joi, 11 februarie 2016

BILANT LA IMPLINIREA A DOI ANI

caci blogul acesta a implinit 2 ani!

Imi pun intrebarea: "la ce a folosit, la ce foloseste?"

Judecand dupa fregventa accesarii blogului... poate ca ar trebui sa-l inchid.
In doi ani:
- 500 de posturi 
- 14449 de clickuri.
- Comentariile au fost inchise mai bine de un an si jumatate, asa ca nu intra in discutie.

Facand un calcul simplu, matematic, fregventa clickurilor se ridica la aproximativ 20/ zi, dar, practic, nu este un rezultat fiabil, caci multi poate au ajuns intamplator pe blog!

In acest timp, desi mi-am propus sa scriu aproape zilnic... nu am reusit! Vacantele, perioadele cand mi-a fost foarte rau si nu am vrut sa imi fac publica suferinta... au lasat ceva goluri.

Cand l-am construit... credeam ca sunt pe calea cea fara intoarcere si am conceput titlurile ca un numar... ce reprezenta ziua de viata, apoi am renuntat. Evident, pe net conteaza titlul iar stilul numeric ales de mine m-a facut sa trec neobservata.

Desigur m-am gandit sa impart experienta cu femeile bolnave, ca si mine, care se lupta si ele cu cancerul.
Dar mi-am facut mult curaj dand curaj! Cate din persoanele care au intrat pe blog aveau cancer... nu stiu, dar sper sa fi lasat o urma in sufletul celor ce sufera si au credinta.

Pentru ca, incet incet, blogul meu a devenit, dintr-un spatiu cu mesaj dedicat cancerului, intr-un loc ce propune meditatie!

Lumea cu ale ei... te fura si ai nevoie de multa tenacitate si un soi de "egoism crestin" aproape monahal care sa te rupa de cele zilnice pentru a te scufunda complet in pocainta si rugaciune.
Nu sunt o fiinta puternica intr-atat incat sa las totul si sa ma dedic complet celor sfinte! Slaba imi este credinta! Cand scriu asta imi dau seama ca dovedesc ca nu am in mine o buna ierarhie crestina dar... asta este adevarul!
Doamne, iarta-ma! Ma las treburilor lumii dar incerc ca gandul meu sa fie la Tine!

- A meritat, merita?
       -  Pentru mine DA!
- De ce?
       -  Pentru ca ma ajuta sa ma cunosc, sa ma caiesc si sa cresc spiritual.
- Si pentru altii?
       -  Sper din tot sufletul! De aceea nu tin un jurnal intim ci unul public, nadajduind sa impart cu altii bucatica de rai pe care o ating din cand in cand!
- Si cancerul?
       -  El este prezent ca sabia lui Damocles! Il consider un dar al lui Dumnezeu, o lumina care m-a calauzit spre a gasi calea cea buna. Domnul m-a ales si asta ma obliga! El stie ca sunt slaba si ca exista pericolul sa ma départez de ale Sale...

Aveam nevoie de ceva care sa ma intareasca. Si am primit putere prin boala, luptandu-ma sa traiesc, sa ma pregatesc aici pentru ce va fi Dincolo!
Stiu ca tot ce primim - si binele si raul - este pe masura puterilor noastre de a duce... ! In consecinta cine sufera mult are si puterea sa poarte suferinta!
Boala mi-a adus enorm, caci, odata cu suferinta ei, am primit puterea si vointa de a merge mai departe, vointa pe care o pierdusem, adancindu-ma in tristetea vaduviei.

- Proiecte?
     - Proiectele sunt esentiale cand te imbolnavesti de cancer! Fara planuri prezentul devine trist, tern, plictisitor, iar viitorul este moartea!
Deocamdata, in afara timpului pe care il dedic familiei, nepotilor mei, continuu cursurile de teologie - on line - organizate de    Centrul ortodox de studii si cercetare teologica "Dumitru Staniloaie", de la Paris.
De asemenea, mi-am propus sa fac un pic de sport si am proiecte pentru un debut in gradinarit!
Pe langa astea... daca vrea Domnul, o sa ma si plimb, sa citesc, sa cos... in fine, sa traiesc!
 
Multumesc celor care m-au insotit si inca ma mai insotesc, in tacere, in acest demers duhovnicesc!
Domnul sa ne apere de lucrurile ce nu ne folosesc si care ne pot pierde si sa ne dea puterea de a infrunta incercarile fara suparare, primind, ceea ce ne este dat, cu seninatate, mereu ca pe un dar, ca pe o jertfa bineprimita si placuta Lui!

Efeseni 4, 14-17
Fraţilor, să nu mai fim copii duşi de valuri, purtaţi încoace şi încolo de orice vânt al învăţăturii, prin înşelăciunea oamenilor, prin vicleşugul lor, spre uneltirea rătăcirii, ci, ţinând adevărul, în iubire, să creştem întru toate pentru El, Care este capul - Hristos. Din El, tot trupul bine alcătuit şi bine încheiat, prin toate legăturile care îi dau tărie, îşi săvârşeşte creşterea, potrivit lucrării măsurate fiecăruia din mădulare, şi se zideşte întru dragoste. Aşadar, aceasta zic şi mărturisesc în Domnul, ca voi să nu mai umblaţi de acum cum umblă neamurile, în deşertăciunea minţii lor.

 Marcu 11, 27-33
Şi au intrat iarăşi în Ierusalim. Şi pe când se plimba Iisus prin templu, au venit la El arhiereii, cărturarii şi bătrânii. Şi I-au zis: Cu ce putere faci acestea? Sau cine Ţi-a dat Ţie puterea aceasta, ca să le faci? Iar Iisus le-a zis: Vă voi întreba şi Eu un cuvânt: răspundeţi-Mi şi vă voi spune şi Eu cu ce putere fac acestea: Botezul lui Ioan din cer a fost, sau nu de la oameni? Răspundeţi-Mi! Şi ei vorbeau între ei, zicând: De vom zice: Din cer, va zice: Pentru ce, dar, n-aţi crezut în el? Iar de vom zice: De la oameni - se temeau de mulţime, căci toţi îl socoteau că Ioan era într-adevăr prooroc. Şi răspunzând, au zis lui Iisus: Nu ştim. Şi Iisus le-a zis: Nici Eu nu vă spun vouă cu ce putere fac acestea. 

4 comentarii:

  1. Cita, citesc in tacere de mult timp...De pe celalalt blog ti-am citit povestea si povestile, aici te insotesc cu rugaciune pentru sanatate si putere. Nu am blog, dar citesc cu drag aici. Scrie mereu, e terapie pentru tine, prilej de invatatura pentru unii ca mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa fii sanatoasa si sa scrii, aprecierile le facem noi, cititorii. Din partea mea le ai pe cele mai elogioase!

      Ștergere
    2. Multumesc!:) O saptamana buna!

      Ștergere
    3. Multumesc din suflet! Am mereu un gand pentru cei care ma citesc. Un gand drag, plin de respect si reunostinta! Intr-adevar scrisul m-a ajutat enorm. Nu caut aprecieri,nu am pretentii. Imi doresc doar sa impartasesc experiente de viata pe care le socotesc de folos. Doar experimentand viata suntem capabili sa intelegem ce este timpul, cu toate cele trei coordonate ale sale! Multumesc

      Ștergere