sâmbătă, 19 iulie 2014

Z 163

INCEPUTUL  RADIOTERAPIE


Cu onestitate trebuie sa recunosc ca trecerea de la chimioterapie la etapa radioterapiei este o binecuvantare! Desigur nu este nici pe departe un tratament lipsit de riscuri si urmari reale dar macar nu te doare! Te istoveste doar!
Clinica in care ma tratez functioneaza in mod organizat. Scaunele din salile de asteptare sunt aproape noi! Cum intri... cum esti preluat! Asta face ca timpul aferent tratamentului sa nu constituie un factor de stres.

Dupa cum spuneam in postarile mai vechi, lupt sa ma pun pe picioare abordand un regim alimentar cat mai protector. Incerc sa ma feresc de produse tratate chimic, nu mananc carne dar nici peste crescut in pisciculturi; apelez, pe cat se poate, la produse biologice, evit zaharul alb si, in general, produsele rafinate, ma straduiesc sa aduc culoare in farfurie.

In general (cu exceptia zilelor de greturi oribile) am consumat dimineata un pahar de suc natural facut dintr-un morcov, un mar si o mica sfecla rosie. Martha, draga mea prietena ce ma insoteste pe drumul asta inca de la inceput, mi-a trimis o reteta in care cele trei produse sunt preparate in blender.

 Este mai putin placut de consumat, decat sucul fara fibre, dar este mai copios - dublu ca si cantitate - si, prin asta, un mic dejun la care nu e nevoie sa mai adaugi nimic. Uneori mai pun ceva seminte (susan, floarea soarelui si dovleac)  si imi este absolut suficient pana la masa de pranz!
 
Desi inca nu pot spune ca sunt intr-o forma fizica de invidiat, fac tot posibilul sa ma misc. Din pacate, inca nu am depasit 3 km/zi de la ultima sedinta de chimioterapie, dar sper sa ajung si vremuri mai bune! :)
Pana la 1 august mi-am acordat un timp de asa-zis  "preantrenament", apoi ma voi stradui sa fortez un pic si sa intru intr-un ritm mai... sportiv.
Stiu ca radioterapia induce oboseala dar ... miscarea, in mod paradoxal, este o arma impotriva ei!

Asadar, vara asta, pentru mine, e fierbinte! :)

Atentia, pe care mi-am acordat-o pana acum, o sa mi-o impart serios cu cea pentru nepotii mei dragi si asa voi uita tot ce a fost neplacut. Dealtfel... am si uitat déjà. :)
Daca nu ar fi starea asta de sfarsala, pe care mie imi place sa o numesc lene, ca da mai bine :), nici nu as sti ca am trecut vreodata prin suferinta! Si totusi:

   Photo
 
 
Fie mie toate dupa voia lui Dumnezeu
"15. Căci grăieşte către Moise: "Voi milui pe cine vreau să-l miluiesc şi Mă voi îndura de cine vreau să Mă îndur".
16. Deci, dar, nu este nici de la cel care voieşte, nici de la cel ce aleargă, ci de la Dumnezeu care miluieşte. " Romani 9

EVANGHELIA ZILEI

Matei 9, 18-26
In vremea aceea, a venit un dregător şi s'a închinat lui Iisus, zicând: „Fiica mea a murit de curând; ci, venind, pune mâna Ta pe dânsa şi va trăi“. Atunci Iisus, ridicându-Se, a mers după el împreună cu ucenicii Săi. Şi iată, o femeie care de doisprezece ani avea scurgere de sânge, s'a apropiat de El şi, fiind în spatele Lui, s'a atins de poala hainei Sale; că zicea în sinea ei: „Doar să mă ating de haina Lui şi mă voi vindeca“. Iar Iisus, întorcându-Se şi văzând-o, i-a zis: „Îndrăzneşte, fiică, credinţa ta te-a mântuit!“ Şi din ceasul acela femeia s'a tămăduit.
Şi venind Iisus la casa dregătorului şi văzând pe cântăreţii din flaut şi mulţimea tulburată, a zis: „Depărtaţi-vă, căci copila n'a murit, ci doarme“. Dar ei râdeau de El. Iar după ce mulţimea a fost scoasă afară, El a intrat, a luat-o pe copilă de mână şi ea s'a ridicat. Şi s'a răspândit această veste în tot ţinutul acela. Amin