind Iisus într-un loc şi rugându-se, când a încetat, unul dintre ucenicii Săi a zis către Dânsul: Doamne, învaţă-ne să ne rugăm, cum a învăţat şi Ioan pe ucenicii lui. Atunci Iisus le-a zis: când vă rugaţi să ziceţi: Tatăl nostru, care eşti în ceruri, sfinţească-se numele Tău. Vie împărăţia Ta. Facă-se voia Ta, precum în cer aşa şi pe pământ. Pâinea noastră cea spre fiinţă, dă-ne-o nouă în fiecare zi. Şi ne iartă nouă păcatele noastre, precum şi noi iertăm tuturor celor care ne greşesc nouă. Şi nu ne duce pe noi în ispită; ci ne izbăveşte de cel rău. 
Apoi a zis către ei: dacă cineva dintre voi va avea un prieten şi se duce la el în miezul nopţii şi-i va spune: prietene, dă-mi împrumut trei pâini, căci a venit de la drum un prieten la mine, şi n-am ce să-i pun înainte; iar cel dinăuntru va răspunde: nu mă da de osteneală!, acum uşa este încuiată şi copiii mei sunt în aşternut cu mine; nu pot să mă scol să-ţi dau. Zic vouă: chiar de nu s-ar scula să-i dea în puterea prieteniei, tot are să se scoale, silit de îndrăzneala lui, şi-i va da cât îi trebuie. Drept aceea vă spun vouă: cereţi şi se va da vouă; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide. Pentru că oricine cere va lua; şi cine caută va găsi; şi celui care bate, i se va deschide.
Amin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu