sâmbătă, 12 iulie 2014

Z 156

,,Miluieşte-mă, Doamne, că neputincios sunt; vindecă-mă, Doamne, că s-au tulburat oasele mele’’. (PSALM 6/2).

 

Imi tot zic ca sunt nevrednica, caci las timpul asta pretios sa treaca fara sa fac toate cate ar trebui sa fie facute... Stiu ca e mult de invatat, mult de dat si mult de primit inca!
 
Ficatul meu imi tine in frau elanul, doborandu-ma cu aceasta lene penibila care ma tintuieste ore bune in pat si nu ma lasa sa ingenunchez decat in gand!
Nici prin cap nu-mi trece sa imi pun pe tapet suferinta. Ea este ultima pe lista preocuparilor mele!
Suferinta este o sansa, un fel de firida prin care putem zari Lumina! Dar Lumina trebuie sa ramana in noi si dupa ce suferinta ne-a condus in locul din care o am putut-o vedea, simti, trai!
Sa lasi sa treaca durerea fara ca ea sa-ti schimbe ceva in suflet este o imensa zadarnicie!
Daca durerea ne-a miscat sufletul si a facut ca fata noastra sa priveasca cu incredere spre Dumnezeu, viata trebuie si ea sa ni se schimbe.
Ce ma nelinisteste este neputinta mea de om slabit de lume, de pacatele ei si de ale mele, de a face schimbarile necesare!
Culpabilizez permanent pentru slabiciunea mea si cred ca am nevoie de muuult mai multa rugaciune pentru a ma birui!
 
In fiecare zi ar trebui sa fiu si mai aproape de Adevar. Cu fiecare suspin trebuie sa ma lepad de omul cel vechi si sa imbrac haina omului cel nou!
 
Dacă noi ne biruim prin propria neputinţă, nu vom deznădăjdui, ci mai mult, ne vom smeri şi ne vom nevoi cu ajutorul lui Dumnezeu. Puterea lui Dumnezeu se săvârşeşte în neputinţe. (Sfântul Anatolie de la Optina)
 
Citatul acesta imi da curaj! "Rabdare, rabdare, rabdare"! si staruinta in comuniunea cu Dumnezeu! De asta este nevoie. Fara prea mult "tipic", cum spunea parintele Arsenie Papacioc, dar cu inima si gandul ancorate permanent de Dumnezeu, cautand sa facem voia Sa!


EVANGHELIA  ZILEI
Matei 13, 9-13

In vremea aceea, trecând, Iisus a văzut un om care şedea la vamă, cu numele Matei, şi i-a zis: „Vino după Mine!“ Şi, ridicându-se, a mers după El. Şi pe când şedea El la masă în casa acestuia, iată mulţi vameşi şi păcătoşi au venit şi au şezut la masă împreună cu Iisus şi cu ucenicii Săi. Şi văzând fariseii, le-au zis ucenicilor Săi: „De ce mănâncă Învăţătorul vostru cu vameşii şi cu păcătoşii?“ Şi auzind El, le-a grăit: „Nu cei sănătoşi au nevoie de doctor, ci cei bolnavi. Aşadar, mergeţi şi învăţaţi-vă ce înseamnă: Milă voiesc, iar nu jertfă; că n'am venit să-i chem pe cei drepţi la pocăinţă, ci pe cei păcătoşi“.



Photo