sâmbătă, 15 noiembrie 2014

Z 282

Am sa incep azi cu EVANGHELIA ZILEI, caci este una din preferatele mele, o evanghelie pentru care mi-au trebuit ani spre a o intelege.
Iata ce ne spune Evanghelistul LUCA (8: 16-21) despre zisa Domnului Iisus:

"Nimeni, aprinzând făclia, n-o ascunde sub un vas, sau n-o pune sub pat, ci o aşează în sfeşnic, pentru ca cei ce intră să vadă lumina.
Căci nu este nimic ascuns, care să nu se dea pe faţă şi nimic tainic, care să nu se cunoască şi să nu vină la arătare.
Luaţi seama deci cum auziţi: Celui ce are i se va da; iar de la cel ce nu are, şi ce i se pare că are se va lua de la el."

Şi au venit la El mama Lui şi fraţii; dar nu puteau să se apropie de El din pricina mulţimii.
Şi I s-a vestit: Mama Ta şi fraţii Tăi stau afară şi voiesc să Te vadă.
Iar El, răspunzând, a zis către ei: Mama mea şi fraţii Mei sunt aceştia care ascultă cuvântul lui Dumnezeu şi-l îndeplinesc.


La o prima citire ai zice ca nu este drept. Adica cum sa primesca tot cel ce are, iar de la cel ce nu are sa se ia si ce i se pare ca are? Parca o si aud pe biata mea mama, fie iertata, revoltandu-se de o asa nedreptate!
Cuvintele insa e bine sa nu le scoatem din context pentru inceput!

Asadar Iisus le vorbeste apostolilor si le spune: "Luaţi seama deci cum auziţi"
- celui ce are i se va da - adica lor, apostolilor,  care stiau, vazusera, credeau si aveau Lumina in ei, lor deci li se va da mai mult, caci in ei acum era Izvorul Vietii, acela ce curge mereu si te face sa nu mai insetezi niciodata! Ei aveau sa primeasca Viata Vesnica!
- iar de la cel ce nu are, şi ce i se pare că are se va lua de la el."  - adica celor  care” macar ca vad, nu vad, si macar ca aud, nu aud, nici nu inteleg”, celor impietriti, li se va lua si ce cred ei ca au mai bun - credinta lor, un ritual, un mod de inchinare, un fel de a se ruga! Pentru ca in ei nu era  Domnul.

Acum, revenind la cele ale lumii noastre:
Mai intai: cine se mai indoieste ca poate exista vreun secret nedezvaluit? Chiar in amalgamul dezinformarilor, adevarul isi face loc.

Apoi:
Ai iubire pentru aproapele tau?  Primesti si mai multa iubire decat ai dat!
Daruiesti din putinul tau altora? Te umpli de o bucurie nepretuita!
Il iubesti pe Dumnezeu? Vei primi nemurirea! Peste asta nu este nimic mai de prêt!

Tii la ale lumii, la viata pamanteana, mai mult decat la Dumnezeu? Ei bine, nimeni inca nu a imparatit lumea si acea viata, pe care o crezi nesfarsita, binele pe care crezi ca il meriti, ti se va lua intr-o buna zi, si asta cand te astepti mai putin!
Celor carora nu cred in Domnul li se va lua acel ceva in care cred ei: lumea plina de placeri!
Caci nimic nu e vesnic in afara Lui!

Asa am inteles eu aceasta superba pericopa evanghelica, inteles pe care, cu toata modestia, vi-l impartasesc.

Inchei cu o marturisire:
Aseara am gasit in cutia postala, aceea unde nu prea mai intra altceva decat facturi si reclame, o scrisoare, numai pentru mine, de la nepotul meu! Am plans o ora de bucurie!
" Mimi, imi lipsesti enorm. Abia astept sa te revad.
Eu petrec aici un sejur superb, la St Dié des Vausges. Fac cursuri de orientare, de randonnée, de teatru si o multime de alte lucruri interesante.
Sper ca esti bine. Multe pupicuri  de la mine. M"

Asadar, cu cat ai mai multa iubire de daruit, cu atat primesti mai multa iubire!

Va doresc sa fiti dintre cei care au, dau si... primesc!
 
Amin 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu