marți, 7 aprilie 2015

SFANTA SI MAREA ZI DE MARTI

Incerc sa ma concentrez, sa meditez, sa ma departez, pe cat posibil, de cele ce ma tulbura din lume!

Afara primavara incepe sa dea semne mai convingatoare.
Ca noutati, in ce priveste boala mea... ar fi aceasta agasanta stare de oboseala, pe care incerc sa o ignor.
Bolnavii de cancer nu prea au voie sa ea energizante si ca urmare... rabdam!
Mana mi s-a umflat definitiv asa ca nici nu ma mai uit la ea! O sa imi cumpar un manson elastic!
Ca e umflata... ma deranjaza mai putin - eu avand brate subtiri; ce este neplacut e ca mi-am pierdut forta din brat!
Dar... oricum prea fortoasa nu mai sunt asa ca... ma impac cu toate. 

Pentru "bratul gros" fac zilnic masaj limfatic. Si asta este tot!

In Sfânta şi Marea zi de Marţi (in slujba savarsita luni seara) ni se arata cat suntem de slabi si cum din oameni ravnitori putem deveni nebuni şi pierduţi pentru întreaga noapte a veşniciei daca nu veghem la binele sufletului nostru.
Mântuitorul Iisus Hristos ros­teşte Pilda Fecioarelor care, impreuna cu Parabola Talanţilor, constituie cuvantarea

exhatologică, punctele de referinta ale Judecatii de Apoi.

Nici nu ne imaginam cat rau ne face lenea duhovniceasca!
Pierdem vremea cu lucruri care nici macar nu ne fac placere, in loc sa fim treziti in duh!

Prietena mea, intr-o vreme in care incerca sa slabeasca, a tinut o evidenta cu toate cele pe care le manca. Un exemplu: lins lingura de smantana ori/si  cea de miere, rontait o coaja de paine ramasa pe masa, gustat de trei ori din supa de pe foc etc. Cand a facut socoteala, chestia cu "nu mananc nimic dar ma ingras" a devenit de nerostit!
Ma gandesc sa fac si eu o lista in care sa scriu cat timp am butonat telecomanda - fara sa-mi placa ceva, fara sa raman cu ceva, fara sa aduc vreun folos  sufletului meu - cat am ratacit pe internet fara rost, cat mi-am lasat firea sa se piarda in ale lumii, citind despre unii si despre altii, informatii care nu-mi sunt de nici un ajutor, si cat de putin timp i-am oferit Domnului, celui pe care il invoc ori de cate ori mi-e greu!

Exhatologia, discursul teologic al sfarsitului, poate fi un prilej de meditatie.

Cei care spun ca nu este nimic dincolo de moarte sunt cei care se tem cel mai mult...
Dar ce este dincolo de moartea trupului? Daca este ceva? 
Si "iesirea" noastra cum va fi, de vreme ce depinde de felul in care am trait? Daca toate sunt adevarate?...
Iata cateva intrebari pe care le propun spre meditatie celor ce se indoiesc, ale caror raspunsuri i-ar putea intoarce in orice clipa spre calea cea luminoasa, motivul pentru care Iisus s-a rastignit si a Inviat!

Iată, Mirele vine în miezul nopții
Și fericită e sluga pe care o va afla priveghind
Iar nevrednică-i aceea
Pe care o va afla lenevindu-se.
Vezi, dar, suflete al meu,
Cu somnul sa nu te îngreuiezi
Ca să nu te dai morții
Și afară de Împărație să te încui
Ci te deșteaptă, strigând:
Sfânt, Sfânt, Sfânt
Ești Dumnezeul nostru,
Cu folosințele celor fără de trupuri (Pentru Născătoarea de Dumnezeu)
Miluiește-ne pe noi!

 

Ajuta, Doamne, slabiciunii noastre!