vineri, 11 martie 2022

VITA SI MLADITELE


„Zis-a Domnul către ucenicii Săi: Eu sunt vița cea adevărată și Tatăl Meu este lucrătorul. Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca și mai multă roadă să aducă. Acum voi sunteți curați, pentru cuvântul pe care vi l-am spus. Rămâneți în Mine și Eu în voi. Precum mlădița nu poate să aducă roadă de la sine, dacă nu rămâne în viță, tot așa nici voi, dacă nu rămâneți în Mine. Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele. Cel ce rămâne în Mine și Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteți face nimic. Dacă cineva nu rămâne în Mine, se aruncă afară ca mlădița și se usucă; și o adună și o aruncă în foc și arde. Dacă rămâneți întru Mine și cuvintele Mele rămân în voi, cereți ceea ce voiți și se va da vouă.”
IOAN  15 : 1- 7

Textul citit astazi face parte din ceeaa ce se cheama Cuvantarea de despartire  a Mantuitorului, care, in Evanghelia dupa Ioan, se desfasoara pe parcursul a trei capitole - 14, 15 si 16!

Iisus Se dezvaluie pe Sine a fi Calea catre Tatal si anunta venirea Duhului Sfant.
Textul lasa de inteles ca Iubirea şi păzirea Cuvântului lui Iisus sunt condiţii ale intrării în comuniune cu Persoanele Sf. Treimi (14, 21). 
In continuare, Iisus se prezintă ca fiind Cel dătător de viaţă, iar despărţirea de El nu poate insemna altceva decat moartea 
(15, 1-10). 

Acest adevăr este insa explicat printr-o frumoasa alegorie, în care se vorbeşte despre viţă si legătura dintre viţă şi mlădiţele ei
Viţa este Iisus din care mlădiţele îşi trag seva cea dătătoare de viaţă!

O explicare ortodoxa am aflat din video.ul publicat mai jos !


2 comentarii:

  1. O alegorie cu adevarat interesanta si deosebita, draga Cita!
    Oare daca filtram realitatile prin aceste idei ce va iesi...?

    Un final de saptamana cu bucurii sa ai!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Suzana. ❤️😘
      Oamenii s-au departat de mult de aceste "filtre"!
      De aceea pare ca toate s-au intors cu josul in sus! Dar si nebuniile lumii au un rost, chiar daca, pentru a le indrepta, plata este costisitoare!
      Iti multumesc ca treci pe aici! Sunt foarte ocupata in ultimul timp... Iertare
      Te imbratisez si iti urez o saptamana buna! Cu drag

      Ștergere