vineri, 30 decembrie 2016

ORA BILANTULUI!

Timpul trece cu o viteza incredibila! 
Stiu, e un cliseu, dar unul cu acoperire!

Cand se incheie un an e bine sa privim in urma. Nu cu ranchiuna, nici cu mandrie ci cu smerenie si obiectivitate.

Ce am reusit?
Ce nu am reusit?
Cat din ce nu am reusit ne afecteaza?
Este oare cazul sa ne simtim deosebiti pentru ca am reusit ceea ce poate nici nu ne-am dorit, sau ceea ce s-a implinit fara efort?

Apoi ar mai fi si alte reflectii cum ar fi jertfa, incercarea, lupta, puterea de a ierta, capacitatea de a iubi, de a intelege, dragostea si respectul pentru darul vietii, bogatia de sentimente castigata ca trofeu al suferintei... si, evident, constiinta faptului ca trebuie sa stim sa multumim pentru tot - bune si rele deopotriva!

Un bilant ne ajuta sa depistam nevoile, dorintele, sperantele, visele.
Uneori ne dorim lucruri ce nu ne trebuie, doar pentru ca ele fac parte din cererea lumii, din voia ei! Ne lasam dusi de val, ne pierdem in marea manipulatoare a ei!

Dar crestem, cu fiecare an crestem, devenim mai intelepti sau macar mai constienti de bine si de rau, mai prevazatori, poate chiar mai curajosi, mai temerari. Infrangerea de ieri este temelia victoriei de maine!

Cand esti constient de scurtarea timpului, trebuie sa fi capabil sa stii sa-ti doresti, sa inveti sa visezi, sa ceri gratia lui Dumnezeu, lasandu-I Lui decizia finala si asteptandu-I protectia!

Sa-ti doresti, sa visezi, sa speri, nu este pacat ci indrazneala, acea indrazneala pe care o asteapta Dumnezeu de la noi. 

Sa visam asadar, sa ne propunem lucruri indraznete pentru anul ce vine, toate in limitele credintei in Dumnezeu!

Personal inchei acest an cu sentimentul ca Dumnezeu ma ingaduie inca si imi permite sa caut cu discernamant motivul pentru care ma lasa sa mai raman pe aici!
Am fost langa cei dragi, am calatorit, am invatat, m-am dedicat cat am fost eu in stare, si, pe langa toate astea, am trait normal - si nimic nu este mai gratifiant decat sa traiesti normal!

Ce imi propun pentru anul viitor?
Sa continuu. 
Imi doresc, daca e cu putinta, sa nu ma opresc inca din drumul descoperirii rostului meu aici si sa-l implinesc; sa ma ingrijesc de urma mea din sufletele celor dragi, sa o purific; apoi sa imi intretin mintea si trupul astfel incat sufletul sa fie sanatos, viu, dornic sa cunoasca, sa afle, sa simta, sa iubeasca, sa ierte si sa uite cele rele!
Imi doresc sa pot sa ma debarasez de rele obiceiuri, sa mi le insusesc pe cele bune...
Si mai visez  sa ajung in America!
Voi la ce visati, ce va doriti?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu