marți, 30 mai 2017

ORICE SFARSIT ESTE UN NOU INCEPUT

Cand mi s-a spus intaia data ca am cancer de san am cazut ca traznita.
Cand, dupa 5 ani de zbateri, sperand ca am incheiat lupta, mi s-a spus ca am un alt cancer... am luat aminte! Eram pregatita!
Intaia oara am intrat intr-o agitatie naucitoare, a doua oara mintea mea devenise ordonata, preocupata de randuiala... despartatii.


Se spune ca nu conteaza nici cum incepi, nici cat te opintesti pe parcurs, ci conteaza cum termini!


Desigur orice om se cutremura in fata mortii dar un crestin trebuie sa fie pregatit sa treaca pragul acesta in deplina cunostinta de cauza!
Timpul pe care Domnul mi-l da nu-mi permit sa-l risipesc.
E de mare pret! 


Dealtfel, fara preaviz, mi-au murit intre timp prieteni care nu aveau cancer si care, teoretic, ar fi trebuit sa-mi supravietuiasca! Sunt deci convinsa de importanta darului!


Boala asta m-a facut sa ma gandesc la moarte in alt fel, punandu-ma in situatia de a impleti tristetea cu bucuria, incercand sa tin calea dreapta.
Ma abat deseori - caci suferinta te corupe, te insingureaza si te mana, prin egoism, in locuri intunecate - dar sper sa sfarsesc altfel decat as fi facut-o daca nu as fi primit darul suferintei.
Pentru asta multumesc Domnului ca nu m-a lasat sa cad in haos!

Pasajele evanghelice citite in zilele premergatoare Praznicului Pogorarii Duhului Sfant, sunt extrase din capitolele care redau Cuvantarea de despartire a Mantuitorului, discurs tinut in fata discipolilor Sai la ultima cina, discurs menit sa-i pregateasca pentru tristetea ce avea sa-i cuprinda, neuitand sa le insufle speranta fericirii de dup

Indiferent de capacitatile Sale dumnezeiesti, inomenit fiind, Iisus este si El trist pentru momentul sfarsitului Sau, pe care il cunostea cu de-amanuntul.

Dar decat sa ma framant nestiind, prefer sa cunosc adevarul!


Acesta este si motivul pentru care Mantuitorul isi pregateste ucenicii pentru suferintele lor viitoare.
In aceste incercari insa, ei, ucenicii, ca si noi, oamenii de rand, nu sunt singuri!

Iisus nu ne paraseste, ci ne trimite cel mai bun avocat intre avocati, acela care devine aparatorul nostru in judecarea noastra!

Duhul Sfant, cel ce avea sa coboase la Cincizecime, are menirea sa se lupte cu lumea tinand cuvantul Domnului, ajutandu-ne sa ramanem in Cuvantul lui Hristos. El desavarseste lucrarea divina.

Duhul Sfant, Duhul Adevarului
este detinatorul adevarului cuvintelor Mantuitorului, un fel de memorie exterioara necesara spre luare aminte, punctul noastre de referinta, reperul esential al trecerii noastre prin lume.

Iisus nu-si lasa singuri discipolii si implicit nu ne lasa nici pe noi sa orbecaim in intunericul lumii, ci il trimite pe cel care este capabil sa ajute spre a putea tine calea dreapta spre a ajunge la tinta, cel care Il mentine pe Iisus prezent nemijlocit in mijlocul nostru, pana la cea de-a doua Venire a Sa!

Mantuitorul ne da nadejde spre a intelege ca sfarsitul nu este altceva decat un nou inceput!


Vă vor scoate pe voi din sinagogi; dar vine ceasul când tot cel ce vă va ucide să creadă că aduce închinare lui Dumnezeu. Şi acestea le vor face, pentru că n-au cunoscut nici pe Tatăl, nici pe Mine. Iar acestea vi le-am spus, ca să vă aduceţi aminte de ele, când va veni ceasul lor, că Eu vi le-am spus. Şi acestea nu vi le-am spus de la început, fiindcă eram cu voi. Dar acum Mă duc la Cel ce M-a trimis şi nimeni dintre voi nu întreabă: Unde Te duci? Ci, fiindcă v-am spus acestea, întristarea a umplut inima voastră. Dar Eu vă spun adevărul: Vă este de folos ca să mă duc Eu. Căci dacă nu Mă voi duce, Mângâietorul nu va veni la voi, iar dacă Mă voi duce, Îl voi trimite la voi. Şi El, venind, va vădi lumea de păcat şi de dreptate şi de judecată. De păcat, pentru că ei nu cred în Mine; De dreptate, pentru că Mă duc la Tatăl Meu şi nu Mă veţi mai vedea; Şi de judecată, pentru că stăpânitorul acestei lumi a fost judecat. Încă multe am a vă spune, dar acum nu puteţi să le purtaţi. Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi şi cele viitoare vă va vesti. Ioan 16, 2-13

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu