joi, 27 noiembrie 2014

Z 294

Am avut o noapte frumoasa, adormind sub farmecul cursului de aseara!(va spuneam ca urmez un curs de Teologie organizat de Centrul ortodox de studii si cercetari Dumitru Staniloaie, de la Paris) Minunat!
Cursul de aseara a fost din Teologia biblica, o disciplina in lumea careia ar trebui sa intram cu toti crestinii, hranindu-ne mintea si astamparandu-ne nevoia de cunoastere intru cele ale lui Dumnezeu.

Multi spun ca au citit Biblia, o mare parte insa, dintre cei care declara asta, s-au oprit pe undeva, pe la capitolele legate de Cain si Abel - si asta in cel mai fericit caz! 
Cunoasterea Bibliei este un act de credinta dar, nu in ultimul rand, si unul de cultura.

Personal am inceput sa citesc Biblia pe la 14 ani, ca pe o poveste, stimulata de faptul ca auzisem spunandu-se ca nu poti sa te chemi intelectual fara sa o fi citit!
De vreo cinci ori am tot luat-o de la capat, oprindu-ma mereu un pic mai departe. Cred ca abia dupa ce am trecut de 40 de ani am terminat-o cu adevarat de citit!
In timpul cursului de aseara am inteles si de ce.
Biblia nu poate fi abordata si interpretata exclusiv prin regula contextului. Este nevoie si de scanteia credintei, de cunoasterea normelor ei, in Biblie Dumnezeu descoperindu-ni-se noua.
Nu trebuie sa cautam cu dinadinsul elementele varstei culturale ale omului ci sa intelegem felul in care Profetul ne transmite revelatia.
Biblia este expunerea revelatie, obiectul revelatiei fiind insusi Dumnezeu!

Celor care inca nu au reusit sa o citeasca, le recomand cu caldura sa o faca, luand insa in calcul natura ei divina, dezvaluirea la care Domnul ne face martori prin scrierile lui Moise!

Eu una sunt fericita ca am ocazia sa imbrac teologic lectura cea mai complexa si mai desavarsita pe care am facut-o vreodata!

O zi binecuvantata!

 EVANGHELIA ZILEI
Ev. Luca 13, 1-9 

In vremea aceea au venit unii la Iisus, spunându-i despre galileienii al căror sânge l-a amestecat Pilat cu jertfele lor. Atunci, răspunzând, Iisus le-a zis: credeţi, oare, că aceşti galileieni au fost mai păcătoşi, decât toţi galileienii, fiindcă au păţit aceasta? Nu! Vă spun vouă că, de nu vă veţi pocăi, toţi veţi pieri la fel. Sau acei optsprezece inşi, peste care s-a surpat turnul în Siloam şi i-a omorât, gândiţi, oare, că ei au fost mai păcătoşi, decât toţi oamenii care locuiau în Ierusalim? Nu! Că vă spun vouă că, de nu vă veţi pocăi, toţi veţi pieri la fel. Apoi le-a spus această pildă: un om avea un smochin sădit în via lui şi a venit să caute rod în el, dar n-a găsit. Şi a zis către vier: iată, trei ani sunt de când vin să caut rod în smochinul acesta, dar nu găsesc; taie-l, pentru ce să cuprindă locul în zadar? Dar vierul, răspunzând lui, a zis: stăpâne, lasă-l şi anul acesta, până când voi săpa împrejur şi-i voi pune gunoi; poate va face roadă; iar de nu va face, atunci îl vei tăia în anul care vine
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu