miercuri, 16 aprilie 2014

Z 69

Photo
Si, gratie Marthei, o piesa muzicala pe care de mult nu am mai ascultat-o! 
Minunata! Multumesc, draga mea prietena! 


De cand ma stiu la casa mea, am fost tulburata in Saptamana Mare!

Ma zdrobeam, ma agitam, disperata sa nu cumva sa nu fac cate TREBUIA sa fac!
Desigur  Saptamana Mare e grea, dupa 40 de zile de post, aglomerata cu indeletniciri gospodaresti si...  program de denii cand ar trebui sa fim la biserica, la vreme de rugaciune!
Daca as mai pune si serviciul - pe vremea cand aveam unul - si asaltul lui scaraoschi, agasat la culme de atatea matanii si rugaciuni... iata cate motive de tulburare.
Dar chiar daca am avut mereu nodul in gat, pana la urma tot le-am facut pe toate. Recunosc insa ca multe din amanuntele neimportante m-au tinut, in vremea tineretii, departe de ceea ce era important: reculegerea din serile Deniilor! Ba  geamurile, ba  covoarele, ba cozonacul... 
Azi sunt dispusa sa scot din program o multime de obiective, asta si ca sa imi ajustez pretentiile la fortele actuale dar nu numai.
De redus, as reduce... din indeletnicirile gospodaresti si  nu as da biserica si Deniile pe stersul geamurilor si nici Prohodul Domnului pe batutul covoarelor.
Asadar, cu mintea de azi, nu as da rugaciunea pe nimic!
Dar tot se pune cel cu coarne de-a curmezisul si tot cu nodul in gat sunt!
Dar ma rog... si trece!
Desi internetul pare mai mult un instrument la indemana vrajmasului, ma folosesc de el ca de o funie cu care ma tin legata de cele randuite in biserica!
Recunosc ca, ascultand pe internet slujbele importante, cand, din binecuvantate motive, nu pot fi in biserica, ma gandesc adesea la piesa de teatru "Titanic vals" a lui Musatescu si ma cam jenez... dar asa ma tin in spiritul si admosfera mistica a mometelor importante. 
Am nevoie sa tin lumina in mine. 
Suntem vesnic carne de tun pentru vrajmas si trebuie sa tinem candela din suflet  mereu aprinsa.

MIERCUREA CEA MARE

Photo : In Miercurea Saptamanii Sfintelor Patimiri se face pomenirea femeii pacatoase care a spalat cu lacrimi si a uns cu mir picioarele Mantuitorului, inainte de Patima Sa, ca simbol al pocaintei si indreptarii omului pacatos. "Doamne", zicem noi catre Hristos, "femeia care cazuse in pacate multe, simtind dumnezeirea Ta", deci, fiind miscata de harul dumnezeiesc spre cunoasterea cea mai presus de intelegere, "a luat randuiala de mironosita". A facut ceea ce doreau sa faca femeile mironosite dupa inmormantarea Mantuitorului. A anticipat inmormantarea lui Hristos si pregatirea Lui cu miresme, "aducand mir de mult pret". A fost mistuita de dorinta de a i se dezlega pacatele: "Dezleaga-mi pacatele mele, asa cum eu mi-am dezlegat parul".

În aceastã zi se face pomenire de femeia cea pãcãtoasã (Matei 25, 17-13; Luca 7, 37-50), care a uns cu mir pe Domnul pentru cã lucrul acesta s-a întâmplat putin înainte de mântuitoarea patimã.
Când Iisus s-a suit în Ierusalim si era în casa lui Simon cel lepros, o femeie pãcãtoasã s-a apropiat de El si a turnat pe capul Lui acel mir de mare pret. Pomenirea ei s-a pus în aceasta zi pentru ca, dupã cuvântul Mântuitorului, sã se predice pretutindeni si tuturor fapta ei cea cu multã cãldurã.
Ce-a îndemnat-o oare la asta? Dragostea pe care ea a vãzut cã o are Hristos pentru toti, dar mai cu seamã faptul acesta, ca 
L-a vãzut intrand în casa unui lepros. 
Se gândea deci femeia cã îi va vindeca SI boala ei dupã cum l-a vindecat si pe acela. 
Si într-adevãr Hristos a tãmãduit-o dându-i iertare de pãcate.

EVANGHELIA ZILEI

Fiind Iisus în Betania, în casa lui Simon Leprosul, S-a apropiat de El o femeie, având un alabastru cu mir de mare preţ, şi l-a turnat pe capul Lui, pe când şedea la masă. Şi văzând ucenicii, s-au mâniat şi au zis: De ce risipa aceasta? Căci mirul acesta se putea vinde scump, iar banii să se dea săracilor. Dar Iisus, cunoscând gândul lor, le-a zis: Pentru ce faceţi supărare femeii? Căci lucru bun a făcut ea faţă de Mine. Căci pe săraci totdeauna îi aveţi cu voi, dar pe Mine nu Mă aveţi totdeauna; că ea, turnând mirul acesta pe trupul Meu, a făcut-o spre îngroparea Mea. Adevărat zic vouă: Oriunde se va propovădui Evanghelia aceasta, în toată lumea, se va spune şi ce-a făcut ea, spre pomenirea ei. Atunci unul din cei doisprezece, numit Iuda Iscarioteanul, ducându-se la arhierei, a zis: Ce voiţi să-mi daţi şi eu Îl voi da în mâinile voastre? Iar ei i-au dat treizeci de arginţi. Şi de atunci căuta un prilej potrivit ca să-L dea în mâinile lor. Matei 26, 6-16

“Doamne femeia ce cãzuse în pãcate multe, simtind dumnezeirea Ta, luând rânduiala de mironositã si tânguindu-se, a adus tie mir mai înainte de îngropare…” (Casiana monahia)



Doamne-n Saptamana asta grea a Patimilor Tale,
Fa sa-Ti suferim alaturi cand Tu sui a Crucii cale!
Sa simtim si noi cum Crucea ne apasa si ne doare,
Sa simtim cum arde biciul peste sange si sudoare!


(T.Dorz)
Photo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu