marți, 18 noiembrie 2014

ZIUA 285

O zi gri, desi parca auzisem ca va fi soare! 

"Japonezul" din gradina plange cu lacrimi caramizii provocandu-mi... nostalgii.


 
Ieri m-am vazut cu oncologul! Incep iar investigatii! El ma asigura ca inca nu am ... metastaze osoase! O sa vedem insa dupa scanner!
Pana atunci ... imi voi trata tusea si voi lua cortizon, ceea ce nu-mi place deloc. Iar ma umflu, iar mananc nesarat, iar imi pun organismul in primejdie - de parca de asta aveam nevoie! Dar... dr. e seful si pentru fata mea si linistea ei, pentru baiatul meu si nepotii mei ... fac tot ce mi se spune!
 
Si, ca sa fiu mai cu pace, am inceput un curs online - ce va dura un an - "Introducere în Teologia Ortodoxă", organizat,  în acest an academic, de Centrul Ortodox de Studii și Cercetare Dumitru Stăniloae.
Daca ma ajuta Domnul si voi fi sanatoasa, in octombrie anul viitor, voi merge la Bruxelles sa dau examenul final si sa obtin o diploma!
Nu-i asa ca e fabulos! Sunt foarte fericita de ocazia pe care mi-a dat-o Mitropolia noastra!
Altfel... Doamne, ajuta!

EVANGHELIA ZILEI
 
Ev. Luca 11, 34-41
Zis-a Domnul: luminătorul trupului este ochiul. Deci când ochiul tău va fi curat, atunci tot trupul tău va fi în lumină; dar când ochiul tău va fi rău, atunci şi trupul tău va fi plin de întunecime. Drept aceea ia seama ca lumina care este în tine să nu fie întuneric. Deci dacă tot trupul tău va fi în lumină, neavând nici o parte întunecată, va fi luminat în întregime, ca şi când te luminează o lumină cu strălucirea ei. 
Pe când vorbea Iisus, un fariseu L-a rugat să prânzească la el; deci, intrând în casa lui, a şezut la masă. Fariseul însă s-a mirat, văzând că Iisus nu s-a spălat înainte de a se aşeza la masă. Atunci Domnul a zis către el: acum, voi, fariseilor, curăţiţi partea cea dinafară a paharului şi a blidului, dar lăuntrul vostru este plin de răpire şi de viclenie. Nebunilor! Oare, cel care a făcut partea cea dinafară n-a făcut şi partea cea dinăuntru? Daţi mai bine milostenie pe cele dinăuntru, şi atunci toate ale voastre vor fi curate.

O pericopa numai buna pentru inceputul postului!
Lumina... cea pe care o da credinta si dragostea pentru Iisus, le-a dat sfintilor nimbul!
A lua lumina pe jumatate e ca si cum cureti doar partea de dinafara a paharului! A tine post fara rugaciune, umilinta si smerenie e mai pacatos decat a nu tine post!
Sa facem asadar lucrurile cum trebuie!
Doamne, ajuta-ne! Amin!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu