Împărăţia cerurilor se va asemăna cu zece fecioare, care luând candelele lor, au ieşit în întâmpinarea mirelui. Cinci însă dintre ele erau fără minte, iar cinci înţelepte. Căci cele fără minte, luând candelele, n-au luat cu sine untdelemn. Iar cele înţelepte au luat untdelemn în vase, odată cu candelele lor. Dar mirele întârziind, au aţipit toate şi au adormit. Iar la miezul nopţii s-a făcut strigare: Iată, mirele vine! Ieşiţi întru întâmpinarea lui! Atunci s-au deşteptat toate acele fecioare şi au împodobit candelele lor. Şi cele fără minte au zis către cele înţelepte: Daţi-ne din untdelemnul vostru, că se sting candelele noastre. Dar cele înţelepte le-au răspuns, zicând: Nu, ca nu cumva să nu ne ajungă nici nouă şi nici vouă. Mai bine mergeţi la cei ce vând şi cumpăraţi pentru voi. Deci plecând ele ca să cumpere, a venit mirele şi cele ce erau gata au intrat cu el la nuntă şi uşa s-a închis. Iar mai pe urmă, au sosit şi celelalte fecioare, zicând: Doamne, Doamne, deschide-ne nouă. Iar el, răspunzând, a zis: Adevărat zic vouă: Nu vă cunosc pe voi. Drept aceea, privegheaţi, că nu ştiţi ziua, nici ceasul când vine Fiul Omului. Daca ne gandim ca parabola a fost rostita de Mantuitorul, dupa intrarea Sa in Ierusalim si inaintea Sfintelor Patimi, intelegem ca este un moment important, dificil, cand lupta cu fariseii devenise pe fata, perioada de proorociri despre Vremea cea de pe urma, despre revenirea Sa in toata Slava! Mesajele sunt incarcate, pline de intelesuri care aveau sa puna lumea pe ganduri si continua inca sa o faca! Parabola Talantilor si cea a celor 10 Fecioare tocmai acest mesaj il contin . Parabola celor Zece Fecioare este extrem de dificila, deoarece ne surprinde, purtandu-ne intr-o relatie mistica cu Hristos, ce se bazeaza pe alte criterii decat cele omenesti.
Parabola ne sugereaza ca unicul scop al vietii noastre pe acest pamant este intrarea in Imparatia Cereasca, si pentru a intelege asta aici avem cheia!
Pilda constituie o mistagogie, adica o initiere in tainele Noii Legi.
Aceasta este drumul duhovnicesc al omenirii.
Pana aici pare de inteles!
Simbolistic vorbind,
Ei si aici a aparut contrarietatea mea: unde este generozitatea la care suntem invitati, m-am intrebat eu? Dar tocmai aici era samburele parabolei! Dobandirea Duhul Sfânt este o lucrare personala, de care fiecare din noi raspunde in fata lui Dumnezeu. Vasele, altarele sufletelor noastre, nu sunt intersanjabile! Aici fiecare lupta pentru sine!
Mai trebuie sa observam aici ca:
Fecioria este un început, un mijloc, si nu un scop.
Femeile fără minte s‑au mulţumit cu o feciorie „firească”, exterioară (aproape de cea a Evei înainte de ispitire).
Cele înţelepte, însă, aveau o asemenea dorinţă de a întâlni Mirele, că nu au vrut să rişte şi să‑L piardă din lipsa luminii, a untdelemnului: toată fiinţa lor era întoarsă către Mire.
Fecioria lor era „întoarsă către singura iubire”, era un dar. Dovada iubirii lor este în faptul că erau acolo când El a sosit: Îl aşteptau.
Reproşul pe care‑l face Mirele celor fără de minte este foarte semnificativ: când am venit, nu eraţi aici, nu Mă aşteptaţi, deci nu Mă iubiţi.
Când spune: „Adevăr zic vouă, nu vă cunosc pe voi”,
„a cunoaşte” în sensul biblic = „a se naşte împreună”, adică a deveni una.
Adevăratul păcat al omului nu este moral, ci este exclusiv duhovnicesc: este pacatul de a nu‑L iubi pe Dumnezeu, de a nu înapoia lui Dumnezeu iubirea pe care El i‑o dă în dar.
Dacă nu‑L iubim, nu‑L putem lua de Mire, nu putem să ne unim cu El. Iar atunci fecioria nu mai slujeşte la nimic, căci este întoarsă doar către ea însăşi.
Invataturile acestea sunt extrase din talcuirea Pr. Noël Tanazacq, publicate in Revista Apostolia care apare la Mitropolia bisericii ortodoxe a Europei Occidentale si Meridionale - Paris | |
Blogul acesta este jurnalul meu duhovnicesc pe care l-am inceput cu prilejul celei de-a doua batalii pe care a trebuit sa o dau cu cancerul. Am inceput numarandu-mi zilele si am continuat inaltand rugaciuni! Aici este coltul meu de "rugaciune deschisa" prin care ma pregatesc pentru momentul primirii darului celui de pe urma!
sâmbătă, 27 februarie 2016
PARABOLA CELOR 10 FECIOARE
Evanghelia dupa Matei, cap.25: 1-13, este una din cele care se citesc la Sfantul Maslu. Ea este plina de simboluri si, marturisesc ca, pana sa patrund mai adanc in dezlegarea lor, m-a contrariat.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Sa avem traditiile la zi immit ale noastre toti pomenitii dar ceresc vesnic sa stie scoala bisericeasca ca mine vesnic.Sa aiba 7 talanti la fel ca mine si folclor religios viu sangele ca al meu cu al meu,sintem primiti cu TAINE toti fracht la fel in tagma si cinul barbatilor feciorilor fecioarelor femeilor 1900-vesnic maica fecioara Timeea vesnic.
RăspundețiȘtergereAvem pachetele haine drepturile schit Boi, patriarhie culte bisericesti economii maica /frati bisericesti/file cec stareti/beneficii umflati drepturi calugari , partid bisericesc , memoriu partid, Rugul Aprins/Brigada Azo,si restul drepturilor bisericesti toate impartite toti pomenitii vesnic toti la fel.1900-etern si vesnic.
RăspundețiȘtergereCredem cu tarie mai vartos in boala sfanta corect de 13 nota bene 1900-vesnic toti pomenitii.
RăspundețiȘtergereVrem legitimatiile bisericesti si caietul video culte [samoil fec] segmentat cu marturi cimitir drepturi toti pomenitii fracht proiectele noastre comune cu ograzi aferente vesnic [pomelnic toti raposatii nostrii Sarindar vecinic].
RăspundețiȘtergereAvem Randuiala, tipicul, orarul, slujul, plansa, chipul, schima mica, calea batuta de basm,Sarguinta,inchinarea la sf Vasile,prapurele, trisaghionul, plasa cu stele,ceaslovul, iconita, lumanari botez si colt icoane, omofor,potcapuri, rase, sorturi, genti, si batiste, toiag si restul ale mele toti pomenitii 1900-vesnic infim ca pret.
RăspundețiȘtergereAvem semn pe noi de slujitoarea pe scaunul de judecata Mama lui Mihai Viteazul mironosita eu si parintii 1900-etern si vesnic.Luam ce ne da 1900-etern si vesnic sintem in juramant text masoretic cu ea sobor intern numai macheta ungureasca Culte 1900-etern si vesnic.
RăspundețiȘtergere