duminică, 15 iunie 2014

Z 129

AM AJUNS SI INTR-A TREIA ZI DE POST INAINTEA CELEI DE-A TREIA CURE DE CHIMIO-TERAPIE


si  sper sa treaca usor.

Cum va spuneam, e si cea mai grea zi, dar este duminica, ma voi ruga mai mult si sper sa  depasesc ispitele! 
Cum sunt deja obisnuinata sa nu mananc nimic pana la ora 14 in zilele de duminica, voi rezista eu pana seara, cand trebuie sa-mi iau tratamentul premergator curei, ! :)
Bun e Dumnezeu! 

Ieri am petrecut o zi agreabila in familie, cu ceva treburi gospodaresti dar si plimbari in soare, serbarea de sfarsit de an a nepotilor mei, apoi vizita unor prieteni... si iar plimbare...
Lipsa mancarii a trecut astfel neobservata, desi musafirii au fost bine primiti!
In fond chiar nu mi-a fost foame.
Si, ca veni vorba de mancare, am constatat, ca si in cazul fumatului, ca dorinta e mai mare decat nevoia in sine!  Mancatul este mai mult o obsesie decat necesitatea trupului. Dealtfel mancam cu siguranta mai mult decat ne trebuie.
Si, odata ce constientizezi acest lucru, intelegi ca poti si sa te stapanesti!  

Apa mi-a tinut asadar si de foame si de sete! :)

Cum nu era cu putinta sa am doar reusite,  ieri nu am facut prescuri pentru biserica... desi, fizic, as fi putut. Ma simt vinovata pentru asta!
Cum am avut doua serii de musafiri, nu am putut face nimic - caci in bucataria fiicei mele a fost un du-te-vino, de copii si de adulti deopotriva!
In sinea mea mi-am propus ca, daca mai traiesc, sa-mi instalez totusi un mic cuptor si in mica mea bucatarie din micul meu studio!
Sanatoasa sa fiu... sa pot sa fac prescuri pe masura dorintei mele!

Azi este  Duminica Tuturor Sfintilor dar si ziua in care se lasa sec pentru intrarea in Postul Sfintilor Petru si Pavel.
O zi binecuvantata tuturor!


EVANGHELIA ZILEI
MATEI 10: 32-35;37-38;
19: 27-30

Zis-a Domnul către ucenicii Săi: pe cel ce Mă va mărturisi pe Mine în faţa oamenilor, îl voi mărturisi şi Eu în faţa Tatălui Meu Care este în ceruri; dar de cel ce se va lepăda de Mine în faţa oamenilor, de acela Mă voi lepăda şi Eu în faţa Tatălui Meu Care este în ceruri.
Să nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n'am venit să aduc pace, ci sabie. Căci am venit să-l despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra ei. Cel ce-şi iubeşte pe tatăl său ori pe mama sa mai mult decât pe Mine, nu este vrednic de Mine; cel ce-şi iubeşte pe fiul său ori pe fiica sa mai mult decât pe Mine, nu este vrednic de Mine. Şi cel ce nu-şi ia crucea sa şi nu-Mi urmează Mie, nu este vrednic de Mine.
Atunci Petru, răspunzând, I-a zis: „Iată, noi pe toate le-am lăsat şi Ţi-am urmat Ţie. Deci, nouă ce ne va fi?“ iar Iisus le-a zis: „Adevăr vă spun că voi, cei ce Mi-aţi urmat Mie, la naşterea din nou a lumii, când Fiul Omului va şedea pe tronul slavei Sale, veţi şedea şi voi pe douăsprezece tronuri, judecând pe cele douăsprezece seminţii ale lui Israel. Şi oricine a lăsat fraţi sau surori sau tată sau mamă sau femeie sau ţarini sau case pentru numele Meu, însutit va primi şi viaţa veşnică va moşteni. Şi mulţi dintre cei dintâi vor fi la urmă, şi cei de la urmă vor fi întâi“.


CUVINTE  DE  FOLOS

 
Omule, toate le-ai luat de la Dumnezeu. Si intelepciune, si gand, si mestesug, si minte.
Si toate iti sunt supuse tie. Cele de pe pamant, cele din ape si din vazduh, care ti s-au dat tie spre hrana. Insa ti s-au dat imprumut, ca sa multumesti lui Dumnezeu pentru ele, prin dreptate, dragoste, blandete, smerenie, si milostenie.

Ti se va da tie daruri pe care ochiul nu le-a vazut si urechea nu le-a auzit, nici la inima omului nu s-au suit, pe care le-a gatit Dumnezeu celor ce-l iubesc pe El.
Omule, cat esti in privelistea acestei vieti, pana ce targul nu se risipeste, cumpara-ti tie mila lui Dumnezeu cu milostenie la saraci.
Cu smerenia cumpara-ti vesnica slava.
Cu dreptatea, viata cea nesfarsita.
Cu curatia, cununa cea nevestejita.
Cu blandetea cumpara intrarea in rai.
Cu rugaciunea, viata impreuna cu ingerii.
Cu osteneala cumpara-ti odihna.
Cu privegherea, fata nevazutului Dumnezeu.
Cu postul si cu setea, desfatarea bunatatilor celor vesnice.
Omule, sa-ti fie in cap mintea si priceperea, iar in ochi privirea la Dumnezeu, iar partea cea de jos sa-ti fie pamantul in care vei merge. In urechi sa-ti fie ascultarea Sfintelor Scripturi, in piept suspinarea pentru pacate. Pe limba sa-ti fie adevarul, in gura rugaciunea. In maini darea la saraci, in inima nemanierea. In trup sa-ti fie curatia, in pantece infranarea. Iar in genunchi inchinaciunea catre Dumnezeu. De vei pazi acestea vei fi fiu al Luminii, partas al imparatiei cerurilor, mostenitor al bucuriei celei vesnice si cetatean al Ierusalimului celui de sus.
( Ortodoxie si Patrie)