joi, 16 mai 2019

Dumnezeu nu forteaza pe nimeni


El doar... ne-a facut sa intelegem ca "oricine vede pe Fiul și crede în El" ... poate "să aibă viață veșnică"! 
Alegerea ne apartine!

Daca El ajunge sa ni se faca simtit este doar urmarea propriilor noastre nevoi, a propriilor noastre cautari.
Caci orice indoiala a noastra, orice intrebare in ce-L priveste este deja semnul nevoii noastre de El, nevoie ce demonstreaza ca L-am gasit deja...  ca era acolo unde este din veci: in launtrul nostru!

Blaise Pascal chiar si-a imaginat un dialog cu Mantuitorul, un dialog care circula azi rupt din context. 
"Consoleaza-te, nu m-ai fi cautat daca nu m-ai fi gasit deja!"

Asa isi inchipuia savantul francez asigurarea divina, fraza parand o concluzie a propriei analize, o confirmare a faptului ca Dumnezeu exista in inima nostra si ca, de indata  ce ne punem intrebari... "existentiale", El ni se arata!

Daca Dumnezeu nu ni S-ar arata, cunoasterea Sa ne-ar fi cu neputinta! Noi nu L-am sti si nici nu L-am cauta. Dar tocmai pentru ca L-am gasit, El ne ofera posibilitatea de a-L cunoaste, de a-L cauta necontenit...
"Ma gandeam la Tine in agonia mea! Doamne, iti dau totul!" vine raspunsul firesc al savantului!

IOAN 6, 40 - 44


„Zis-a Domnul către iudeii care crezuseră într-Însul: Aceasta este voia Tatălui Meu, ca oricine vede pe Fiul și crede în El să aibă viață veșnică, iar Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. 
Deci, iudeii murmurau împotriva Lui fiindcă zisese: Eu sunt Pâinea ce S-a coborât din cer; și ziceau: Oare nu este Acesta Iisus, fiul lui Iosif, și nu știm noi pe tatăl Său și pe Mama Sa? Cum spune El acum: M-am coborât din cer? Iisus a răspuns și le-a zis: 
Nu murmurați între voi. Nimeni nu poate să vină la Mine dacă nu-l va aduce Tatăl, Care M-a trimis, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu