sâmbătă, 17 septembrie 2016

TOTUL VINE DE LA TATAL CERESC!

Sfantul  Ioan este singurul dintre evanghelisti care L-a insotit pe Mantuitorul pana la Cruce! 
Desi Sfintii parinti nu au avut nici un dubiu  cu privire la autorul celei de-a patra evanghelii, azi exista opinii potrivit carora aceasta ar fi opera unui anonim. 
Ea a fost scrisa in limba greaca - de unde si un anume joc de cuvinte care face din ea un text teologic ales ce completeaza fericit evangheliile sinoptice.

In pasajul evanghelic de azi Mantuitorul isi declara deschis dumnezeirea in fata iudeilor - care sunt din cele de jos si care vor muri in pacatele lor -  le explica rolul sau de mesager divin, marturisind ca tot ce spune si ce face este de la Tatal Ceresc.
Cuvintele Sale erau si calde si dojenitoare si pline de forta, si mangaietoare! Si multi au crezut in El!

La vremea aceea vorbele dumnezeiesti pareau mai greu de inteles... Azi insa, desi au trecut 2000 de ani, unii tot nu inteleg... 
Deschide-ne, Doamne, ochii!


Şi iarăşi le-a zis: Eu Mă duc şi Mă veţi căuta şi veţi muri în păcatul vostru. Unde Mă duc Eu, voi nu puteţi veni. Deci ziceau iudeii: Nu cumva Îşi va ridica singur viaţa? Că zice: Unde Mă duc Eu, voi nu puteţi veni. Şi El le zicea: Voi sunteţi din cele de jos; Eu sunt din cele de sus. Voi sunteţi din lumea aceasta; Eu nu sunt din lumea aceasta. V-am spus deci vouă că veţi muri în păcatele voastre. Căci dacă nu credeţi că Eu sunt, veţi muri în păcatele voastre. Deci Îi ziceau ei: Cine eşti Tu? Şi a zis lor Iisus: Ceea ce v-am spus de la început. Multe am de spus despre voi şi de judecat. Dar Cel ce M-a trimis pe Mine adevărat este, şi cele ce am auzit de la El, Eu acestea le grăiesc în lume. Şi ei n-au înţeles că le vorbea despre Tatăl. Deci le-a zis Iisus: Când veţi înălţa pe Fiul Omului, atunci veţi cunoaşte că Eu sunt şi că de la Mine însumi nu fac nimic, ci precum M-a învăţat Tatăl, aşa vorbesc. Şi Cel ce M-a trimis este cu Mine; nu M-a lăsat singur, fiindcă Eu fac pururea cele plăcute Lui. Spunând El acestea, mulţi au crezut în El. Ioan 8, 21-30

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu