vineri, 4 aprilie 2014

Z 57

Desi e inorat, primavara a dat navala si pomii si-au deschis florile...
Azi ar trebui sa aflu cate ceva despre tratamentul meu viitor.

Aseara am citit si ascultat, in acelas timp, Canonul cel Mare!
Ce frumusete tragica are aceasta cantare!
Imi amintesc de o zi in care am intrat in biserica in timp ce se canta Canonul.
Tin minte precis cum ochii mi s-au oprit asupra unei femei care plangea de ti se rupea inima... M-am uitat in jur: doar ea plangea! Ceilalti oameni se inchinau, unii pana la pamant, dar atat! Ascultam si eu, ca si ei, fara zguduire, si ma intrebam cum de este asa de tulburata femeia aceea. Nu, nu era batrana, nici pe moarte... Intelegea doar ceea ce se canta! Si stiu ca am nutrit invidie fata de ea!
Caci in viata asta nu am invidiat decat pe cei care sunt in comuniune cu Dumnezeu!

Aseara am plans si eu! Doamne iti multumesc! Ce minune sunt lacrimile duhovniciei! Ce clocot de sentimente izbucneste cand intelegi cuvintele sfinte, cand ele iti intra in minte asezandu-se in inima! Ce usurare sa poti sa plangi si sa te tangui in timp ce mintea vede dimensiunea pacatelor la marginea dintre lumi!
Caci asta e cu adevarat plansul acesta izvorat din constienta irosirii vietii in rautati de tot felul. 
Ne vindem continuu sufletele pentru farame de nimicuri, pentru  futiltati de toate felurile...  pentru fericirea iluzorie, caci, uneori facem ce nu trebuie visand, imaginandu-ne doar ceva ce nu vom atinge niciodata.
Doamne, iarta-ne, de poti, de mai este cu putinta!

EVANGHELIA ZILEI

Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce nu intră pe uşă, în staulul oilor, ci sare pe aiurea, acela este fur şi tâlhar. Iar cel ce intră prin uşă este păstorul oilor. Acestuia portarul îi deschide şi oile ascultă de glasul lui, şi oile sale le cheamă pe nume şi le mână afară. Şi când le scoate afară pe toate ale sale, merge înaintea lor, şi oile merg după el, căci cunosc glasul lui. Iar după un străin, ele nu vor merge, ci vor fugi de el, pentru că nu cunosc glasul lui. Această pildă le-a spus-o Iisus, dar ei n-au înţeles ce înseamnă cuvintele Lui. A zis deci iarăşi Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă: Eu sunt uşa oilor. Toţi câţi au venit mai înainte de Mine sunt furi şi tâlhari, dar oile nu i-au ascultat. Eu sunt uşa: de va intra cineva prin Mine, se va mântui; şi va intra şi va ieşi şi păşune va afla. Ioan 10, 1-9




Photo

Ajută-mă Te rog, o, Domnul meu 
Să pot iubi atunci când mi-este greu;
Să nu mă tem că poate-oi suferi, 
Ci să fiu gata chiar a mă jertfi.
Ajută-mă când şoaptele străine 
Vor să arunce temeri înspre mine,
Să cred în Tine să nu mă-ndoiesc, 
Să-ţi cer putere ca iar să iubesc.
Ştiu că aceasta vrei Tu pentru mine, 
Să-nvăţ să pot iubi pe toţi ca Tine;
Nicicând să nu caut folosul meu, 
Să nu existe pentru mine ’’eu’’.
Să pot iubi chiar şi când nu-nţeleg 
Si răbdând totul, voia Ta s-aleg,
Aceasta numai, Doamne, îmi doresc 
Si ştiu că mă asculţi, şi-ţi mulţumesc.
Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu