duminică, 21 septembrie 2014

Z 227

Si de aceasta data, ca si data trecuta, dupa prima chimio-terapie, am probleme cu atentia.
E ca si cum creierul meu functioneaza la ralenty! :)
Nu mi se intampla asta la condus masina, de exemplu, slava Domnului, ci la memorarea anumitor lucruri.  Nici nu apuc sa-mi zic ca trebuie sa tin minte cutare lucru... ca l-am si uitat! Foarte sacaietor!
Imi aduc perfect aminte ca, acum 5 ani, mi se intampla intocmai de eram gata sa ma declar bolnava de Altzheimer!
Nu ca nu s-ar putea sa fiu, :),  dar este evident un efect post tratament. Asta pe langa altele...
Sper sa-mi revin!

La scoala nepotilor mei, vad o mamica care vine si ea sa-si ia copiii... Poarta pe cap turbanul tip chimio, e palida si cu buzele fara culoare, cu fata fara expresie - fara gene, fara sprincene... Mi se rupe inima cand o vad! Dar este senina si-si duce crucea cu demnitate!
Ori de cate ori o vad, ma gandesc ca, daca se simte si ea cum ma simt eu... chiar ca trebuie sa aibe putere si vointa cat un urias ca sa mearga la birou, sa-si cresca copiii si sa faca fata unui mariaj!
Eu macar nu mai am obligatiile acestea, si tot ce fac este din iubire... e dar si nimic altceva!

Fiecare isi poarta propria-i cruce: unii reusesc mai bine, altii mai cu poticneli, dar toti poarta in spate greutatile propriei vieti.  
Crucile sunt diferite, in timp putand sa se usureze sau sa devina mai grele!
Privim uneori la cate unul si ne zicem: "Ce bine ii mai merge astuia!" Numai ca nu stim nici trecutul sau si nici viitorul, nu stim nici cat a carat in spate si nici ce o sa mai care... Nu-i cunoastem greutatea crucii!
Dar nimic nu este mai pretios in fata Domnului ca incercarea noastra de a usura greutatea crucii semenilor nostri aflati in neputinta!
Asta inseamna respectarea  poruncilor lui Dumnezeu, dintre care cea mai categorica este porunca iubirii aproapelui!


Photo


EVANGHELIA ZILEI
  
Marcu 8, 34-38; 9, 1


Zis-a Domnul: cel ce voieşte să vină după Mine să se lepede de sine, să-şi ia crucea sa şi să-Mi urmeze Mie. Căci cine va voi să-şi mântuiască sufletul său îl va pierde; iar cine-şi va pierde sufletul său pentru Mine şi pentru Evanghelie, acela îl va mântui. Şi ce-i foloseşte omului să câştige lumea întreagă, dacă-şi pierde sufletul său? Sau ce-ar putea să dea omul în schimb pentru sufletul său? Iar de cel ce se va ruşina de Mine şi de cuvintele Mele în acest neam desfrânat şi păcătos, şi Fiul Omului se va ruşina de el când va veni în slava Tatălui Său, cu sfinţii îngeri.

Apoi a zis către ei: adevărat vă spun vouă că sunt unii din cei ce stau aici care nu vor gusta moarte, până ce nu vor vedea împărăţia lui Dumnezeu venind cu putere.

Duminica a XVI-a după Rusalii (Pilda Talanţilor) 
Matei 25, 14-30
„Zis-a Domnul pilda aceasta: un om oarecare, plecând departe, şi-a chemat slugile şi le-a dat pe mână avuţia sa. Unuia i-a dat cinci talanţi, altuia doi, iar altuia unul, fiecăruia după puterea lui, şi a plecat. Îndată mergând, cel ce luase cinci talanţi a lucrat cu ei şi a câştigat alţi cinci talanţi. De asemenea, şi cel cu doi a câştigat alţi doi. Iar cel ce luase un talant s-a dus, a săpat o groapă în pământ şi a ascuns argintul stăpânului său. După multă vreme a venit şi stăpânul acelor slugi şi a făcut socoteala cu ele. Şi, apropiindu-se cel care luase cinci talanţi, a adus alţi cinci talanţi, zicând: Doamne, cinci talanţi mi-ai dat, iată alţi cinci talanţi am câştigat cu ei. Zis-a lui stăpânul: Bine, slugă bună şi credincioasă, peste puţine ai fost credincioasă, peste multe te voi pune; intră întru bucuria domnului tău. Apropiindu-se şi cel cu doi talanţi, a zis: Doamne, doi talanţi mi-ai dat, iată alţi doi talanţi am câştigat cu ei. Zis-a lui stăpânul: Bine, slugă bună şi credincioasă, peste puţine ai fost credincioasă, peste multe te voi pune; intră întru bucuria domnului tău. Apropiindu-se apoi şi cel care primise un talant, a zis: Doamne, te-am ştiut că eşti om aspru, care seceri unde n-ai semănat şi aduni de unde n-ai împrăştiat şi, temându-mă, m-am dus de am ascuns talantul tău în pământ; iată, ai ce este al tău. Şi răspunzând, stăpânul său i-a zis: Slugă vicleană şi leneşă, ştiai că secer unde n-am semănat şi adun de unde n-am împrăştiat? Se cuvenea, deci, ca tu să dai banii Mei schimbătorilor de bani, şi eu, venind, aş fi luat ce este al meu cu dobândă. Luaţi, deci, de la el talantul şi daţi-l celui care are zece talanţi. Căci tot celui ce are i se va da şi-i va prisosi, iar de la cel ce n-are şi ce are i se va lua. Iar pe sluga netrebnică aruncaţi-o în întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea şi scrâşnirea dinţilor. Acestea zicând, a strigat: Cel ce are urechi de auzit, să audă!“

<Deci, darurile pe care oamenii le-au primit de la Dumnezeu se înmulţesc prin dăruirea de sine faţă de semenii lor. De aceea, Sfântul Ioan Gură de Aur, tâlcuind această pildă a talanţilor, a spus: „Ai văzut că cel care a primit doi a făcut patru talanţi, cel care a primit cinci a înmulţit şi a obţinut zece, adică îndoit. Iar acest îndoit înseamnă eu şi semenul meu: eu înmulţesc talanţii numai când ofer darul priceperii mele pentru semenii mei, pentru oamenii din jurul meu“. Aceasta înseamnă „i-a înmulţit îndoit, i-a dublat“, adică nu i-a păstrat numai pentru sine, ci i-a pus în slujba aproapelui său. De pildă, talentul şi vocaţia de a fi mamă sau de a fi tată se arată prin dăruirea jertfelnică de sine a părinţilor în creşterea copiilor; nu doar în creşterea biologică, ci şi în creşterea lor spirituală şi culturală, în educaţia dată lor. Prin analogie, în viaţa duhovnicească din mănăstiri, un părinte duhovnicesc care formează ucenici sau fii duhovniceşti ai credinţei în Hristos înmulţeşte darul povăţuirii şi al rugăciunii pentru ei, darul cuvântului ziditor şi pilda faptei bune pentru cei din jurul său. De asemenea, un preot de parohie care înmulţeşte darul cuvântului ziditor de suflete şi al păstoririi duhovniceşti pe calea mântuirii credincioşilor intră în bucuria comuniunii cu Dumnezeu împreună cu păstoriţii săi.> Din ZIARUL LUMINA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu