miercuri, 23 iulie 2014

Z 167

CU IMPRESII DE INCEPUT DE TRATAMENT

Asa cum spuneam in alta postare, m-a ajutat Dumnezeu ca, pe langa nefericirea bolii, sa nu mai traiesc si nemultumirea ingrijirii medicale!
Nu stiu daca o sa ma vindec si nici daca tratamentul asta merita sa-l fac, dar nu am avut nici cea mai mica contrarietate legata de medici ori de personalul auxiliar!
Azi am avut programare la redioterapie la ora 8.
Am ajuns la 8 fara 5 minute si asistentul radiolog, care mi-a auzit pasii pe scari, a iesit sa ma intampine! 
La ora 8 fix, medicul oncolog era langa mine sa verifice daca directionarea fascicolelor este conforma!
M-am intrebat la ce ora o fi venit el ca sa fie exact la ora 8 langa mine?
In plus, daca as avea o problema si l-as suna, cerandu-i sa ma primeasca peste rand, ar veni si la ora 6 dimineata! Mi s-a intamplat in cursul tratamentului de acum 5 ani!
Nu am platit nici un cent pana acum. Sistemul de asigurari se ocupa de asta pentru ca, daca ai cancer, tratamentul este acoperit 100%. La sfarsitul tratamentului, pentru ca ma tratez la o clinica privata, voi plati o depasire de onorariu de 500 de eu!
Fara cadouri, fara mutre care sa imi dea de inteles ca nu m-am "manifestat" corect si destul, fara ore nesfarsite de asteptare, enervare, agasare!

Stiu ca si in Franta se practica medicina cu doua viteze! Adica, in spitalele de stat, sa obtii o consultatie inseamna poate luni de zile, salile de asteptare sunt pline si nu esti intampinat in usa cabinetului, dar nici nu vezi mutre, nici nu te izbesti de neomenie! 
E posibil sa dai peste un nepriceput, sa ai nesansa de a nu ti se aplica tratamentul cel bun, dar nu vezi mitocanie si avaritie vizibila. Riscul de a ramane fara dreptul de practica medicala este prea mare! Sunt legi care functioneaza!
Poate zambetul nu e din suflet, ci unul profesional, dar nu ti se face morala ca nu pui destul in plic si nici nu ti se spune sa-ti cumperi singur medicamentele. Si aici casa de asigurari este falita si de ani buni sistemul e in depasire de fonduri, dar... sanatatea inca nu se negociaza!

Asadar... in tot raul si un bine!

.,,"Multumeste-I Domnului pentru ceea ce ai si ai incredere in EL cand ii ceri ceva".Sf. Nectarie


Azi e o zi gri si 18 grade, dar tot mai bine decat canicula! 
Si, cum nu ploua... e ok!
Cu copiii avem program de dans! Adica, un fel de karaoke dansant! Facem chiar o sincronizare europeana! Yupiii! :)

De mancat mancam musaca vegetariana... adica cu soia! O minune! 
Desert: clatite cu fructe rosii
Pentru seara... inca nu stiu ce voi face. Poate avocado cu creveti si o salata de orez cu legume uscate (fasole, linte, mazare, porumb fiert) asezonata cu ceapa verde, ulei si un pic de lamaie. Desert... un iaut si o fructa! 
Cam asta pentru azi!
Photo

O zi binecuvantata tuturor!

EVANGHELIA ZILEI

Matei 14, 35-36; 15, 1-11


In vremea aceea, cunoscând pe Iisus, oamenii din ţinutul Ghenizaretului au trimis veste în tot ţinutul acela şi au adus la El pe toţi bolnavii. Şi-L rugau ca ei să se atingă doar de poala hainei Lui; şi câţi se atingeau, se vindecau. Atunci fariseii şi cărturarii din Ierusalim au venit la Iisus şi I-au zis: „De ce calcă ucenicii Tăi datina bătrânilor?: că nu-şi spală mâinile când mănâncă“. Iar El, răspunzând, le-a zis: „Dar voi de ce călcaţi porunca lui Dumnezeu de dragul datinei voastre? Că Dumnezeu a zis: Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta, iar cel ce va blestema pe tatăl său ori pe mama sa să fie pedepsit cu moarte. Voi însă spuneţi: Cel ce i-ar zice tatălui său ori mamei sale: "Darul cu care aş putea să te ajut I l-am dăruit lui Dumnezeu, acela poate să nu cinstească pe tatăl său ori pe mama sa". Aşadar, aţi desfiinţat porunca lui Dumnezeu de dragul datinei voastre. Făţarnicilor, bine a profeţit despre voi Isaia, când a zis: "Poporul acesta se apropie de Mine cu gura şi Mă cinsteşte cu buzele, dar inima lui este departe de Mine. Şi zadarnic Mă cinsteşte învăţând porunci şi învăţături omeneşti“. 

Şi chemând la Sine mulţimile, le-a zis: „Ascultaţi şi înţelegeţi: Nu ceea ce intră în gură îl spurcă pe om, ci ceea ce iese din gură, aceea îl spurcă pe om“.