duminică, 23 noiembrie 2014

ZIUA 290

EVANGHELIA ZILEI
Ev. Luca 12, 16-21  

Zis-a Domnul Pilda aceasta: unui om bogat i-a rodit ţarina şi se gândea în sine, zicând: ce voi face, căci nu am unde să-mi strâng roadele mele? Dar şi-a zis: aceasta voi face: voi strica hambarele mele şi mai mari le voi zidi; şi voi strânge acolo toate roadele mele şi bunătăţile mele. Apoi voi zice sufletului meu: suflete, acum ai multe bunătăţi strânse pentru mulţi ani; odihneşte-te, mănâncă, bea, veseleşte-te. Însă Dumnezeu i-a zis: nebune, în această noapte vor cere de la tine sufletul tău; iar cele ce ai strâns tu ale cui vor mai fi? Aşa se întâmplă cu cel care-şi adună comoară pentru sine însuşi, şi nu în Dumnezeu se îmbogăţeşte.


Așadar, tot cel ce adună averi și se leagă cu mintea și cu inima sa de banii, de averile sale și de dezmierdările trupului său, acela nu în Dumnezeu se îmbogățește, ci se aruncă pe sine în prăpastia iubirii de bani și a iubirii de averi, spre a lui veșnică pierzare.
Cel ce se capatuieste, iar la milostenie nu se gândește, unul ca acela din zi în zi își mărește povara sufletului său, căci cu cât adună mai multă avere, cu atât se departeaza de Dumnezeu și mai adânc se scufundă în grijile  cele viclene ale veacului de acum.

Bogăția de ar curge, nu vă lipiți inima de ea” (Psalm 61, 10)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu