vineri, 15 mai 2015

CUNOASTERE SI CREDINTA

"Pentru aceasta Mă iubeşte Tatăl, fiindcă Eu Îmi pun sufletul, ca iarăşi să-l iau. Nimeni nu-l ia de la Mine, ci Eu de la Mine Însumi îl pun. Putere am Eu ca să-l pun şi putere am iarăşi ca să-l iau. Această poruncă am primit-o de la Tatăl Meu."
Iarăşi s-a făcut dezbinare între iudei, pentru cuvintele acestea. 
Şi mulţi dintre ei ziceau: Are demon şi este nebun. De ce să-L ascultaţi? 
Alţii ziceau: Cuvintele acestea nu sunt ale unui demonizat. Cum poate un demon să deschidă ochii orbilor? 
Şi era atunci la Ierusalim sărbătoarea înnoirii templului şi era iarnă. Iar Iisus umbla prin templu, în pridvorul lui Solomon. Deci L-au împresurat iudeii şi Îi ziceau: Până când ne scoţi sufletul? Dacă Tu eşti Hristosul, spune-o nouă pe faţă. Iisus le-a răspuns: "V-am spus şi nu credeţi. Lucrările pe care le fac în numele Tatălui Meu, acestea mărturisesc despre Mine. Dar voi nu credeţi, pentru că nu sunteţi dintre oile Mele. Oile Mele ascultă de glasul Meu şi Eu le cunosc pe ele, şi ele vin după Mine. Şi Eu le dau viaţă veşnică şi nu vor pieri în veac, şi din mâna Mea nimeni nu le va răpi."
Ioan 10, 17-28

In Evanghelia de azi, Mantuitorul se adreseaza celor care refuzau sa vada, sa auda, sa inteleaga spusele Lui, celor care refuzau sa vada in El pe Fiul lui Dumnezeu! 
Orice le-ar fi spus... rezultatul ar fi fost acelas caci ei nu erau capabili sa creada!

Credinta ne ajuta sa intelegem iconomia lui Dumnezeu. Drumul duhovniciei trece astfel prin credinta!Greu este sa pleci in cunoastere Lui indoindu-te si este si mai greu sa descoperi ca dintr-o data crezi! Dar nimic nu este imposibil la Dumnezeu asa ca...

Este insa absolut sublim sa faci mereu pasi spre intelegerea cea duhovniceasca! Sa descoperi mereu cate ceva din taina Lui! 
Este ca si cand ai merge inconjurat de un nor de ceata si, continuind, ajungi acolo unde ceata se risipeste, si traiesti bucuria luminii!

Sunt atatea de aflat si nu toate au loc de asezare in mintile si inimile celor cautatori, ale celor care au nevoie mereu si mereu de tot mai multe dovezi!
Cei care l-a urmat pe Hristos au crezut fara sa puna intrebari. Au simtit ca el era OMUL asteptat pentru salvarea sufletelor lor. 
Proorocii au proorocit si fiecare a descifrat mesajul dupa puterea lui de intelegere. Cine a inteles insa cu inima... acela nu s-a inselat! Mintea, ratiunea, pune adesea in dificultate facultatea credintei. 
De aceea femeile mironosite au fost alese a fi martorii Invierii Mantuitorului: inimile lor fara dubiu erau conectate la credinta!

Sa vrei sa cunosti este extraordinar!

Sa ai credinta este, cum spunea Sf Simeon Noul Teolog, cu mult mai mult!
"Prin credinţă înţelegem însă nu doar să credem în Hristos sau să ne încredinţăm Lui, ci să credem că în Hristos este cu putinţă şi să ne eliberăm de răutate şi să ne facem lucrători neînfruntaţi ai oricărei virtuţi, aşa cum învaţă şi fericitul Apostol spunând „M-am ostenit mai mult decât ei toţi, dar nu eu, ci Harul lui Dumnezeu care este în mine” (I Cor. 15, 10)".

Sa cunosti mereu prin credinta... inseamna sa afli calea prin care ajungi la concluzia ca tot ce stii capata sens, are o coerenta care te ajuta sa vrei sa mergi inainte!